Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 42

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 92
Bez kategorii

Praca hybrydowa – Jak stworzyć idealną przestrzeń do pracy w zmieniającym się świecie?

15 marca 2024 5 min czytania

Od kilku lat obserwujemy niezwykle intensywne zmiany trendów związanych ze świadczeniem pracy na odległość. W wielu przypadkach zaczęliśmy pracować zdalnie lub hybrydowo. Dla przedsiębiorstw stało się więc koniecznością odpowiednie projektowanie przestrzeni służbowej w taki sposób, by możliwe było efektywne przenoszenie się z domu do biura i na odwrót.

© Bene GmbH

W 2024 ROKU PRACA HYBRYDOWA jest dla nas wszystkich już czymś zupełnie normalnym. Co więcej – wiele nowoczesnych przedsiębiorstw przedstawia taki model wykonywania zadań jako jeden z benefitów w procesie rekrutacji nowych pracowników. Nie da się bowiem ukryć, że przez długie pandemiczne miesiące przyzwyczailiśmy się do pracy poza zatłoczonymi biurami, w komfortowej dla wielu osób przestrzeni domowej. Nic więc dziwnego, że kandydaci z entuzjazmem podchodzą do ofert pracy, gdzie oferowana jest możliwość pracy częściowo z biura, a częściowo z domu. Doskonałym przykładem może być pokolenie Z, które bardzo ceni sobie możliwość pracy hybrydowej i większą swobodę w wykonywaniu codziennych zadań. Młodzi pracownicy nie chcą przez długie godziny przesiadywać wyłącznie w biurach. A gdy już się w nich pojawiają, zależy im na pracy w nowoczesnym, dobrze zbilansowanym środowisku pozytywnie wpływającym na produktywność.

© RAINER SCHÄR | PHOTOGRAPHY

Biuro – przestrzeń, która inspiruje

Te postępujące zmiany wymagają nie tylko ewolucji w sposobie funkcjonowania działów HR, których zadaniem jest skuszenie potencjalnych kandydatów do podjęcia pracy w danej fi rmie i budowanie z nimi pozytywnych relacji. Przed licznymi wyzwaniami stają też osoby odpowiedzialne za przestrzeń służbową, czy administratorzy IT. Koniecznością stało się projektowanie nowoczesnych stanowisk pracy pozwalających na łatwe przenoszenie się z miejsca na miejsce ze służbowym laptopem co jest przydatne np. podczas prowadzenia wideokonferencji. Warto przy tym zaznaczyć, że obecnie odchodzi się od obszernych sal konferencyjnych na rzecz kameralnych pomieszczeń bazujących na nowoczesnych rozwiązaniach, pozwalających na produktywne rozmowy angażujące wszystkich uczestników i dające im możliwość uczestniczenia w spotkaniach na równych zasadach. Wyzwaniem jest także bieżące zarządzanie ich dostępnością dla poszczególnych pracowników.

© Bene GmbH
© Bene GmbH

W 2024 roku biuro to niekoniecznie miejsce, do którego przychodzimy wyłącznie wypełniać swoje obowiązki. Taka przestrzeń pełni często rolę integracyjną ma nas inspirować do opracowywania rewolucyjnych pomysłów przy wsparciu współpracowników. Dla wielu przedsiębiorstw zaprojektowanie nowoczesnych przestrzeni służbowych może okazać się jednak nie lada wyzwaniem. Gdzie szukać wsparcia i porad ze strony specjalistów? Doskonałym miejscem może być warszawskie Hybrid Workplace Experience Centre.

© Bene GmbH

HWEC – tu dowiesz się, jak zaprojektować biuro!

Hybrid Workplace Experience Centre, zlokalizowany w showroomie Bene w Warszawie, jest drugą na świecie placówką otwartą w ramach inicjatywy firm Bene, Jabra, Lenovo, Microsoft, Sharp/ NEC, Waldmann, Colliers, Exclusive Networks, Hays i Sonte (pierwsza powstała w Dubaju). Centrum zostało otwarte 9 maja ubiegłego roku. W Hybrid Workplace Experience Centre (HWEC) można spotkać się z ekspertami, którzy doradzą, jak stworzyć nowoczesne miejsce pracy, które pozwoli zatrzymać talenty i sprosta oczekiwaniom pracowników ceniących elastyczny model wykonywania zadań. Można tu nie tylko zasięgnąć porad specjalistów, ale i zapoznać się z najnowocześniejszymi rozwiązaniami dedykowanymi pracy hybrydowej, przygotowanymi właśnie przez firmy Bene, Jabra, Lenovo, Microsoft czy Sharp/ NEC oraz partnerów wspierających Colliers Define, Exclusive Networks, Hays Poland oraz Sonte.

© Bene GmbH

Eksperci HWEC podpowiedzą menedżerom IT, działom HR, projektantom i właścicielom firm, jak dostosować przestrzeń służbową do pojawiających się na co dzień wyzwań. Nowoczesne przestrzenie muszą być wypełniane zaawansowanymi rozwiązaniami technicznymi i oferować dostęp do oprogramowania pozytywnie wpływającego na produktywność. Połączenie tych wszystkich czynników w integralną całość sprawia, że pracownicy mogą liczyć na optymalne warunki do rozwoju kreatywności oraz na bardzo pozytywnie odmienioną kulturę pracy. Aby to jednak było możliwe, wszystkie wspomniane jednostki organizacyjne muszą ze sobą ściśle i efektywnie współpracować, a takiej współpracy można nauczyć się właśnie w HWEC.

© Bene GmbH
© Bene GmbH

Stwórz nowoczesną przestrzeń biurową przy wsparciu ekspertów

HWEC w ciągu niespełna roku działalności zorganizowało liczne warsztaty dające praktyczną wiedzę na temat projektowania nowoczesnej przestrzeni biurowej i wyposażenia jej w zaawansowane rozwiązania pozwalające na sprawne komunikowanie się i efektywne wykonywanie codziennych zadań. Oczywiście owe rozwiązania można sprawdzić w praktyce, w dedykowanym środowisku, przy wsparciu ekspertów. Ich zadaniem jest doradzenie w kwestii doboru odpowiedniego sprzętu, oprogramowania i akcesoriów pod kątem specyfiki i potrzeb danego przedsiębiorstwa. Umówienie konsultacji w ramach HWEC jest niezwykle proste. Wystarczy skorzystać z formularza kontaktowego na stronie www.hwec.pl. Dotychczasowe doświadczenia zebrane w ramach HWEC pokazują, że panuje spore zapotrzebowanie na działalność wskazującą na to, w jakich obszarach warto modyfikować panujące obecnie warunki pracy w wielu mniejszych i większych przedsiębiorstwach. Dlatego misja HWEC będzie kontynuowana w 2024 roku.

© Bene GmbH
© Bene GmbH
Partnerzy projektu:
Tematy

Może Cię zainteresować


Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
Testowy wpis dla magazynow

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Volutpat orci auctor senectus natoque elementum egestas sit sed. Sem faucibus etiam at auctor nisi. Elit dui congue orci eu lorem est. Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis.

Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Czwarty magazyn z nieco dłuższym tytułem dodany, a co tam, niech ludzie czytają.

A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji. Konferencja rozpoczęła się od inspirującego […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Analityka i Business Intelligence
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji.
Podcast
Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy

Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego wzrostu i efektywności firmy. CFO coraz częściej są współodpowiedzialni za wdrażanie technologii, które wspierają cyfryzację finansów.

Współpraca między CFO a CIO jest zatem niezbędna, aby budować efektywną infrastrukturę IT, wspierającą kluczowe procesy finansowe. Automatyzacja i analiza danych, będące fundamentem obecnych trendów t

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy
Transformacja cyfrowa wymaga współpracy na wielu poziomach. Szczególnie istotna jest kooperacja pomiędzy CFO i CIO, która realnie wpływa na realizację strategicznych celów biznesowych i wdrażanie innowacji, które są kluczowe w budowaniu przewag konkurencyjnych. CFO jako lider technologicznych zmian Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego wzrostu […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak deepfake, […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak deepfake, […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. Zwrócenie […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. Zwrócenie […]
Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!