Więcej w: Bez kategorii
Bez kategorii

Jesień 2020 – nowy numer MIT Sloan Management Review Polska

Kryzys rzucił nowe światło na wiele pomijanych dotąd zagadnień – twierdzi Stephanie Woerner, badaczka z MIT Sloan Center for Information Systems Research. W wywiadzie, którego udzieliła naszemu magazynowi, zauważa, że dla wielu firm epidemia stała się trudnym do przecenienia impulsem do działania. Kryzys pokazał, które procesy funkcjonują prawidłowo, a które nie, jakie platformy sprzedażowe się sprawdzają, a jakie zawodzą. […]

26 kwietnia 2023
Bez kategorii

Reklama w metawersum – czy warto w nią inwestować i jak to zrobić

Wirtualny świat – przyszłość pracy, nauki i rozrywki czy raczej idea, która nigdy nie stanie się rzeczywistością? Opinie na temat metawersum są podzielone, co nie przeszkadza markom inwestować w tę wirtualną przestrzeń. Czy reklama w metawersum ma sens? Większość ludzi o metawersum usłyszała w październiku 2021 roku, kiedy Facebook zmienił nazwę na Meta, a Mark Zuckerberg roztoczył przed nami wizję wirtualnej przyszłości. Jednak […]

26 kwietnia 2023
Bez kategorii

Nisza znaleziona w przekazach ludowych

Igor Kaczmarczyk jest studentem biotechnologii na Uniwersytecie Jagiellońskim i laureatem Konkursu Naukowego E(x)plory dla młodych naukowców. W wieku 20 lat założył firmę Amber Laboratories, która zajmuje się opracowaniem formuły i wprowadzeniem na rynek bakteriobójczych preparatów kosmetycznych opartych na ekstrakcie z bursztynu. Dzięki pieniądzom zarobionym na kosmetykach chce pozyskać środki na badania nad stworzeniem lekarstwa na bazie bursztynu. Już w dzieciństwie Igor […]

26 kwietnia 2023
Bez kategorii

E-commerce w polskiej branży beauty – które rozwiązania okazują się najskuteczniejsze?

Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę, planując strategię marketingową, a także pokazujemy, jak dzięki internetowi można zwiększyć skuteczność sprzedaży. 93% polskich klientów informacje o produktach kosmetycznych znajduje w wyszukiwarkach internetowych. Polacy poszukują zarówno konkretnych marek, jak i fraz dotyczących upiększania wyglądu. Popularne w sieci polskie marki kosmetyków, takie jak Neonail czy Semilac, wyszukiwane są ponad 100 tysięcy razy miesięcznie. Istotne jest także pozycjonowanie […]

26 kwietnia 2023
Wideocast Bez kategorii

Piotr Kuba, PFR TFI: „Zawsze warto być gotowym na najgorsze”

Z badań ICAN Research wynika, że polskie przedsiębiorstwa pod koniec 2021 roku oceniały swoją sytuację coraz lepiej. Świętowanie jednak nie trwało długo, bo wraz z wybuchem wojny w Ukrainie pojawiło się wiele nowych wyzwań związanych z zarządzaniem emocjami pracowników, niesieniem pomocy Ukraińcom, ale też załamanymi łańcuchami dostaw czy nadchodzącymi kłopotami z dostępem do surowców. O tym, jak zarządzać oraz dokonywać ekspansji […]

26 kwietnia 2023
Bez kategorii

Jak zarządzać swoją karierą w czasach technologicznych przełomów

Twój sukces zawodowy zależy od tego, czy będziesz w stanie rozpoznać znaki świadczące o nadchodzących zmianach oraz czy będziesz mieć siłę i odwagę, by na te zmiany szybko zareagować. Whitney Johnson, autorka książki Disrupt Yourself: Putting the Power of Disruptive Innovation to Work, wskazuje, na co trzeba zwrócić uwagę, by skutecznie kierować karierą w czasach ciągłych zmian, wywołanych w dużym stopniu […]

26 kwietnia 2023
Bez kategorii

Rynkowi giganci wyznaczą trendy w biohackingu

Czy dzięki koronawirusowi rynek biohackingu zanotuje szybki wzrost? Jeśli termin biohacking kojarzy się wam z szalonym naukowcem amatorem, który w swojej piwnicy tworzy (korona)wirusy tylko po to, aby „zapanować nad światem” – uspokajamy, że nie ma w tej wizji krzty prawdy. O tym, czym właściwie jest biohacking, dlaczego przedsiębiorcy już teraz powinni zacząć się nim interesować oraz jak ta technologia […]

26 kwietnia 2023
Bez kategorii

Człowiek i bot. Dream team sprzedaży czy wizja przyszłości?

Te firmy, które chcą się rozwijać, stoją przed potężnym zadaniem: kiedyś najwięcej uwagi pochłaniała sama sprzedaż, dziś pojawia się potrzeba efektywnego angażowania klientów i pracowników, by mądrze korzystać z ich prawdziwego potencjału i pasji. Projekty outsourcingowe dla Aviva, firm z Grupy Virgin czy innych z branży ubezpieczeniowej, energetycznej, finansowej – to daje ogromną wiedzę. O co grają dziś najwięksi gracze rynkowi? Michał Góra […]

26 kwietnia 2023
Bez kategorii

Przywództwo w biznesie a sprawa polska

Wraz z coraz większym tempem zmian w otoczeniu biznesowym rośnie rola przywódców – ludzi, którzy potrafią uspokoić pracowników, gdy czasy są niepewne, i wyzwolić w nich energię, gdy firma wymaga zmian. Ale co charakteryzuje efektywnych liderów? Na Zachodzie sprawa jest jasna – wystarczy przyjrzeć się szefom wiodących korporacji, którzy rok po roku odnoszą sukces. W Polsce jednak takich żyjących i powszechnie uznanych […]

26 kwietnia 2023
Bez kategorii

Kod kulturowy – ukryty klucz do sukcesu

Zachowania ludzi są zakodowane kulturowo. Kto złamie szyfr, dotrze do serc pracowników, liderów, klientów. O tym, jak rozszyfrować kody kulturowe w biznesie, opowiada Clotaire Rapaille, badacz kultur i ekspert rynku, doradca firm z listy Forbes 100. Rozmawia Joanna Koprowska. W swojej książce Kod kulturowy stwierdzasz, że wdrukowanie (imprint) i kod kulturowy są jak szyfrowy zamek i kombinacja cyfr. Jeśli dysponuje się właściwymi cyframi […]

26 kwietnia 2023

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!