Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 42

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 92
Bez kategorii

Audyt SEO vs. optymalizacja SEO: jak poprawić widoczność w wyszukiwarkach?

26 kwietnia 2023 5 min czytania

Biznes w internecie, aby był skuteczny, musi być przede wszystkim widoczny. Posiadanie strony w sieci nie oznacza wcale, że użytkownicy nagle zechcą zrobić zakupy – o ile w ogóle do nas trafią.

Chcąc to zmienić, firmy decydują się na pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach. Problem pojawia się, gdy w ofercie agencji SEO znajdują się dwie tajemnicze usługi: audyt SEO i optymalizacja SEO. Czym są? Na którą się zdecydować? I czy są one w ogóle potrzebne, by zwiększyć widoczność strony w sieci?

Audyt SEO

Audyt SEO to proces, którego celem jest ocena i wskazanie przez agencję SEO wszelkich błędów na stronie internetowej klienta. Szczegółowy raport tworzony jest na podstawie szeregu elementów odpowiadających za widoczność serwisu w internecie. Stronę klienta bada się zarówno pod kątem czytelności witryny przez wyszukiwarki, jak i czynników, które mają wpływ na funkcjonalność i odbiór serwisu przez użytkowników. Są to kwestie związane z responsywnością strony, analizą znaczników META, historią domeny czy na przykład czytelnością tekstów.

Audyt SEO przydaje się zatem zarówno dla stron nowych, jak i tych, które mają swoją historię – na przykład po wdrożeniu nowych elementów bądź po zmianach agencji SEO. Obszerny i prawidłowo przygotowany dokument to podstawa do wprowadzenia zmian na stronie i poprawienia wskazanych błędów.

Przeprowadzenie audytu jest więc początkiem do wdrażania działań optymalizacyjnych w serwisie internetowym. Najpełniejsze badanie strony internetowej, którego owocami będą skuteczne i profesjonalne zalecenia, przeprowadzi za nas agencja SEO. Najlepsze firmy z branży gwarantują swoim klientom bezpieczeństwo takich działań, gdyż bazują na doświadczeniu i profesjonalnych narzędziach. Gdy jednak dopiero poznajemy rzemiosło lub samodzielnie chcemy wykonać audyt SEO, możemy skorzystać z wielu pomocnych darmowych narzędzi, które w podstawowy sposób pozwolą ocenić nam stronę pod kątem błędów.

Optymalizacja SEO

Optymalizacja to konkretne działania, po których wdrożeniu strona będzie przystosowana do wyszukiwarek. Jest to jednocześnie wymóg, bez którego ciężko w ogóle mówić o zdobywaniu pozycji, gdyż dopiero poprawnie wdrożona optymalizacja skutecznie wspiera pozycjonowanie strony. Jednocześnie – w przypadku niewprowadzenia zaleceń – strona może powodować, że tracimy pozycję, a czasami nawet nie jesteśmy w ogóle uwzględniani w wynikach wyszukiwania.

Prawidłowo przeprowadzona optymalizacja opiera się na wcześniejszych ustaleniach z audytu i jest jego uzupełnieniem. Podobnie jak w przypadku audytu SEO optymalizacja wykonywana jest na stronie. Dzięki niej specjalista agencji SEO będzie mógł na dalszym etapie wykonywać skuteczne działania off‑site, czyli poza stroną.

Celem optymalizacji jest dostosowanie strony internetowej do wymagań Google między innymi pod kątem wybranych wcześniej słów kluczowych. Jest ona jednocześnie rozwinięciem audytu, który przeprowadza się w przypadku długiej historii domeny, skomplikowanej struktury stron i rozbudowanych podstron. Bardzo często dzięki samej optymalizacji strony możemy zauważyć wzrost wyników wyszukiwania, dlatego wszelkie działania związane z pozycjonowaniem serwisu należy rozpatrywać indywidualnie.

Biznes w internecie musi być widoczny

Podstawowe różnice pomiędzy optymalizacją a audytem

Audyt SEO

Optymalizacja SEO

Ukazuje aktualny stan strony internetowej wraz z jej błędami i elementami do poprawy.

Ma na celu poprawę faktycznego stanu strony poprzez zastosowanie konkretnych działań.

Obejmuje analizowaną stronę internetową w sposób holistyczny. Bazuje na wymogach Google pod kątem SEO.

Wykonywana pod określoną strategię SEO, uwzględnia przy tym słowa kluczowe.

To podstawa do wykonywania wszelkich działań. Jest bardziej ogólny.

To rozwinięty element audytu i bazuje na jego głównych założeniach. Jest bardziej szczegółowa.

Pomocne darmowe narzędzia

Oto kilka pomocnych narzędzi, które pozwolą nam sprawdzić naszą widoczność dla wyszukiwarek.

Seoptimer.com – jedno z podstawowych narzędzi do przeprowadzania darmowego audytu strony. W pakiecie bezpłatnym możemy otrzymać ogólne informacje na temat elementów wymagających poprawy na stronie głównej.

Screamingfrog.co.uk/seo‑spider/ – w darmowej wersji programu możemy podejrzeć do 500 adresów URL danej witryny. Narzędzie po analizie strony pokazuje użytkownikowi szczegółowe informacje na temat linków, w tym między innymi: strukturę tytułów, opisy nagłówków i wiele innych. Generuje również mapy strony. Przydatne narzędzie dające wiele możliwości, nawet w wersji darmowej.

Google PageSpeed Insights – darmowe narzędzie do badania szybkości ładowania stron, które po dokonaniu analizy informuje użytkownika o błędach, które należałoby poprawić, by zwiększyć prędkość strony.

Siteliner.com –bada duplikaty treści, niedziałające linki, a także pokazuje informacje na temat linków wewnętrznych i zewnętrznych.

Google Mobile‑Friendly Test – narzędzie badające przystosowanie witryny do urządzeń mobilnych.

Openlinkprofiler.org – darmowe narzędzie do badania profilu linków, niestety mniej wydajne niż płatna konkurencja.

Google Search Console – udostępnia wiele istotnych wskaźników, które są niezbędne do podstawowej analizy witryny, takich jak wyświetlenia czy pozycje fraz kluczowych. Wykrywa (i wskazuje) błędy w mapie strony, informuje o ręcznie nałożonych karach bądź banach.

Tematy

Może Cię zainteresować


Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
Testowy wpis dla magazynow

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Volutpat orci auctor senectus natoque elementum egestas sit sed. Sem faucibus etiam at auctor nisi. Elit dui congue orci eu lorem est. Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis.

Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Czwarty magazyn z nieco dłuższym tytułem dodany, a co tam, niech ludzie czytają.

A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji. Konferencja rozpoczęła się od inspirującego […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Analityka i Business Intelligence
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji.
Podcast
Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy

Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego wzrostu i efektywności firmy. CFO coraz częściej są współodpowiedzialni za wdrażanie technologii, które wspierają cyfryzację finansów.

Współpraca między CFO a CIO jest zatem niezbędna, aby budować efektywną infrastrukturę IT, wspierającą kluczowe procesy finansowe. Automatyzacja i analiza danych, będące fundamentem obecnych trendów t

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy
Transformacja cyfrowa wymaga współpracy na wielu poziomach. Szczególnie istotna jest kooperacja pomiędzy CFO i CIO, która realnie wpływa na realizację strategicznych celów biznesowych i wdrażanie innowacji, które są kluczowe w budowaniu przewag konkurencyjnych. CFO jako lider technologicznych zmian Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego wzrostu […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak deepfake, […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak deepfake, […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. Zwrócenie […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. Zwrócenie […]
Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!