Więcej w: Bez kategorii
Bez kategorii

Rozwiązanie problemu inflacji: sprzedaż ze stratą 

Liderzy potrafiący prowadzić sprzedaż ze stratą zyskują siłę, ponieważ inflacja wciąż rośnie. Każda stacja benzynowa w mieście oferuje paliwo po cenie zbliżonej do średniej krajowej, czyli 5 dolarów za galon – z wyjątkiem jednej, która sprzedaje je po 4,50 dolara. Co za okazja! Kolejka samochodów wije się, sięgając aż za róg ulicy. W ciągu zaledwie tygodnia klienci po cichu […]

26 kwietnia 2023
Bez kategorii

Cenny pracownik chce odejść. Co robić?

System wynagrodzeń stosowany w firmie Dressport ma poważne luki i nie pasuje do nowej, dynamicznej strategii rozwoju przedsiębiorstwa. Dyrektor generalny zastanawia się, w jakim kierunku powinny iść zmiany. Czy sposobem na poprawę polityki personalnej może być jedynie podwyżka wynagrodzeń dla najcenniejszych pracowników? A może Dressport potrzebuje kompleksowej reformy systemu wynagradzania i motywowania? Tego dnia – jak każdego innego – Bogdan szedł […]

26 kwietnia 2023
Bez kategorii

Piotr Moncarz: menedżer musi stale reewaluować swoją pozycję

Prof. Piotr Moncarz od 30 lat wykłada na Uniwersytecie Stanforda. Jest światowej sławy ekspertem w dziedzinie badania katastrof. Od 2017 roku członek prestiżowej, amerykańskiej Narodowej Akademii Inżynierii. Rozmawia Paweł Górecki. HBRP: Uczył się pan i pracował na uniwersytetach i w firmach prywatnych. Zna pan Polskę, Stany Zjednoczone, Niemcy, Izrael i Rosję. Pełnił pan i pełni funkcje zarządcze. Czy mógłby pan wskazać kilka […]

26 kwietnia 2023
Bez kategorii

Sebastian Król: wartość spółki jest końcowym miernikiem skuteczności zarządu

Sebastian Król: wartość spółki jest końcowym miernikiem skuteczności zarządu Wartość spółki jest końcowym miernikiem skuteczności zarządu i weryfikatorem wprowadzania w życie planów rozwojowych. Jeżeli pomysły i ich realizacja są dobre i właściwie wdrożone, to wartość zazwyczaj rośnie. Nie jest więc to kwestia poboczna, którą ma zająć się peryferyjna komórka firmy, odpowiedzialna za relacje inwestorskie, a kluczowe z punktu widzenia inwestora zadanie, wokół którego należy […]

26 kwietnia 2023
Bez kategorii

Audyt SEO vs. optymalizacja SEO: jak poprawić widoczność w wyszukiwarkach?

Biznes w internecie, aby był skuteczny, musi być przede wszystkim widoczny. Posiadanie strony w sieci nie oznacza wcale, że użytkownicy nagle zechcą zrobić zakupy – o ile w ogóle do nas trafią. Chcąc to zmienić, firmy decydują się na pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach. Problem pojawia się, gdy w ofercie agencji SEO znajdują się dwie tajemnicze usługi: audyt SEO i optymalizacja SEO. Czym są? […]

26 kwietnia 2023
Bez kategorii

Analityka relacji dopiero w powijakach

Choć powszechnie mówi się, że siłą napędową każdej organizacji są ludzie, zdecydowanie zbyt często postrzega się pracowników niemal wyłącznie jako pozycje w arkuszu kalkulacyjnym lub wiersze danych w jednym z wielu programów używanych w firmie. Warto zmienić sposób patrzenia na pracowników, postarać się ich poznać, odkryć ich talenty, a także rodzaje interakcji w zespole. Im lepiej znamy naszych ludzi i łączące ich relacje, […]

26 kwietnia 2023
Bez kategorii

Nasi goście z MIT – 5 wywiadów na temat technologii w biznesie

Nieocenionym źródłem wiedzy, na temat transformacji cyfrowej i roli jaką technologie odgrywają we współczesnym biznesie, są dla nas goście z MIT, badacze Massachusetts Institute of Technology i innych amerykańskich uczelni, którzy są uczestnikami naszych konferencji, autorami wydawanych przez nas książek. Przypominamy pięć wywiadów, których nam udzielili w roku 2021. 1. Technologia to za mało, by trafić do krainy Oz O tym, […]

26 kwietnia 2023
Bez kategorii

Zima 2022 Nowy numer „MIT Sloan Management Review Polska”

Biznes stał się „świadomym obywatelem”… mimo wszechobecnego paradygmatu wzrostu pojawiły się inne miary oceny sukcesu biznesowego, na przykład wpływ na środowisko, a raczej jego brak – pisze Dominika Bettman, dyrektor zarządzająca Microsoft Polska, w książce Technologiczne magnolie. Jej zdaniem odpowiedzialne podejście do biznesu wymaga głębokiego przemodelowania i świadomego zastosowania nowych technologii. Tę myśl rozwija w udzielonym nam wywiadzie Czas […]

26 kwietnia 2023
Bez kategorii

Pewna wiedza na niepewne czasy, czyli szósty raport Salesforce

Narracje marketingowe które jeszcze pół roku temu dominowały na rynku stały się nieaktualne. Epidemia COVID‑19 sprawiła, że musieliśmy wszystko przemyśleć na nowo. Także strategie marketingowe. Nowy raport Salesforce wskazuje kierunek zmian. O tym jaki jest, czy będzie marketing czasów pandemii i tzw. nowej rzeczywistości opowiada nowy raport Salesforce State of Marketing. Przedstawia on spostrzeżenia prawie 7 000 liderów […]

26 kwietnia 2023
Bez kategorii

Rola finansów i CFO w nowoczesnej organizacji

Jednym z najważniejszych czynników wpływających na sukces zespołu zarządzającego we współczesnej firmie jest dobra współpraca pomiędzy CEO i CFO. Każda z tych osób wnosi do organizacji unikalne kompetencje, które powinny się wzajemnie uzupełniać. Aby pozostać konkurencyjnym w zmieniającym się otoczeniu biznesowym, CEO i CFO muszą zbudować relację opartą na zaufaniu, współpracy oraz wspólnym spojrzeniu na to, jak rozwijać firmę. Razem określają […]

26 kwietnia 2023

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!