Więcej w: Automatyzacja i robotyzacja
Automatyzacja i robotyzacja

Podwójne ubezpieczenie OC – co robić w takiej sytuacji?

Komunikacyjne ubezpieczenie jest obowiązkowe. Nawet jednodniowa przerwa w ochronie ubezpieczeniowej wiąże się z wysoką karą, którą nakłada Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny. Charakterystyczne dla umowy ubezpieczenia OC jest to, że polisa przedłuża się automatycznie na kolejny rok, jeśli jej nie wypowiesz. Co się jednak dzieje, jeśli zawarłeś drugą umowę i zapomniałeś rozwiązać poprzednią? Podwójne ubezpieczenia – jak do tego doszło? Z przypadkiem […]

27 kwietnia 2023
Automatyzacja i robotyzacja

Fabryki w Bangladeszu wczoraj i dziś

Rewolucja w branży odzieżowej dokonuje się na naszych oczach. Do tej pory rytm kolekcji determinowały głównie zmieniające się trendy. Dzisiaj jest to również – a może przede wszystkim – dążenie do mody przyjaznej ludziom i środowisku. Partnerem materiału jest LPP. Zmiana myślenia o modzie jest coraz bardziej widoczna w strategii, a co za tym idzie ofercie przedsiębiorstw, zajmujących się modą. Znakiem zachodzących przeobrażeń […]

27 kwietnia 2023
Automatyzacja i robotyzacja

Smartfon zamiast kartki

W czasie gdy rozpoczynałem pracę w PKP Energetyka, firma zaczęła przygotowywać się do przeprowadzenia oczekiwanej przez inwestora transformacji. Wówczas najbardziej zaawansowanym narzędziem administracyjnym i analitycznym był w firmie Excel, a dane o wszystkich operacjach, takich jak rozliczenia wykonanej pracy, przepracowane godziny, przejechane kilometry, zrealizowane zadania, były zbierane na specjalnie wydrukowanych formularzach wypełnianych długopisem. Pracownicy poświęcali mnóstwo czasu, żeby manualnie sporządzać wszystkie dokumenty […]

27 kwietnia 2023
Automatyzacja i robotyzacja

Marketing Automation – odpowiedź na wymuszoną cyfrową rewolucję

Nikt nie był w stanie przewidzieć, że w ciągu kilku tygodni zostaniemy niemal zupełnie pozbawieni wielu narzędzi przeznaczonych do sprzedaży i marketingu, a digitalizacja stanie się koniecznością – niezależnie od stopnia naszego przygotowania, wiedzy czy posiadanych zasobów. Do tej pory jedną z głównych reakcji na ogłoszoną pandemię było ograniczanie budżetów marketingowych i redukcja zespołów. Warto jednak podkreślić, że w sytuacjach kryzysowych pozbawianie się […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Prywatność czy personalizacja – co ważniejsze dla klientów?

Nowe badania pokazują, że personalizacja oferowanych konsumentom korzyści pomaga eliminować ich obawy o prywatność danych. Dane na temat klientów dają firmom wiele możliwości tworzenia usług dostosowanych do ich potrzeb i kreowania spersonalizowanych doświadczeń. Równocześnie niedawne głośne przypadki wycieku danych konsumenckich wzbudzają obawy, czy firmy potrafią utrzymywać odpowiednią równowagę między personalizacją a prywatnością. Aby im pomóc w podejmowaniu decyzji na podstawie rzetelnych […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Pogoda dla graczy. Ale nie giełdowych

Rok 2018 nie był łaskawy dla warszawskiego parkietu giełdowego. Śladem globalnych rynków notowane na GPW spółki w olbrzymiej większości odnotowały spadki wartości, przed którymi najskuteczniej bronili się przedstawiciele sektora paliwowego i producenci gier komputerowych. Jednak w nawet tak niesprzyjających warunkach rynkowych prezesi, którzy w ubiegłych latach byli laureatami naszego rankingu, radzili sobie zdecydowanie lepiej niż inni. Pojawili się też […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Handlowcy powinni zajmować się tylko sprzedażą

Sprzedaż stała się dysfunkcyjna – przekonuje Justin Roff‑Marsh, międzynarodowy ekspert w dziedzinie sprzedaży, i namawia do restrukturyzacji zespołów sprzedażowych. W rozmowie z Joanną Sochą, redaktorką „Harvard Business Review Polska”, tłumaczy, jak zbudować efektywne działy sprzedaży i wykorzystywać potencjał handlowców. W wielu organizacjach sprzedawcy poświęcają większość swojego czasu na obsługę klienta. Realizują wówczas zadania, takie jak pomoc we wdrażaniu nowych klientów, zarządzanie projektami, […]

27 kwietnia 2023
Agile

Oponeo: w kontaktach z dostawcami doświadczamy za dużo marketingu, za mało fachowości

Rośnie dysproporcja pomiędzy światem kontaktu dostawcy IT z klientem a rzeczywistym dostępem do właściwego fachowca, przekonuje dyrektor działu IT oponiarskiego potentata. Dobra współpraca z dostawcą rozwiązań IT ma ogromne znaczenie dla biznesu każdej firmy. To także jeden z najważniejszych trendów informatyzacji wskazanych przez respondentów badania przeprowadzonego przez ICAN Research & Diagnostics na zlecenie Orange Polska. Poniżej przedstawiamy fragment rozmowy badawczej […]

27 kwietnia 2023
Agile

5 obszarów, w których technologia zmienia procesy rekrutacyjne

Najważniejsze i najbardziej czasochłonne zadania działów HR związane są z procesem rekrutacyjnym. W przypadku części czynności, szczególnie tych żmudnych i powtarzalnych, bardzo przydatne mogą się okazać nowoczesne technologie. W ubiegłym roku badacze z Katedry Socjologii Ogólnej i Badań Interdyscyplinarnych w Akademii Pedagogiki Specjalnej przeanalizowali na zamówienie firmy Emplocity wyniki ankiety Cube Research. Badanie objęło 300 przedstawicieli branży HR w dużych i średnich polskich firmach. Jego celem […]

27 kwietnia 2023
Agile

Barometr CDO: czym w polskich firmach zajmuje się Chief Digital Officer?

Cyfrową transformację kojarzymy z modyfikacją środowiska IT. Tymczasem związana jest z człowiekiem, który stoi w centrum tych zmian. W miesiącach od kwietnia do lipca br. firma Bilot przeprowadziła badanie wśród 500 największych firm w Polsce, którego wefektem jest raport Barometr CDO. Celem badania było określenie obszarów i potencjału transformacji cyfrowej w polskich przedsiębiorstwach, a także określenie jakie zadania i wyzwania stoją przed CDO w niedalekiej przyszłości. […]

27 kwietnia 2023

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!