Więcej w: Bez kategorii
Bez kategorii

Jak zarządzać zmianą: 8 kroków

Co robić, kiedy nasza doskonała dotychczas strategia zaczyna zawodzić? Co robić, kiedy nie potrafimy nadążyć za tempem zmian, a co dopiero je wyprzedzić? Co robić, kiedy gra idzie o coraz wyższą stawkę finansową, społeczną, środowiskową i polityczną? John Kotter przedstawia koncepcję nowego systemu do spraw strategicznych. To rozszerzenie metody ośmiu kroków zarządzania zmianą. Opisana została ona po raz pierwszy […]

25 kwietnia 2023
Bez kategorii

Przywództwo to służba

Jakiś czas temu na ICAN.pl pojawił się ciekawy artykuł autorstwa Pauliny Basty: „Lider i niby‑lider – znajdź 5 różnic”. Jest to gra z czytelnikiem w porównania i odnajdywanie własnych niedociągnięć w byciu liderem. Pełna zgoda z zawartymi tam tezami, jednak zabrakło mi w tym wyliczeniu jednej kluczowej wartości – kiedyś mówiło się na to reputacja, jednak trochę to słowo zostało już zgrane, […]

25 kwietnia 2023
Bez kategorii

Sortownia komunikacji

Pomiędzy zarządem i top menedżerami a zwykłymi pracownikami jest bardzo ważna grupa, która przekazuje i interpretuje komunikaty biegnące z góry na dół i z dołu na górę, tłumacząc je z korporacyjnego na nasze. Przyjrzyjmy się bliżej komunikacji między menedżerami średniego szczebla. Przypomnijcie sobie ostatni ważny komunikat od zarządu firmy i sprawdźcie, jaką drogę przebył od oficjalnego zaprezentowania u góry do finalnego odbiorcy na dole. Pomiędzy […]

25 kwietnia 2023
Bez kategorii

Szef społecznie (nie)odpowiedzialny

Koncept H2H (Human to Human) wypierający B2B czy B2C wdziera się w agendy biznesowe zarządów spółek, wpływając na charakter strategicznych priorytetów. Coraz częściej i coraz bardziej otwarcie w debacie publicznej pojawiają się kwestie związane z mobbingiem i zachowaniami w pracy naruszającymi godność człowieka. To kieruje uwagę społeczną, w tym także uwagę inwestorów, partnerów biznesowych i klientów, na kwestie dotyczące jakości kultury zarządzania. Budowanie zdrowej […]

25 kwietnia 2023
Bez kategorii

Zasypywanie przepaści

Od czasu pojawienia się nowatorskich koncepcji Petera Druckera i Michaela Portera na temat strategii napisano niezliczoną ilość książek i artykułów. Zasypywanie przepaści Znacznie mniej opracowań poświęcono temu, jak przełożyć strategię na rezultaty. Nic dziwnego, w końcu opracowywanie strategii to elegancki i logiczny proces koncepcyjny, prowadzący do wytyczenia optymalnej ścieżki rozwoju dla organizacji. Prawdziwe wyzwania zaczynają się, gdy firmy przystępują do realizacji […]

25 kwietnia 2023
Bez kategorii

W trybach machiny sprzedażowej słychać pierwsze zgrzyty

Na polskim rynku w branżach o najwyższym poziomie konkurencyjności dotychczasowe podejście do sprzedaży przestaje się sprawdzać, a problemy przedsiębiorstw z realizacją prognoz zwiastują rychły schyłek sztywnej i procesowej organizacji sprzedaży. I choć ta zmiana nie nastąpi z dnia na dzień, to nadszedł już czas na przygotowanie działów sprzedażowych do oferowania odkrywczych i niestandardowych rozwiązań. Sprzedaż oparta na wnikliwej obserwacji (insights selling) nie jest narzędziem […]

25 kwietnia 2023
Bez kategorii

Całkowity Koszt Posiadania: tanio posiąść czy tanio posiadać?

Wykorzystanie szans biznesowych, jakie niesie czwarta rewolucja przemysłowa, wymaga inwestowania w porządny „kręgosłup technologiczny”. Poziom trudności zadań jest bardzo różny. Wyobraź sobie zatem, że planujesz realizację istotnej dla firmy inwestycji. Załóżmy, że jest to modernizacja ważnego fragmentu linii produkcyjnej w fabryce. Przygotowujesz specyfikację zakupową. Opracowujesz listę firm, które są zdolne do realizacji zadania. Wykluczasz firmy, które w historii […]

25 kwietnia 2023
Bez kategorii

Jak być CEO 2.0? Poznaj prezesów Yves Rocher, Desigual i Koton.

Na scenie pojawiło się trzech szefów. Pierwszy wkroczył. Drugi wskoczył. Trzeci wszedł. Tuż przed nimi zamigotała moderująca panel dyskusyjny Julia, kobieta o niesamowitym uroku i pasji. Pierwszym był Jan Löning, dyrektor zarządzający Yves Rocher France; drugi Manel Jadraque, prezes sieci Desigual; trzeci Yilmaz Yilmaz, współzałożyciel sieci Koton. Różne osobowości, różne postrzeganie współczesnego biznesu oraz pasjonująca dyskusja o innowacjach i rozwoju. Stoją […]

25 kwietnia 2023
Bez kategorii

Ian Michels: nie ma ucieczki od automatyzacji marketingu

Żyjemy w czasie hiperkonkurencji o uwagę – walczy o nią coraz więcej marek, kusząc i zachęcając do pożądanego działania. Efekt? Przeciwny do zamierzonego – firmom coraz trudniej dotrzeć do grup docelowych. Jak to zmienić? Rozwiązaniem tego wyzwania wydaje się  personalizacja przekazu. W tradycyjnym modelu marketingowym kierowanie takiej komunikacji do szerokich baz klientów wydaje się jednak wręcz niewykonalne – chyba że mamy […]

25 kwietnia 2023
Bez kategorii

Poszukiwanie złotego środka

Dążąc do maksymalnej efektywności, firmy tworzą środowiska pracy, które pozwalają pracownikom nie tylko na wykonywanie obowiązków zawodowych, ale równocześnie kształtują twórczą kulturę organizacyjną poprzez rozwój współpracy i wyzwalanie kreatywności. Poszukiwanie złotego środka Dlatego pracodawcy odeszli od tradycyjnego zacisza gabinetów w kierunku otwartej przestrzeni biurowej, podnosząc atrakcyjność przestrzeni służących do współpracy kosztem miejsca do pracy indywidualnej. Niestety, zmiany te zaszły […]

25 kwietnia 2023

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!