Więcej w: Bez kategorii
Bez kategorii

Zwycięstwo dzięki szybkości, jakości i cenie

IZOBLOK jest europejskim liderem w produkcji elementów z polipropylenu spienionego dla motoryzacji i branży logistycznej. Z prezesem grupy Przemysławem Skrzydlakiem rozmawiamy o rozwoju, o budowaniu wartości dla akcjonariuszy i pułapkach zarządczych. Partnerem materiału jest: Zwycięstwo dzięki szybkości, jakości i cenie W akcjonariacie spółki ponad 30% udziałów mają drobni akcjonariusze, trzech przekroczyło próg 5‑procentowy, a jeden – 10‑procentowy. Jak godzi pan cele krótkoterminowe, które są ważne dla inwestorów, z długoterminowymi, […]

25 kwietnia 2023
Bez kategorii

Wiem, ale nie powiem. O niechęci do przekazywania wiedzy w firmie

Ta sytuacja przypomina trochę sytuację szkolną, kiedy prymus, który długo uczył się do klasówki, zapytany przed lekcją, jak rozwiązać zadanie, odpowiada wymijająco. On nie chce tego wyjawić, bo sam przygotowywał się długo, gardzi chodzeniem na skróty i – przede wszystkim – chce utrzymać status prymusa. Ta sytuacja przypomina też trochę historie, w których rodzic zwraca się do dziecka […]

25 kwietnia 2023
Bez kategorii

Najlepsze artykuły o marketingu i sprzedaży 2016

Jak kształtuje się współczesna rola marketingu i co ma wspólnego z zespołami programistów? W jaki sposób zatrudniać najlepszych sprzedawców? Jak sprzedawać dzięki LinkedIn? Na te konkretne pytania – i wiele innych – praktyczne i sprawdzone odpowiedzi znajdziecie Państwo w wybranych przez nas artykułach. Poniżej prezentujemy listę najpopularniejszych publikacji z działu Marketing i sprzedaż, które pojawiły się w „Harvard Business Review Polska” w 2016 roku. Zachęcamy jednocześnie […]

25 kwietnia 2023
Bez kategorii

A ty, do której generacji biznesu należysz?

Kiedy nad Wisłą zaczął się prawdziwy biznes? Kim są dzieci transformacji? Kogo winić, a komu przyznać nagrodę za wkład w naszą gospodarkę? Poznajcie trzy pokolenia przedsiębiorców, którzy stworzyli podwaliny firm w Polsce lub obecnie dzierżą ich stery. Pierwsze Pokolenie Przedsiębiorcy Pierwszego Pokolenia to wszyscy ci, którzy budowali swoje firmy po 1945 roku, w warunkach nierynkowych, nietypowych i stanowiących swoisty ewenement w skali wolnego świata. […]

25 kwietnia 2023
Bez kategorii

Czy chcesz żyć wiecznie?

Młodość, piękno, sprawność, niewyczerpana energia – czy można to zachować na zawsze? Uciec od metryki, etykiet i nie określać siebie i innych jedynie przez pryzmat wieku, ale stosować filtr otwartości umysłu i gotowości na zmianę. Czy możesz zawsze mieć 20‑30 lat? Jak to zrobić? Rozwiązanie może być bliżej niż Ci się wydaje. Czy wiesz czym jest neotenia? To zatrzymanie […]

25 kwietnia 2023
Bez kategorii

Pańskie oko konia tuczy

Na trudnym i nieprzewidywalnym rynku niewielu jest liderów, którzy potrafią zaspokoić krótkoterminowe oczekiwania otoczenia i równocześnie zadbać o solidne wyniki długookresowe. Jak pokazują wyniki rankingu „Najskuteczniejsi prezesi 2016” na warszawskim parkiecie najlepiej radzą sobie te firmy, którymi zarządzają ich założyciele oraz właściciele.  Jakieś 40 lat temu, gdy rynki nie zmagały się z tak dużą zmiennością i nieprzewidywalnością, powstała koncepcja zarządzania pomagająca utrzymać […]

25 kwietnia 2023
Bez kategorii

Pokolenie Y pod kluczem

Motywowanie zespołów zdominowanych przez pokolenie Y zaczęło sprawiać coraz większy problem. No bo co z takimi ciekawymi świata, otwartymi, szukającymi adrenaliny młodymi głowami robić? Sport – jak najbardziej, dlatego w zeszłym roku zdecydowaliśmy się pokonać kajakami wrocławskie rzeki i kanały. Wspólne gotowanie pod okiem mistrza kulinarnego – jak najbardziej. Chociaż i to może być zbyt nudne. Co jeszcze? Paintball, turniej gier […]

25 kwietnia 2023
Bez kategorii

Opakowanie a układ nerwowy potencjalnego nabywcy

Większość przedsiębiorstw ma świadomość, że wprowadzenie na rynek innowacyjnego produktu (np. jogurtu o smaku rambutanu, który szybko trafia w krąg zainteresowań konsumentów) to jednocześnie moment narodzin konkurencji. W przypadku gdy produkt oferowany przez konkurencję okaże się lepszy, pojawia się szansa, że odbije część bądź wszystkich klientów pierwszemu przedsiębiorstwu. Jakie działania w takiej sytuacji musi podjąć firma, aby utrzymać się na […]

25 kwietnia 2023
Bez kategorii

7 filarów skutecznego wdrożenia polityki cenowej

Cena – spośród wszystkich czynników (koszty stałe, koszty zmienne, wolumen sprzedaży) – ma największy wpływ na zyski firmy. Dlatego tak ważne jest, żeby krytycznie spojrzeć na politykę cenową, a tym bardziej proces jej wdrożenia. By skutecznie wdrożyć pomysły związane z zarządzaniem cenami, dobry menedżer powinien zbudować swoją strategię opartą na siedmiu filarach. 1. Plan działania Kluczem do sukcesu jest […]

25 kwietnia 2023
Bez kategorii

Klient na pierwszym miejscu

Strategiczna rola marketingu w firmie sprowadza się do skupiania uwagi na kliencie i na tym, by produkt lub usługa były dopasowane do jego potrzeb. Dlatego marketingowcy powinni poznać i zrozumieć oczekiwania konsumenta zanim powstanie oferta firmy. Jednym z istotnych warunków budowania trwałej przewagi konkurencyjnej jest docenienie roli, jaką w firmie odgrywa marketing. W ujęciu klasyka, Petera Druckera, stanowi to wyraz przewagi marketingu […]

25 kwietnia 2023

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!