Więcej w: Analiza danych, Big Data
Analiza danych, Big Data

Piotr Gładysz: Warto przeprowadzić audyt procesów technologicznych

Wyzwanie, jakie stoi przed firmą Raczewski, wymaga równoległego myślenia w kategoriach biznesowych i technologicznych. Z doświadczeń branży meblarskiej wynika, że jeśli mówimy o meblach skrzyniowych (półki, szafy, regały), to procesy produkcyjne, bez względu na realizowaną strategię biznesową, mogą być mocno zautomatyzowane. Natomiast w produkcji mebli tapicerowanych automatyzacja i robotyzacja jest trudniejsza. Oznacza to, że firma Raczewski ma duży potencjał automatyzacji, jako […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Konkurenci obniżają ceny. Czy warto do nich dołączyć?

Mimo że luksus nie zna kryzysu, producenci drogich marek czasem decydują się na obniżki, szukając nowych rynków lub klientów. Ich konkurenci stają wówczas przed wyborem: dołączyć do rywalizacji cenowej, ryzykując utratę zysków, czy utrzymać ceny, narażając się na utratę nabywców. Przed takim dylematem stanęli menedżerowie firmy R.Marcobi, produkującej luksusową galanterię skórzaną. SALE 50%, WYPRZEDAŻ – 30% […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Jak analiza danych pomaga wykrywać nadużycia?

Firmy są nieustannie narażone na różnego typu oszustwa nie tylko ze strony podmiotów zewnętrznych, ale też własnych pracowników oraz współpracowników. Dlatego w T‑Mobile Polska został opracowany i wdrożony system wykrywania nadużyć wewnętrznych, wykorzystujący zaawansowaną analizę dużych zbiorów danych (big data). System stał się źródłem wymiernych korzyści finansowych, szacowanych na kilkanaście milionów złotych rocznie.  Operatorzy telekomunikacyjni dysponują rozbudowanymi sieciami […]

27 kwietnia 2023
Analiza danych, Big Data

Jak przeciwdziałać praniu pieniędzy? Siedem pomysłów

Wartość pranych pieniędzy każdego roku równa jest 5% światowego PKB. Eksperci Deloitte i Instytutu Finansów Międzynarodowych mają pomysł, jak walczyć z tym procederem. Firmy świadczące usługi finansowe wydają olbrzymie sumy na przeciwdziałanie praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu (AML/CFT – Anti‑Money Laundering/Counter Financing of Terrorism). Mimo to eksperci oceniają, że każdego roku pranych jest – oczywiście w różnych walutach – od […]

27 kwietnia 2023
Analiza danych, Big Data

Modelowanie matematyczne  i 13 zasad skutecznej komunikacji jako elementy wyprowadzania gospodarki z pandemii

Pandemia koronawirusa spowodowała, że większość krajów wprowadziła różnego rodzaju ograniczenia mające, często olbrzymi, niekorzystny wpływ na ich gospodarki. Priorytetem było jednak zdrowie, a niejednokrotnie życie, obywateli. Ci jednak, po otrząśnięciu się z pierwszego szoku wywołanego pojawieniem się wirusa zaczęli sarkać, że lockdown jest dla nich groźniejszy niż ewentualne zachorowanie. Pojawiły się głosy, że cóż za różnica, czy […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Analityka jest sztuką przekuwania danych w najlepsze decyzje

Wierzę, że wiedza merytoryczna pracownika jest najcenniejsza i to do niego powinna dopasować się technologia – nie odwrotnie. Narzędzia muszą wyzwolić potencjał wiedzy użytkownika – przekonuje nasz rozmówca. W nowym cyklu wywiadów prezentujemy rozmowy z członkami rady programowej think tanku „How To Do IT”. Dziś na nasze pytania odpowiada Patryk Choroś, Business Development Director w SAS Polska. Wiele badań wskazuje, że […]

27 kwietnia 2023
Analiza danych, Big Data

Tańsza energia dzięki outsourcingowi

Obniżanie kosztów energii elektrycznej zużywanej przez organizację to więcej niż tylko korzystne umowy z dystrybutorami. Oszczędności przynieść mogą również dostępne w outsourcingu narzędzia stale podnoszące efektywność energetyczną przedsiębiorstw. Partnerem materiału jest EnMS. Zmiany w prawie oraz na rynku energii angażują uwagę przedsiębiorców, którzy przecież powinni skupiać się na podstawowej działalności biznesowej. Aktualne tendencje na rynku wynikają ze zmieniających się przepisów […]

27 kwietnia 2023
Analiza danych, Big Data

Jak dbać o rentowność w handlu detalicznym

Detaliści coraz więcej inwestują w doświadczenia coraz bardziej wymagających klientów. Co mogą zrobić, aby te inwestycje się zwróciły?   Kiedy myślimy o wpływie pandemii COVID‑19 na sposób robienia zakupów i na to, jak detaliści zaspokajają potrzeby kupujących, trzeba zdać sobie sprawę, że preferencje konsumentów dotyczące „kupowania w internecie, a odbierania w sklepie” i korzystania z podobnych rozwiązań nie są jedynie krótkotrwałymi zmianami. W rzeczywistości jest […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

5 przykładów jak wykorzystać dane, aby zapobiegać odejściom klientów

Z problemem odejść klientów mamy do czynienia nie od dziś. Zwykle przedsiębiorstwa prowadzą dokładną charakterystykę powodów zaprzestania korzystania z usług i dysponują dość bogatym arsenałem narzędzi umożliwiającym zatrzymanie klienta. Niemniej z badań przeprowadzonych przez Instytut DBMS wynika, że poziom odejść kształtuje się 72%, a zatem mniejsza część klientów przedłuża kontrakt lub korzysta dalej z usług danego dostawcy. 5 przykładów jak wykorzystać dane, […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Jak zarabiać na informacjach

Chcąc czerpać zyski z informacji, firmy muszą najpierw zadbać o stworzenie zasobów takich danych, które będzie można wielokrotnie wykorzystywać, a dzięki ich rekombinacji, nadawać im nową wartość. Wykorzystywanie większej ilości danych w celu podejmowania lepszych decyzji jest czymś, o co globalne przedsiębiorstwa starają od lat, a wiele z nich dąży również do tego, by informacje traktować jako zasoby strategiczne. Jak jednak wykazują nowe […]

27 kwietnia 2023

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!