Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 42

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 92
Bez kategorii

5 nowych zasad sprzedaży i obsługi klienta

25 kwietnia 2023 4 min czytania

David Meerman Scott w książce Nie przeszkadzaj klientowi w zakupach – w bardzo przejrzysty sposób systematyzuje wiedzę o zasadach, które wkrótce wywrócą do góry nogami to, jak działają firmy. Na co powinniśmy się przygotować?

Autor trafnie zauważa, że aby dziś budować przewagę konkurencyjną na poziomie procesów marketingowo‑sprzedażowych, potrzebne jest opanowanie pięciu nowych zasad sprzedaży i obsługi klienta. Znasz je? Ile z nich stosujesz?

Po pierwsze: narracja

Czyli zbiór elementów firmowej tożsamości tworzących fabułę historii danej organizacji i jej produktów. Dlaczego powinniśmy ją pokazać światu? W zalewie podobnych do siebie informacji ludzie bardziej niż kiedykolwiek szukają autentyczności, emocji, ale również przejrzystości wartości, jakie reprezentuje firma. Poza tym są też ku temu bardzo praktyczne, mierzalne przesłanki – lepiej zapamiętujemy historię niż specyfikację produktu, mocniej zapadają w pamięć emocje niż suche fakty, łatwiej nam coś sprzedać, gdy jesteśmy zaangażowani.

Sięgnij po nowość wydawniczą HBRP »

Po drugie: treść

Na poziomie komunikacji rywalizujemy już nie tylko z konkurencją, ale de facto z każdym innym nadawcą. Kluczową umiejętnością staje się tworzenie wartości już na etapie samego przekazu. Ludzie zmęczyli się marketingiem działającym w modelu intruza – zresztą często coraz trudniej pokazać zwrot z inwestycji w takie działania. Jednocześnie chętnie dzielą się z innymi tym, co ich zadziwi czy zaciekawi. Stąd tak duża rola content marketingu, w którym już na poziomie komunikatu budujemy treść będącą z jednej strony nośnikiem informacji, a z drugiej platformą dla historii – przede wszystkim jednak filtrem zainteresowania i powodem, dla którego ktoś podnosi rękę oraz zgłasza chęć zakupu.

Po trzecie: duże zbiory danych

O fenomenie big data napisano już dużo i chyba nie ma biznesu, który mógłby się mu oprzeć. Mamy coraz więcej narzędzi analitycznych, wiemy coraz więcej o klientach, możemy proponować im coraz więcej rozwiązań dostosowanych do ich potrzeb. Wystarczy słuchać oraz zbierać i analizować dane, które są dziś wszędzie. Efekt? Lepsza oferta, a przede wszystkim wiedza, komu ją przedstawić.

Ludzie są zmęczeni marketingiem działającym w modelu intruza

Po czwarte: sprzedaż elastyczna

Klienci przejęli kontrolę nad procesem sprzedaży i niejednokrotnie handlowiec jest ostatnim źródłem wiedzy, z którego korzystają. Agile selling opiera się na szybkich reakcjach i dostarczaniu klientowi rozwiązań wtedy, gdy jest gotowy do ich kupna. Nie będzie czekał. To firma musi dziś go wyczekiwać, dysponując rozwiązaniem dostosowanym do jego potrzeb.

Po piąte: kontakt w czasie rzeczywistym

Nie jutro, nie za tydzień czy za miesiąc, a teraz. Klienci oczekują obsługi przez kanały, które nie śpią, i chcą uzyskać informacje wtedy, gdy to dla nich wygodne – niezależnie, czy to środek nocy, czy pora lunchowa. Firmy muszą oderwać się od dwóch czasów, w których zwykły działać – przeszłości i przyszłości – a zacząć funkcjonować tu i teraz.

Skorzystają klienci, skorzysta firma

Miałem okazję poznać Davida, kiedy był gościem „Harvard Business Review Polska” i przywiózł do Polski ideę real‑time marketingu – na długo przed tym, zanim koncepcję tę rozpropagował przykład Oreo. Było to jedno z najlepszych wydarzeń marketingowych w historii ICAN Institute, ale myślę, że również naszego kraju.

Wracając do książki – publikacja Davida Meermana Scotta to niezwykle praktyczny przewodnik po nowych standardach w marketingu i sprzedaży dla właściwie każdej organizacji. Dlatego powinna zagościć na półkach marketerów, dyrektorów sprzedaży, a także prezesów. Ważniejsze jednak, aby zasady, o których pisze, wprowadzać w życie. Skorzysta na tym każda firma – a przede wszystkim jej klienci.

PRZECZYTAJ TAKŻE: Handlowcy, czas na zmiany »

Handlowcy powinni iść z duchem czasu 

, David Meerman Scott , Joanna Socha PL

Stare sposoby dotarcia do klienta za pomocą mediów tradycyjnych są dziś nieskuteczne. O nowych zasadach sprzedaży i marketingu opowiada David Meerman Scott, światowy autorytet w dziedzinie sprzedaży. 

Tematy

Może Cię zainteresować


Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
Testowy wpis dla magazynow

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Volutpat orci auctor senectus natoque elementum egestas sit sed. Sem faucibus etiam at auctor nisi. Elit dui congue orci eu lorem est. Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis.

Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Czwarty magazyn z nieco dłuższym tytułem dodany, a co tam, niech ludzie czytają.

A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji. Konferencja rozpoczęła się od inspirującego […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Analityka i Business Intelligence
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji.
Podcast
Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy

Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego wzrostu i efektywności firmy. CFO coraz częściej są współodpowiedzialni za wdrażanie technologii, które wspierają cyfryzację finansów.

Współpraca między CFO a CIO jest zatem niezbędna, aby budować efektywną infrastrukturę IT, wspierającą kluczowe procesy finansowe. Automatyzacja i analiza danych, będące fundamentem obecnych trendów t

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy
Transformacja cyfrowa wymaga współpracy na wielu poziomach. Szczególnie istotna jest kooperacja pomiędzy CFO i CIO, która realnie wpływa na realizację strategicznych celów biznesowych i wdrażanie innowacji, które są kluczowe w budowaniu przewag konkurencyjnych. CFO jako lider technologicznych zmian Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego wzrostu […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak deepfake, […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak deepfake, […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. Zwrócenie […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. Zwrócenie […]
Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!