Więcej w: Agile
Agile

Trzy wewnętrzne bariery przedsięwzięć korporacyjnych w dziedzinie deep tech

Dyrektorzy ds. innowacji muszą się zmierzyć z syndromem „nie wynaleziono tutaj”, niechęcią do podejmowania ryzyka oraz kulturą komunikacji odgórnej, aby skutecznie nawiązać współpracę ze start‑upami deep tech. Przepływ kapitału do start‑upów deep tech zaczyna przypominać rwący strumień. W latach 2016–2020 roczne inwestycje w start‑upy koncentrujące się na komercjalizacji nowych technologii, takich jak biotechnologia, robotyka i obliczenia kwantowe, wzrosły pod względem wartości […]

27 kwietnia 2023
Agile

Światłe zarządzanie fabryką

Zdaniem dyrektorów zarządzających zakładami produkcyjnymi, elastyczność to obecnie największe wyzwanie w ich działalności. Aby jej sprostać, posiłkują się różnymi technologiami i rozwiązaniami, które mają posłużyć zwiększeniu produktywności pracowników, jednocześnie zapewniając im bezpieczne i ergonomiczne warunki pracy. 1http://www.lighting.philips.pl/strona-glowna . To, w jaki sposób funkcjonuje zakład produkcyjny, może być dla firmy szansą na zbudowania jej przewagi konkurencyjnej poprzez szybkość działania, utrzymanie jakości, a przede wszystkim […]

27 kwietnia 2023
Agile

Radomir Bordon: co robić, gdy kiedy cel transformacji są niejasne

Na przykładzie firmy Patronica widać wyraźnie, że transformacja cyfrowa w firmie rozpoczyna się na długo przed podjęciem konkretnych decyzji dotyczących inwestycji w IT, infrastrukturę, oprogramowanie czy usługi. Na tym wczesnym etapie transformacji firma musi poradzić sobie z problemami z kilku kluczowych obszarów. Jednym z nich jest wiek i zmiana pokoleniowa. To aspekt tylko pozornie nieistotny. Różnice pokoleniowe pomiędzy osobami, które kariery biznesowe […]

27 kwietnia 2023
Agile

Ewa Łabno-Falęcka: Luksus umiera ostatni

Menedżerowie firmy R.Marcobi mogą zmniejszyć zagrożenie wynikające z cenowych posunięć konkurentów przez wzmocnienie komunikacji i podkreślenie atutów oraz wyróżników marki lub przez wprowadzenie nowej i tańszej submarki. Jedyne, czego im nie wolno zrobić, to wziąć udział w wojnie cenowej. Ewa Łabno-Falęcka: Luksus umiera ostatni Trudna sytuacja gospodarcza zwykle nie powoduje zachwiania rynku dóbr luksusowych. Nawet w czasie zawirowań rynkowych pozostaje on stabilny […]

27 kwietnia 2023
Agile

6 sposobów na efektywność i dobre samopoczucie przy pracy zdalnej

Praca zdalna nie musi oznaczać chaosu i ciągłego zmagania się z rozpraszającymi sygnałami. Według najnowszego badania przeprowadzonego przez profesora Timothy’ego D. Goldena z Rensselaer Polytechnic Institute, wystarczy stosować się do kilku prostych (z pozoru) zasad, by podczas pracy w domowych warunkach zachować zdrowie psychiczne i jednocześnie zwiększyć efektywność. 1. Przygotuj miejsce TYLKO do pracy Niektóre osoby potrzebują fizycznego oddzielenia miejsca pracy […]

27 kwietnia 2023
Agile

Prezesi stawiają na technologię i alianse strategiczne

W ciągu najbliższych trzech lat dla rozwoju firm w Polsce i na świecie kluczowe będą strategie technologiczne (39%) oraz nawiązywanie strategicznej współpracy (48%) – tak uważają respondenci biorący udział w badaniu Prognozy szefów firm dotyczące rozwoju, innowacyjności i przywództwa, przeprowadzonym w 2016 roku przez Frost & Sullivan. Jest to drugie badanie (pierwsze przeprowadzono w 2007 roku) poświęcone podejściu prezesów firm i liderów do wyzwań […]

27 kwietnia 2023
Agile

Potrzebna jest chłodna analiza własnych zasobów

Decyzja o wyborze grupy docelowej jest typowym wyzwaniem, na które trafia wiele przedsiębiorstw B2B, niezależnie od specjalizacji i branży, w jakiej działają. Pracowałem już w firmach reprezentujących siedem branż i z mojego doświadczenia wynika, że trudność w strategicznym wyborze klientów jest raczej regułą niż wyjątkiem. Opisana kancelaria wyraźnie stara się pozyskiwać równocześnie wszystkie grupy klientów – zarówno tych małych, pozwalających jej przetrwać, […]

27 kwietnia 2023
Agile

5 kluczowych obszarów cyfrowej transformacji

Rozpoczynając projekt transformacji cyfrowej firmy, trzeba przyjąć plan działań. Ale od czego zacząć? W jakich kategoriach należy rozpatrywać konieczność zmian? Pierwszym krokiem jest niewątpliwie sama chęć zmian i świadomość ich istoty oraz celu, jaki mamy osiągnąć. Oto pięć kluczowych obszarów dla transformacji cyfrowej, które ułatwią planowanie zmian. Kiedy mówimy o idei przemysłu 4.0, nie zastanawiamy się głęboko nad jej […]

27 kwietnia 2023
Agile

Wzrost oparty na firmowych wartościach

W poszukiwaniu zysków na zmiennych i nieprzewidywalnych rynkach firmy mogą łatwo utracić równowagę pomiędzy priorytetami strategicznymi a pilnymi potrzebami operacyjnymi. Aby utrzymać stabilny wzrost i nie stracić z oczu kluczowych celów organizacji, potrzebne są stałe punkty odniesienia, które pomagają menedżerom i pracownikom przy dokonywaniu wyborów. Przykład firmy Pramerica pokazuje, że tę fundamentalną rolę doskonale pełni misja firmy, o ile nie traktuje się […]

27 kwietnia 2023
Agile

Wiktoria Brzozowska: Polskie, czyli europejskie

Dążenie do utrzymania dynamicznego tempa wzrostu sprawia, że eksport naszych produktów na kolejne rynki stał się naturalnym kierunkiem rozwoju Laboratorium Kosmetycznego Dr Irena Eris. Sześć lat temu przyjęliśmy strategię wejścia na rynki Bliskiego Wschodu i Afryki, a dwa lata później byliśmy gotowi do jej wdrożenia i rozpoczęcia ekspansji. Dziś nasze marki mają coraz silniejszą pozycję w krajach Zatoki Perskiej, […]

27 kwietnia 2023

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!