Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the acf domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the wpcf7-redirect domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121
8 strategii, dzięki którym dyrektorzy ds. danych mogą udowodnić swoją wartość - MITSMR

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 96
Analiza danych, Big Data

8 strategii, dzięki którym dyrektorzy ds. danych mogą udowodnić swoją wartość

2 listopada 2023 5 min czytania

Skupienie się na efektywnym zarządzaniu danymi może minimalizować wpływ pracy dyrektora ds. danych (CDO) na wartość przedsiębiorstwa. Ekspert przedstawia osiem sposobów radzenia sobie z tym wyzwaniem.

Dyrektor ds. danych to szybko rozwijająca się funkcja w dzisiejszym środowisku biznesowym. Niemniej jednak to stanowisko nadal nie ma jasno określonego zakresu obowiązków, co powoduje, że nie można konkretnie wskazać, w jaki sposób ta rola tworzy biznesową wartość.

Długotrwałe skupienie się na zarządzaniu danymi jest jedną z barier dla CDO, którzy próbują budować swoją wartość. Inicjatywy zarządzania danymi na dużą skalę, takie jak przenoszenie danych do chmury lub migracja hurtowni danych do jezior danych, są kosztowne, czasochłonne i mają wysokie ryzyko niepowodzenia. Z niedawno przeprowadzonej ankiety wynika, że jednym z kluczowych obowiązków CDO  związanych z zarządzeniem danymi, jest nakłanianie opornych użytkowników do zmiany.

Według profesora Uniwersytetu Babson, Thomasa Davenporta, wizytującego naukowca MIT Initiative on the Digital Economy i starszego doradcy Deloitte Analytics, czynniki te mogą osłabiać wkład CDO w zwiększanie wartości danych przedsiębiorstwa i prowadzić do krótkiego okresu kadencji na tym stanowisku.

„Myślę, że coraz bardziej powszechne staje się przekonanie, że zarządzanie danymi to: (a) złe słowo oznaczające próbę nakłonienia ludzi do robienia właściwych rzeczy z danymi i (b) jest często nieskuteczne” – powiedział Davenport podczas sympozjum MIT CDOIQ 2023. Co znowu pokazuje, że wykazanie wartości tego obszaru jest trudnym zadaniem.

W świetle tych wyzwań Davenport wskazał osiem sposobów, dzięki którym CDO mogą udowodnić organizacji swoją wartość.

1. Dodanie litery „A” do tytułu CDO

Przejęcie odpowiedzialności za analitykę i sztuczną inteligencję pozwoli CDO wykazać wartość swojej pracy, zwłaszcza jeśli te działania prowadzą do zwiększenia satysfakcji pracowników, poprawy relacji z klientami lub usprawnienia łańcucha dostaw. „CDO niekoniecznie muszą mieć rozległą wiedzę z zakresu analizy danych, aby przyjąć te obowiązki „ – dodał, biorąc pod uwagę, że rola ta w dużej mierze koncentruje się na biznesie, a nie na szczegółach technicznych.

2. Wdrażanie produktów opartych na danych

Połączenie danych, analityki i sztucznej inteligencji w celu rozwiązania konkretnego problemu biznesowego lub problemu klienta to sprawdzony sposób na tworzenie wartości swojej pełnionej funkcji na dłużej. Aby wzmocnić wysiłki, należy zatrudnić menedżerów ds. produktów opartych na danych, którzy będą nadzorować cały proces i będą łącznikiem między liderami biznesowymi a zespołami ds. danych i analiz.

3. Mierz i dokumentuj wyniki

Nie można docenić tego, czego się nie mierzy, a wkład CDO nie jest mierzalny. CDO mogą zaangażować dział finansów jako partnera, który pomoże poświadczyć wartość różnych inicjatyw związanych z danymi. „Trudno jest uzyskać wiele udokumentowanych zwrotów z inwestycji z samych danych i zarządzania danymi, a sztuczna inteligencja i automatyzacja często wskazują tylko na oszczędność czasu” – powiedział Davenport.

4. Buduj relacje z partnerami biznesowymi

Chociaż nie da się przekonać wszystkich do wartości danych i analityki, należy szukać takich liderów, którzy ją dostrzegają i są mistrzami produktów związanych z danymi. Gdy już znajdą się na pokładzie, mogą stać się ambasadorami zmian i pomóc przekonać resztę organizacji.

5. Skoncentruj się na kilku przypadkach użycia w organizacji o niskim poziomie dojrzałości

Ukierunkowanie się na kilku strategicznych przypadkach użycia, jak na przykład optymalizacji łańcucha dostaw lub poprawienie jakości obsługi klienta, oraz pomyślne ich wykonanie pokażą nową wartość dla firm w grze o dane.

6. Rozbudowa infrastruktury analitycznej/AI w przypadku organizacji o wysokiej dojrzałości

Bardziej doświadczone firmy muszą skupić się na inicjatywach na dużą skalę. Oznacza to tworzenie zestawów danych i funkcji wielokrotnego użytku w celu ograniczenia pracy naukowców zajmujących się danymi oraz nadanie priorytetu modyfikacji platform danych na dużą skalę w celu zaspokojenia potrzeb solidnego potoku danych i analiz. „Niezależnie od podejścia na każdym kroku należy demonstrować wartość” – powiedział Davenport.

7. Skoncentruj się na zarządzaniu bez zbędnego bagażu

Ułatwienie właściwego postępowania z danymi zachęci ludzi do podejmowania działań, które będą chronić prywatność danych i są zgodne z przepisami. Najlepszym podejściem jest „zarządzanie przez projektowanie”, które buduje pomosty w architekturze danych i systemach. Rynki i katalogi, wraz z zasobami wielokrotnego użytku, pomogą promować praktyki dotyczące danych, które zapewniają wartość.

8. Tworzenie kultury opartej na danych

Ten ostatni cel może być najtrudniejszy: w ankiecie przeprowadzonej przez NewVantage Partners tylko 21% firm stwierdziło, że ma kulturę opartą na danych i nie jest to spowodowane brakiem podejmowanych działań. Większość firm przegapia wartość kultury opartej na danych (ang. data‑driven), ponieważ koncentrują się wyłącznie na znajomości danych, zamiast przyjąć ukierunkowane, wieloaspektowe podejście, które wykorzystuje specjalistów zorientowanych na kulturę, powiedział Davenport.

„Jeśli zajmujesz się marketingiem, twoje potrzeby w zakresie danych i analityki oraz znajomości sztucznej inteligencji będą inne niż w przypadku finansów lub zasobów ludzkich, dlatego muszą być podzielone na segmenty według funkcji” – powiedział Davenport. Jeśli masz zamiar poczynić jakiekolwiek postępy w kulturze data driven, musisz mieć jakieś wskaźniki postępu.

Tematy

Może Cię zainteresować


Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
Testowy wpis dla magazynow

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Volutpat orci auctor senectus natoque elementum egestas sit sed. Sem faucibus etiam at auctor nisi. Elit dui congue orci eu lorem est. Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis.

Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Czwarty magazyn z nieco dłuższym tytułem dodany, a co tam, niech ludzie czytają.

A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji. Konferencja rozpoczęła się od […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Analityka i Business Intelligence
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji.
Podcast
Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy

Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego wzrostu i efektywności firmy. CFO coraz częściej są współodpowiedzialni za wdrażanie technologii, które wspierają cyfryzację finansów.

Współpraca między CFO a CIO jest zatem niezbędna, aby budować efektywną infrastrukturę IT, wspierającą kluczowe procesy finansowe. Automatyzacja i analiza danych, będące fundamentem obecnych trendów t

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy
Transformacja cyfrowa wymaga współpracy na wielu poziomach. Szczególnie istotna jest kooperacja pomiędzy CFO i CIO, która realnie wpływa na realizację strategicznych celów biznesowych i wdrażanie innowacji, które są kluczowe w budowaniu przewag konkurencyjnych. CFO jako lider technologicznych zmian Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. […]
Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!