Więcej w: Bez kategorii
Bez kategorii

Dość reklam!

Już chyba głupszej reklamy wymyślić nie mogli – wzdychamy jakże często, gorączkowo szukając pilota, by przełączyć telewizor na inny kanał lub choćby pozbawić go dźwięku. Po niedługim czasie okazuje się, że jednak mogli i wymyślili – reklamę jeszcze bardziej infantylną niż ta, które miała być szczytem głupoty. A my – oglądając ją – znów żywimy złudną nadzieję, że […]

25 kwietnia 2023
Bez kategorii

Yin i yang zarządzania

Co z Państwa organizacją? Czy wiecie dokąd ją prowadzicie? Jak określiliście cel, do którego chcecie dotrzeć? Jerry Porras i James Collins uważają, że dobrze opracowana wizja składa się z dwóch kluczowych elementów: podstawowej ideologii, oraz obrazu przyszłości. Podstawowa ideologia, yin, definiuje to, jakich wartości bronimy i dlaczego istniejemy. Yin jest niezmienne i uzupełnia yang, czyli obraz przyszłości. Obraz przyszłości to zaś wyraz naszych aspiracji, tego, […]

25 kwietnia 2023
Bez kategorii

Marketing jako filozofia działania

(…) może się przecież zdarzyć, że jeden wydział wydaje takie polecenie, a drugi inne, nie wiedząc o sobie wzajemnie. Kontrola nadrzędna jest wprawdzie niesłychanie dokładna, ale z natury rzeczy następuje zbyt późno i zawsze może powstać jakaś drobna gmatwanina. Oczywiście mogą to być tylko zupełne drobiazgi (…) ale i te drobiazgi są często również bardzo przykre – Franz Kafka, Zamek. Legendarny już […]

25 kwietnia 2023
Bez kategorii

Rozwiąż swoje problemy w 3 krokach

Tworząc nowe produkty, procesy, a nawet uruchamiając nowe przedsięwzięcia biznesowe, większość firm nie zachowuje dostatecznego rygoru na etapie definiowania problemów, które wymagają rozwiązania. Co więcej, nie potrafią one uzasadnić, dlaczego właśnie te problemy uważają za ważne. W efekcie firmy przegapiają szanse rynkowe, marnują zasoby i skazują się na podejmowanie inicjatyw, które rozmijają się z ich strategiami. Jak więc i o co powinno […]

25 kwietnia 2023
Bez kategorii

Czy jesteś gotów, aby spełnić wymagania klientów?

Większość dużych przedsiębiorstw pretenduje do miana coraz bardziej zorientowanych na klientów. Jednak tylko część z nich jest w stanie faktycznie spełnić ich oczekiwania. Przyczyną takiej sytuacji jest często nieodpowiedni model operacyjny. Jak wygląda on w Twojej firmie? Wiele organizacji stara się dostosować swój model operacyjny do nieustannie zmieniającego się popytu. Nowoczesne technologie doprowadziły do powstania nowych kanałów komunikacji. W efekcie […]

25 kwietnia 2023
Bez kategorii

Kiedy outsourcing ma sens?

Outsourcing stał się w ciągu ostatnich lat na tyle powszechny, że już nikogo nie dziwi fakt wydzielania na zewnątrz jakiejś części biznesu. Skąd jednak wiemy, czy podejmując taką decyzję, nie strzelamy sobie w stopę? Które obszary możemy przenieść na zewnątrz, a których nie powinniśmy? Kiedy takie działania są uzasadnione?** W zależności od wiedzy, środków, priorytetów i doświadczeń przedsiębiorcy decydują się na […]

25 kwietnia 2023
Bez kategorii

Jak Apple popsuł Apple Music?

Niedawno miała miejsce prezentacja nowej usługi Apple Music, polegającej na dostępie do radia oraz głównie na udostępnianiu muzyki na żywo (streamingu). Wszystko to na wzór aplikacji Spotify i Pandora. Nie było to niestety wydarzenie udane. Z licznych wpadek wymienić można nietrafione żarty, ewidentnie spoza scenariusza, zawieszające się prezentacje i chaotyczne przedstawienie cech produktu. Wśród wielu komentarzy dominuje przekonanie, że […]

25 kwietnia 2023
Bez kategorii

Jak działa marketing efektywnościowy?

Wielu współczesnych CEO nie zdaje sobie sprawy, jaki potencjał tkwi w myśleniu ukierunkowanym na marketing efektywnościowy – nastawiony na realizację konkretnych celów biznesowych. Nie chodzi tylko szefów wielkich korporacji – bo wielkość firmy nie ma tu znaczenia w przeciwieństwie do potencjału, jaki tkwi w danej branży. Zwykło się przyjmować, że performance marketing jest ściśle uzależniony od internetu i najlepiej sprawdza […]

25 kwietnia 2023
Bez kategorii

Lider w drodze na biegun, czyli 10 kroków do celu

Mam naturę podróżnika i poszukującego. Przyglądam się więc różnym nietuzinkowym osobom, które przekraczają granice założeń o tym, czego się nie da, podążają konsekwentnie za tym, co stanowi ich wewnętrzną misję i nadaje sens oraz jest szczególnym wewnętrznym imperatywem kierującym do działania. Taką osobą jest Marek Kamiński. Jego wyprawy były dla mnie inspiracją do rozważań na temat natury motywacji, wytrwałości, […]

25 kwietnia 2023
Bez kategorii

Blogosfera, czyli media na opak

Stefan Symotiuk przekonuje w Kulturze, cywilizacji, barbarzyństwie: Polifonia nie zakłada i nie implikuje „komunikacyjności”. Choć mawia się o muzyce, iż jest „rozmową instrumentów”, to w istocie jest ona równie dobrze zgromadzeniem solowych popisów. Łatwo o polifonię – niełatwo o „dialog”. Współistnienie – istnienie obok siebie i po sobie – nie wystarczy do określenia związku. Blogosfera jest zjawiskiem wciąż względnie nowym i młodym, ale można […]

25 kwietnia 2023

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!