Więcej w: Bez kategorii
Bez kategorii

[MATERIAŁ PARTNERA] Pewna technologia w czasach niepewności

W świecie, w którym pandemia COVID‑19 wywraca wszystko do góry nogami technologia okazuje się niezbędnym narzędziem, które umożliwia milionom ludzi dostosować się do nowych realiów. Niemal każda organizacja w dobie pandemii została naznaczona cyfrową zmianą. Przymusowa reorganizacja pracy wymusiła mniej lub bardziej spontaniczną transformację cyfrową. W oczywisty sposób pandemia była testem digitalnej zmiany. Firmy, które jeszcze do niedawna opierały się […]

26 kwietnia 2023
Bez kategorii

Jaśniejące gwiazdy IT. Jak COVID-19 sprzyja branży

Pandemia COVID‑19 i związana z nią przymusowa izolacja, praca oraz edukacja zdalna, w efekcie przeniesienie niemal każdej aktywności z realnego świata do wirtualnego – to wszystko razem sprawiło, że branża IT mocno się rozwinęła. Pandemia i pewnego rodzaju przymus pracy zdalnej sprawiły, że firmy zaczęły intensywnie korzystać z narzędzi umożliwiających bezpośredni kontakt między współpracownikami online, a to rzecz jasna musiało przełożyć się na […]

26 kwietnia 2023
Bez kategorii

Polskie firmy są coraz bardziej odpowiedzialne

Różnorodność praktyk z zakresu społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw powoduje, że trudno jest jednoznacznie wskazać, które z nich to zaznaczenie rodzącego się trendu, a które to tylko chwilowa moda i chęć wyróżnienia się. Odpowiedzialność społeczna biznesu to złożona i kompleksowa koncepcja zarządzania. Dojrzałe podejście do CSR wymaga zaplanowania i wdrażania działań obejmujących różne wymiary funkcjonowania organizacji. Aktywność filantropijna, do której tak chętnie odwołują się […]

26 kwietnia 2023
Bez kategorii

Publiczno–prywatny, czyli partnerski [WIDEO]

O wyzwaniach związanych z realizacją wielkich projektów infrastrukturalnych na styku sektora publicznego i prywatnego mówi Bent Flyvbjerg, profesor Oxford University. Rozmawia Andrzej Jacaszek. Bent Flyvbjerg, profesor Oxford University i autor kilkunastu książek, jest światowej klasy ekspertem w dziedzinie planowania i zarządzania wielkimi projektami infrastrukturalnymi. Jest nie tylko teoretykiem ale i praktykiem. Pracował jako konsultant dla globalnych korporacji i banków oraz doradzał rządom Wielkiej Brytanii, […]

26 kwietnia 2023
Bez kategorii

Artur Pielech: marketing nie może być centrum zysków

/lead > Przyjrzyjmy się, jakie zastrzeżenia ma kadra menedżerska Automaticsu do nowych zasad funkcjonowania centrum zysków, utworzonego z działu komunikacji marketingowej. Klienci wewnętrzni są zaniedbywani na rzecz zewnętrznych. Objawia się to odmową lub znacznym opóźnianiem realizacji wewnątrzfirmowych projektów marketingowych. Usługi na rzecz klientów zewnętrznych, wbrew samej idei centrum zysków, sprzedawane są poniżej kosztów. Choć z drugiej strony przynoszą Smoleńskiemu […]

26 kwietnia 2023
Bez kategorii

Zastanówmy się, jak w innowacyjny sposób mierzyć wpływ firm na społeczeństwo i środowisko

Nowe podejście umożliwia szersze, bardziej skuteczne spojrzenie na ocenę wewnętrznych i zewnętrznych aspektów działalności społecznej i zrównoważonego rozwoju firmy. Pandemia COVID‑19, wojna w Ukrainie i trwający kryzys klimatyczny zwróciły uwagę na kluczową rolę, jaką przedsiębiorstwa mogą odegrać w rozwiązywaniu globalnych problemów. Potrzebujemy firm, które pomogą rozwiązać problemy społeczne i środowiskowe w skali globalnej – dla dobra gospodarki, a także ludzi i planety. Jednak jeden z czynników […]

26 kwietnia 2023
Bez kategorii

W pułapce zwlekania – czym jest prokrastynacja i jak ją pokonać?

Teraz w głębi mózgu usłyszał głos Czerwonej Królowej mówiącej do Alicji: „To właśnie tu planowaliśmy wczoraj zebrać się do sprzątania i planujemy rozpocząć je jutro, ale nigdy nie rozpoczniemy naszego sprzątania dziś”. Stephen King, Misery Prokrastynacja – pojęcie, z którym wielu z nas zapoznaje się w okolicach pierwszej klasy szkoły podstawowej i nie rozstaje się przez całe życie. Czym jest prokrastynacja? Według […]

26 kwietnia 2023
Bez kategorii

Wykorzystaj technologię i zaangażuj swojego klienta

Niezwykłe doświadczenia wzmacniają zaangażowanie klientów. Dobrze obsłużeni klienci oczekują jakości i wysokich standardów u konkurencji. Partnerem materiału jest Salesforce. Doświadczenie klienta w korzystaniu z produktów czy usług marki ma ogromne znaczenie dla organizacji. Wpływa na jego satysfakcję i chęć rekomendowania danej marki swojej rodzinie i przyjaciołom. Zadowoleni klienci zostają z firmą na dłużej, są bardziej lojalni, a także korzystają z większej liczby produktów. Z drugiej strony klienci mają […]

26 kwietnia 2023
Bez kategorii

Shopper marketing: sposób na zwiększenie sprzedaży

Od lat firmy toczą bój o uwagę konsumentów, czyniąc to w zmasowany i skoordynowany sposób. Wieczorem konsument ogląda reklamę marki w telewizji, rano, jadąc samochodem, słucha jej w radiu i widzi na bilbordach, a po dotarciu do pracy jest atakowany w gazetach, na stronach internetowych i w reklamowych e‑mailach. Wszystkie te środki komunikacji mają towarzyszyć mu przez całą dobę i dotrzeć wszędzie tam, gdzie on przebywa, […]

26 kwietnia 2023
Bez kategorii

Tadeusz Chmielewski: w firmach rodzinnych ważne są więzy krwi

Sukcesja w firmach rodzinnych ma nieco inny charakter niż w spółkach publicznych czy zdominowanych przez fundusze typu private equity. W organizacjach należących do osób fizycznych w pierwszej kolejności bierze się pod uwagę więzy krwi. Jeśli potomek ma odpowiedni potencjał i jest zainteresowany, staje się pierwszoplanowym kandydatem. W dużych polskich firmach, które powstały po 1990 roku, trwa zmiana pokoleniowa. RÖHLIG SUUS Logistics zaczynał […]

26 kwietnia 2023

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!