Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 42

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 92
Bez kategorii

7 kroków do zwiększenia sprzedaży dzięki LinkedIn

25 kwietnia 2023 6 min czytania

LinkedIn daje możliwości, o których istnieniu wielu sprzedawców nawet nie myślało. Ci najlepsi umiejętnie korzystają z tego portalu, dzięki czemu szybciej i łatwiej domykają więcej transakcji. W czym tkwi sprzedażowa moc LinkedIn? I jak ją wykorzystać w pracy handlowca?

Wielu sprzedawców nie dowierza, że LinkedIn może zwiększyć sprzedaż. Jill Konrath, strateg sprzedaży, oraz Ardath Albee, strateg marketingu B2B, dotarły do ponad trzech tysięcy sprzedawców, by to udowodnić. Wyniki swoich analiz opublikowały w raporcie pt. Craking the LinkedIn sales code.

Autorki przyjrzały się szczególnie najlepszym sprzedawcom – tym, którzy wygenerowali wiele możliwości sprzedażowych dzięki portalowi (4,9% wszystkich badanych). To oni złamali tzw. kod sprzedażowy LinkedIn i aktywnie wykorzystują portal jako niezbędne narzędzie pracy.

Najlepsi sprzedawcy wierzą, że zainwestowany w aktywność na LinkedIn czas usprawnia ich pracę, pomaga wyprzedzać konkurencję i zwiększa szanse na domknięcie transakcji. Jill Konrath oraz Ardath Albee przedstawiły kilka zasad, które ułatwiają handlowcom osiąganie takich rezultatów.

1. Zwiększ obecność w sieci i zbuduj wizerunek profesjonalisty

Klienci sprawdzają w internecie wszystko, dlatego musisz się im odpowiednio zaprezentować. Zbuduj zorientowany na klientów profil, który dostarczy im wartości. Odejdź od formatu CV. Nie chwal się tym, że zawsze realizowałeś budżet: tak dasz klientom do zrozumienia, że jesteś agresywnym sprzedawcą, dla którego liczą się tylko pieniądze. Przedstaw fakty o tym, jak pomogłeś swoim dotychczasowych klientom i w jaki sposób przełożyło się to na ich sytuację: klienci spojrzą na ciebie jak na doradcę i kogoś, komu można zaufać.

Po uzupełnieniu profilu udostępnij na nim materiały multimedialne, m.in. publikacje, filmy, nagrania, pliki PDF i prezentacje, które mogą być interesujące dla potencjalnych klientów. Potem co jakiś czas uaktualniaj i odświeżaj profil. Najwygodniej będzie ci po prostu dodawać nowe materiały.

2. Zdobywaj informacje o potencjalnych klientach

Najlepsi sprzedawcy zawsze myślą o tym, jak wykorzystać wiedzę zdobytą dzięki LinkedIn, by otworzyć więcej drzwi, umocnić relacje i poszerzyć swoją sieć kontaktów. Jeśli sprawdzanie ludzi na LinkedIn nie należy do twoich codziennych zajęć, musisz wyrobić sobie taki nawyk. Poszukuj na profilach potencjalnych klientów m.in.:

  • wielu punktów wejścia w organizacjach, wzajemnych połączeń,

  • osób, które prawdopodobnie biorą udział w procesie decyzyjnym,

  • wzajemnych interesów, aby rozpocząć rozmowę i budować zaufanie,

  • organizacji podobnych do swoich dotychczasowych klientów,

  • informacji o najważniejszych problemach oraz nowych potrzebach, które możesz zaspokoić.

Sprawdź, czy profile klientów zawierają link do bloga lub konta na Twitterze, oraz zwróć uwagę na to, kto wyświetlał ich profile. Śledź aktualizacje ich statusu oraz nowe kontakty. Rób to zawsze, zanim zadzwonisz, napiszesz e‑mail oraz przed każdym spotkaniem.

PRZECZYTAJ TAKŻE: Poznaj nowe wyzwania sprzedaży »

3. Nawiąż wartościowe kontakty

Upewnij się, że masz połączenia pierwszego stopnia (bezpośrednie: zaproszenia, które zaakceptowałeś, i te, które wysłałeś i zostały zaakceptowane) z wszystkimi głównymi partnerami biznesowymi. Zaproś do swojej grupy kontaktów nowych i stałych klientów. Dzięki temu będziecie w stałym kontakcie, a ty zareagujesz błyskawicznie na pojawiające się u nich problemy.

Następnie rozwijaj sieć kontaktów drugiego stopnia (osoby, które są połączone z twoimi kontaktami pierwszego stopnia). Sprawdź, jakie powiązania mają ludzie w twoich kontaktach i poproś o polecenie cię wybranym osobom.

4. Wykorzystuj rekomendacje i potwierdzenia umiejętności

Rekomendacje i potwierdzenia umiejętności to najlepszy sposób na budowanie profesjonalnego wizerunku zaufanego doradcy. Twoi potencjalni nabywcy będą pod wrażeniem, jeśli wielu poprzednich klientów potwierdzi, że im pomogłeś, i będzie uważać cię za eksperta w danej dziedzinie. Ty też rekomenduj i potwierdzaj umiejętności osób, które szanujesz i cenisz za ich kompetencje.

5. Buduj listy klientów i używaj funkcji „Zapisz wyszukiwanie”

Mniej niż jedna czwarta sprzedawców korzystających z LinkedIn regularnie używa wyszukiwania zaawansowanego. A ta funkcja umożliwia tworzenie tematycznych list klientów uwzgledniających wiele parametrów, m.in. branżę, stanowisko, firmę, inne słowa kluczowe. Stwórz ją i przeglądaj wybrane profile w poszukiwaniu osób, które wyglądają obiecująco pod kątem sprzedażowym.

Potem tę listę koniecznie zapisz, używając funkcji „Zapisz wyszukiwanie”. Dzięki temu twoja prywatna baza danych będzie regularnie aktualizowana. Gdy nowe osoby spełnią twoje parametry wyszukiwania, zostaną dodane do listy. Za darmo otrzymasz trzy aktualizacje (w zależności od wyboru co tydzień lub co miesiąc). W ten sposób zapewnisz sobie stały dopływ nowych możliwości sprzedażowych.

6. Dołączaj do grup albo załóż swoją

Najlepsi sprzedawcy strategicznie podchodzą do przynależności i aktywności w grupach. Najpierw sprawdź, do których grup należą twoi potencjalni klienci. Zapisz się do nich i w poszukiwaniu potencjalnych klientów zerknij na listy członków. Możesz też wysyłać wiadomości bezpośrednio do członków grup oraz komunikować się z nimi w ramach grupowej dyskusji. Gdy pojawi się okazja, będziesz miał już zaufanie i wiarygodność w oczach potencjalnych klientów.

Dobrym sposobem jest też stworzenie własnej grupy, w której – wokół tematu przewodniego – skupi się grupa zainteresowanych nim osób. Jako administrator będziesz mógł obejrzeć profile członków grupy i dokładniej zbadać i poznać swoją grupę docelową. 

7. Dziel się wiedzą

Nabierz nawyku codziennego publikowania aktualizacji. Poniżej kilka przykładów aktywności, które możesz wdrożyć.

  • Jeśli czytasz ciekawy artykuł, podziel się linkiem do niego.

  • Powiedz ludziom, że jesteś podekscytowany wynikami swojego klienta.

  • Dołącz do dyskusji grupowych i dziel się swoimi pomysłami, spostrzeżeniami i sugestiami.

  • Zadawaj pytania o rzeczy, które cię interesują.

  • Komentuj to, co inni mają do powiedzenia lub to, czym się dzielą.

  • Publikuj autorskie artykuły lub prowadź blog biznesowy na LinkedIn Pulse.

Rób to wszystko, ale nie oczekuj natychmiastowych rezultatów. Traktuj to jako jeden z zawodowych obowiązków. Tym działaniami zachęcasz ludzi do kontaktu z tobą, ale też powodujesz, że będą bardziej otwarci, gdy sam go zainicjujesz.

Choć samo korzystanie z LinkedIn nie koreluje bezpośrednio z sukcesem sprzedaży, to jest przydatnym narzędziem, które daje duże możliwości. Aby skutecznie je wykorzystać, potrzebne jednak są dobre umiejętności sprzedażowe) – podkreśla Jill Konrath.

Pełną treść raportu znaleźć można pod tym adresem.

Tematy

Może Cię zainteresować


Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
Testowy wpis dla magazynow

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Volutpat orci auctor senectus natoque elementum egestas sit sed. Sem faucibus etiam at auctor nisi. Elit dui congue orci eu lorem est. Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis.

Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Czwarty magazyn z nieco dłuższym tytułem dodany, a co tam, niech ludzie czytają.

A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji. Konferencja rozpoczęła się od inspirującego […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Analityka i Business Intelligence
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji.
Podcast
Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy

Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego wzrostu i efektywności firmy. CFO coraz częściej są współodpowiedzialni za wdrażanie technologii, które wspierają cyfryzację finansów.

Współpraca między CFO a CIO jest zatem niezbędna, aby budować efektywną infrastrukturę IT, wspierającą kluczowe procesy finansowe. Automatyzacja i analiza danych, będące fundamentem obecnych trendów t

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy
Transformacja cyfrowa wymaga współpracy na wielu poziomach. Szczególnie istotna jest kooperacja pomiędzy CFO i CIO, która realnie wpływa na realizację strategicznych celów biznesowych i wdrażanie innowacji, które są kluczowe w budowaniu przewag konkurencyjnych. CFO jako lider technologicznych zmian Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego wzrostu […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak deepfake, […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak deepfake, […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. Zwrócenie […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. Zwrócenie […]
Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!