Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 42

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 92
Bez kategorii

5 wskazówek, dzięki którym przekonasz klienta do swojej oferty

26 kwietnia 2023 5 min czytania

Co zrobić, aby w szybko zmieniających się czasach odnosić sukcesy w sprzedaży? Zacząć od dostosowania się do dynamicznie zmieniających się potrzeb klientów.

Prezentacja handlowa produktu i zaproponowanie rozwiązania to już przeszłość. Klienci oczekują dziś od handlowców, że będą dla nich partnerami, którzy doradzą, jak unikać problemów, opracują kreatywne rozwiązania, pomogą osiągnąć sukcesy biznesowe. Choć kryteria decyzyjne mogą się różnić w zależności np. od branży, łatwiej będzie przekonać klienta do zakupu, jeśli zastosuje się 5 poniższych rad.

1. Pokaż związek między twoim rozwiązaniem a oczekiwanym wynikiem biznesowym

Dziś mało który klient umawiając się na spotkanie z handlowcem, zainteresowany jest wysłuchiwaniem monologów dotyczących zalet oferowanego produktu czy usługi. Z reguły ten etap ma on już za sobą – doskonale orientuje się w ofertach różnych firm, zna ich zalety i wady.

W jaki więc sposób można wzbudzić zainteresowanie klienta, który „wszystko wie”? Przede wszystkim należy pokazać mu, jak dane rozwiązanie przyczyni się do osiągnięcia przez niego rezultatów biznesowych, czyli jak dzięki niemu rozwiąże swoje problemy. Trzeba jednak pamiętać, że nawet najlepszy z naszego punktu widzenia pomysł niekoniecznie musi być tym idealnym dla klienta. Warto więc szukać rozwiązań, których potrzebuje klient, z jednoczesnym uwzględnieniem tak jego celów, jak i ograniczeń. Dobrym wyznacznikiem oczekiwań klienta może być np. budżet, którym dysponuje.

2. Powołaj się na wcześniejsze sukcesy i poprzyj je danymi

Klient nie lubi ponosić ryzyka niedotrzymania umowy, dlatego przekonanie go do zmiany dostawcy produktu lub usługi nie jest sprawą łatwą. W jaki sposób zmierzyć się z tym wyzwaniem?

Jednym ze sposobów zyskania jego przychylności jest podzielenie się swoimi wcześniejszymi sukcesami. Tego typu historie – dowody uznania, przykłady konkretnych rozwiązań, referencje czy wyniki badań – potrafią nakłonić do zmian. Dzięki takim opowieściom klient może przekonać się, jak konkretne rozwiązania sprawdzą się w praktyce, ponieważ oparte są one na określonych wynikach. Co ważne, historie znacznie bardziej zapadają w pamięć niż dane techniczne, przemawiają też do klientów na poziomie emocjonalnym, co powoduje, że znacznie łatwiej wpływać na ich decyzje. Niestety, jak pokazują badania firmy Forrester, tylko 34% sprzedawców regularnie korzysta z historii sukcesów oraz podawania przykładów.

W dobrze opowiedzianej historii powinien znaleźć się opis wyzwania biznesowego oraz dostarczonego rozwiązania wraz z określeniem wymiernych wyników. Jeśli historia sukcesu nie będzie dotyczyć tej samej branży, warto poszukać cech wspólnych i umiejętnie je ze sobą powiązać, tak by klient zobaczył w niej korzyści płynące dla jego firmy. Na koniec, aby uwiarygodnić swoje rozwiązania, należy potwierdzić je adekwatnymi danymi. Nawet najlepiej opowiedziana historia potrzebuje bowiem potwierdzenia.

3. Rozmawiaj o wartościach, a nie o cenach

Przedstawienie proponowanego rozwiązania to połowa sukcesu. Każdy klient będzie oczekiwał argumentów, które potwierdzą, że złożona propozycja warta jest poświęcenia czasu, zainwestowania pieniędzy oraz poniesienia ryzyka. Dlatego warto odpowiednio wcześniej przygotować analizę opłacalności proponowanego rozwiązania i porównać ją z utrzymaniem dotychczasowego stanu. Gdy klient zobaczy, jak będzie wyglądał zwrot z inwestycji, i upewni się, że inwestycja nie wiąże się z dużym ryzykiem, znacznie przychylniej spojrzy na ofertę.

Choć wartość danego rozwiązania jest z reguły kombinacją różnych, ale równie ważnych dla firmy klienta elementów, niemożliwością jest zaprezentowanie ich wszystkich podczas spotkania. Dlatego zanim do niego dojdzie, należy przygotować listę argumentów pod konkretną osobę. Na co innego bowiem zwróci uwagę dyrektor ds. sprzedaży, na co innego z kolei dyrektor ds. rozwoju.

4. Miej wgląd w sytuację i pomysły

Choć słowo „innowacje” jest bardzo modne i chętnie wykorzystywane, klientom wcale nie zależy na nowatorskich (jednocześnie obarczonych ryzykiem) rozwiązaniach. Częściej oczekują wprowadzenia drobnych poprawek czy modyfikacji, które usprawnią już istniejący produkt lub usługę. Jak twierdzi Linda Richardson w swojej książce Sztuka prowadzenia rozmów sprzedażowych, kluczem jest przejście od pomysłu do zwycięskiego rozwiązania, które zapewni lepsze wyniki i sprzedaż opartą na wartości.

W pierwszej kolejności należy więc zrobić rozeznanie, które innowacje mają znaczenie dla naszego partnera. Wymaga to od handlowca autentycznego zainteresowania działalnością klienta, poznania problemów, z jakimi się boryka, a następnie poszukania nieszablonowych rozwiązań (przy wsparciu innych działów, np. marketingu). Nawet jeśli finalnie nie spełni to do końca oczekiwań klienta, będzie kolejną cegiełką do zbudowania relacji z klientem.

5. Zyskaj zaufanie

Zaufanie to podstawa dobrych relacji. Żadne rozwiązanie biznesowe czy dowody wartości nie będą miały znaczenia, jeśli klient nie będzie ufał handlowcowi. Jak osiągnąć ten stan? Zdobywanie zaufania to proces długofalowy, a jego umacnianiu – o czym warto zawsze pamiętać – sprzyja realizacja złożonych wcześniej obietnic. Ważne przy tym jest również stałe podtrzymywanie kontaktów, nawet wtedy, gdy nie realizuje się wspólnych działań.

To tylko część zaleceń autorki bestsellerowej książki Sztuka prowadzenia rozmów sprzedażowych, Lindy Richardson. Chcąc skutecznie zdobywać zaufanie klientów i podpisywać z nimi nowe kontrakty, już dziś poznaj kolejne skuteczne narzędzia sprzedażowe.

Sięgnij po bestseller HBRP »

Tematy

Może Cię zainteresować


Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
Testowy wpis dla magazynow

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Volutpat orci auctor senectus natoque elementum egestas sit sed. Sem faucibus etiam at auctor nisi. Elit dui congue orci eu lorem est. Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis.

Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Czwarty magazyn z nieco dłuższym tytułem dodany, a co tam, niech ludzie czytają.

A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji. Konferencja rozpoczęła się od inspirującego […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Analityka i Business Intelligence
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji.
Podcast
Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy

Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego wzrostu i efektywności firmy. CFO coraz częściej są współodpowiedzialni za wdrażanie technologii, które wspierają cyfryzację finansów.

Współpraca między CFO a CIO jest zatem niezbędna, aby budować efektywną infrastrukturę IT, wspierającą kluczowe procesy finansowe. Automatyzacja i analiza danych, będące fundamentem obecnych trendów t

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy
Transformacja cyfrowa wymaga współpracy na wielu poziomach. Szczególnie istotna jest kooperacja pomiędzy CFO i CIO, która realnie wpływa na realizację strategicznych celów biznesowych i wdrażanie innowacji, które są kluczowe w budowaniu przewag konkurencyjnych. CFO jako lider technologicznych zmian Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego wzrostu […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak deepfake, […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak deepfake, […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. Zwrócenie […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. Zwrócenie […]
Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!