Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 42

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 92
Bez kategorii

5 sposobów na pisanie lepszych e-maili

27 kwietnia 2023 4 min czytania

Mimo wielu nowych narzędzi wykorzystanie poczty elektronicznej w pracy wciąż nie słabnie, dlatego odpowiednie pisanie służbowych wiadomości jest dużo ważniejsze, niż się wydaje – może dosłownie zbudować lub załamać karierę.

Następnym razem, gdy będziesz pisać e‑maila, wiedz, że podpisanie się na koniec wiadomości zwrotem „dziękuję” zamiast „do zobaczenia jutro” może ujawnić więcej informacji, niż myślisz. Nowe badanie pokazuje, że prawie połowa odbiorców e‑maili jest w stanie ocenić nastrój nadawcy na podstawie jego podpisu na zakończenie wiadomości, a styl średnio formalny – taki pomiędzy formalnym o nieformalnym – jest obecnie normą (co znaczy, że zarówno formalny zwrot, np. „Drogi [odbiorco]”, jak i nieformalne „Hej” są już rzadko używane). Połowa użytkowników w ogóle pomija formułkę kończącą wiadomość i e‑maile po prostu podpisuje swoim imieniem.

Mimo licznych wad tej formy komunikacji wykorzystanie poczty elektronicznej nadal rośnie, z dziennym wolumenem z 293 miliardów przed pandemią do prawie 350 miliardów spodziewanych w tym roku. To ponad 50 e‑maili dziennie, siedem dni w tygodniu, na każdego dorosłego człowieka na świecie. Eksperci uważają, że sztuka pisania skutecznych korporacyjnych e‑maili jest niełatwa, ale jednocześnie wskazują, że najlepsze wiadomości często zawierają bezpośrednie zapytanie z terminem. Najważniejszą rzeczą jest upewnienie się, że twoje wezwanie do działania jest jasne, a nie zaszyte w środku akapitu – mówi Maria Amato, starszy partner ds. klientów w Korn Ferry. Oto kilka innych przemyśleń i wskazówek.

1. Nie używaj zwrotu „w nawiązaniu do”

Nigdy nie używam tego określenia! – mówi Deepali Vyas, szef praktyki FinTech, Crypto i Payments w Korn Ferry. – Jego użycie oznacza, że chcesz dokonać sprzedaży, a nie rozwiązać problemy odbiorcy. Zamiast tego sformułuj konkretną podpowiedź, taką jak na przykład” „Jakie pytania lub komentarze masz dla nas po przejrzeniu raportu?” – tłumaczy.

2. Wspomnij o wspólnych zainteresowaniach

Nikt nie ignoruje maili od osób, których łączą wspólne pasje. Jeśli ustaliliśmy coś wspólnie, zawsze o tym wspomnę – mówi Margie Warrell, starszy partner ds. klientów w Korn Ferry. Zaleca ona utrzymywanie wiadomości w podnoszącym na duchu tonie. – Zawsze staram się być optymistyczna i pozytywna. Aby jeszcze bardziej budować więzi koleżeńskie, przesyła linki lub artykuły o wspólnych zainteresowaniach.

3. Nikt nie wysyła e‑maili w poniedziałki i piątki

Dotarcie do adresatów najlepiej działa we wtorki. – Najlepsze wyniki widzę we wtorkowe poranki około 10 rano – mówi Vyas. Wysyłanie wiadomości w środy również może być skuteczne, zanim pojawią się terminy na koniec tygodnia.

4. Dla zapracowanych menedżerów – wysyłaj wcześnie lub późno

Ponieważ mamy do czynienia z wiecznie przepełnionymi skrzynkami odbiorczymi maile najlepiej wysłać albo wcześnie rano, albo wieczorem, dzięki temu można uniknąć ich zagubienia lub przeoczenia. – W przeciwnym razie wiadomość wysłana w połowie dnia zostanie przysypana kolejnymi wiadomościami i zakopana w skrzynce odbiorczej – mówi Kendra Marion, wiceprezes ds. globalnych usług oceny w Korn Ferry. W temacie wiadomości umieszcza również wyraźne zadanie lub działanie, np. „Proszę o zatwierdzenie” lub „Umówienie spotkania w tym tygodniu”.

5. Prowokuj do odpowiedzi

– Jeśli odbiorca nie odpowiedział na wiadomość, spróbuj użyć przykładowo takiego tematu: „Czy widziałeś moją wcześniejszą notatkę?”. To jest wielka broń – mówi Amato. – Uwaga, łatwo nadużyć tego sposobu, ale na pewno przyciąga uwagę – dodaje.

Maria Amato, Senior Client Partner, Ameryka Północna

Deepali Vyas, Senior Client Partner, Global Head of FinTech, Payments, Crypto Practice

Margie Warrell, Ph.D., Starszy Partner Klienta

Kendra Marion, Wiceprezes, Globalne Usługi Oceny

Więcej na temat sztuki pisana w biznesie (nie tylko e‑maili) w artykule pt. Chcesz pisać skuteczniej? Posłuchaj naukowców.

Tematy

Może Cię zainteresować


Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
Testowy wpis dla magazynow

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Volutpat orci auctor senectus natoque elementum egestas sit sed. Sem faucibus etiam at auctor nisi. Elit dui congue orci eu lorem est. Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis.

Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Czwarty magazyn z nieco dłuższym tytułem dodany, a co tam, niech ludzie czytają.

A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji. Konferencja rozpoczęła się od inspirującego […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Analityka i Business Intelligence
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji.
Podcast
Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy

Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego wzrostu i efektywności firmy. CFO coraz częściej są współodpowiedzialni za wdrażanie technologii, które wspierają cyfryzację finansów.

Współpraca między CFO a CIO jest zatem niezbędna, aby budować efektywną infrastrukturę IT, wspierającą kluczowe procesy finansowe. Automatyzacja i analiza danych, będące fundamentem obecnych trendów t

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy
Transformacja cyfrowa wymaga współpracy na wielu poziomach. Szczególnie istotna jest kooperacja pomiędzy CFO i CIO, która realnie wpływa na realizację strategicznych celów biznesowych i wdrażanie innowacji, które są kluczowe w budowaniu przewag konkurencyjnych. CFO jako lider technologicznych zmian Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego wzrostu […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak deepfake, […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak deepfake, […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. Zwrócenie […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. Zwrócenie […]
Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!