Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 42

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 92
Bez kategorii

Biura w „nowej normalności” będą bardziej elastyczne i dopasowane do nowych funkcji

26 kwietnia 2023 6 min czytania

Po szoku, jaki wywołał 2020 rok, który wiązał się z koniecznością pracy w trybie zdalnym, wiele osób chce już wrócić do biura. To będzie jednak wymagać właściwego planu funkcjonalnego, uwzględniającego konieczność zapewnienia odpowiedniego dystansu społecznego, a także przestrzeni do prowadzenia wideokonferencji. W odpowiedzi na te wyzwania popularność zyskuje idea przestrzeni rotujących (tzw. Pivot Space) oraz model Hub & Club. Czym są te koncepcje i jakie dają możliwości w „nowej normalności”?

Partnerem materiału jest MIKOMAX, właściciel marki Hushoffice.

Przestrzeń typu Pivot Space cechuje się wykorzystaniem wielofunkcyjnych mebli modułowych, które są łatwe w przenoszeniu, a także można je łączyć w różnych konfiguracjach. Pozwala to w prosty sposób podzielić biuro na strefy przeznaczone dla poszczególnych zespołów i pracowników. Elastyczność tego rozwiązania w efekcie prowadzi do powstania przyjaznego oraz atrakcyjnego wizualnie otoczenia, co z kolei wpływa na zwiększenie produktywności.

Modułowe i mobilne meble pozwalają tworzyć różne typy przestrzeni biurowej pod względem przeznaczenia. W trakcie pandemii wyraźnie zarysował się nowy, rozproszony model organizacyjny pracy biurowej, zwany Hub & Club. Biura typu Hub to elastyczne przestrzenie do pracy na żądanie, umiejscowione często poza miastem lub na jego obrzeżu, w których pracownicy wykonują swoje codzienne obowiązki. Z kolei centrale firm w „nowej normalności” służą do socjalizacji oraz spotykania się z klientami (to część w tym modelu określana jako Club).

Opisany wyżej podział wydaje się naturalny i sprzyjający pracy hybrydowej, czyli częściowo w biurze, a częściowo poza nim. Wykorzystanie „hubów”, czyli np. biur coworkingowych, poza centrami miast pomoże w zachowaniu dystansu społecznego poprzez zmniejszenie zatłoczenia głównych dzielnic oraz komunikacji publicznej. Takie rozwiązanie ma też korzystny wpływ na samopoczucie i wydajność pracowników, którzy rzadziej będą musieli stać w korkach i szybciej dotrą do pracy – wystarczy, że skorzystają z lokalnego oddziału firmy, z którego w razie potrzeby połączą się z centralą za pośrednictwem internetu oraz aplikacji do wideokonferencji.

Jak wynika z raportu U.S work from home, opracowanego przez Gensler Research Institute, aż 88% pracowników chce wrócić do pracy biurowejIndeks górny 1. Mimo że doceniają zalety pracy zdalnej, która w 2020 roku stała się codziennością większości przedsiębiorstw, prawie 60% ankietowanych chciałoby pracować zdalnie co najmniej jeden dzień w tygodniu. To z kolei wpisuje się w coraz popularniejszy trend związany z wprowadzaniem modelu pracy hybrydowej.

Niezależnie od tego, czy swoje obowiązki służbowe wykonujemy w domu, biurze, czy w przestrzeni coworkingowej, warto zadbać o warunki sprzyjające zachowaniu koncentracji i dobremu samopoczuciu. W projektowaniu powierzchni biurowych coraz większą popularność zyskują trendy takie jak biofilia. To koncepcja zakładająca dużą liczbę roślin w przestrzeniach biurowych, które pozytywnie wpływają na nastrój pracowników. Z tego samego powodu, dobierając meble oraz inne elementy wystroju biura, powinniśmy mieć na uwadze również zastosowanie takiej kolorystyki, która nie będzie rozpraszała pracowników i pozwoli im skupić się na wykonywanych zadaniach.

Ten sam metraż – większe możliwości

Pandemia pokazała, że firmy muszą bardzo szybko reagować na zmieniające się warunki. Zarządzanie rozproszonym zespołem jest trudniejsze, ponieważ wymaga częstszego prowadzenia rozmów wideo. Staje się to wyzwaniem w momencie, kiedy mamy ograniczoną przestrzeń. Jest jednak sposób, aby lepiej wykorzystać dostępny metraż, przy jednoczesnym zachowaniu komfortu pracowników.

Optymalnym rozwiązaniem są kabiny akustyczne, jakie znajdziemy w ofercie marki Hushoffice, które pozwalają łatwiej podzielić dostępną przestrzeń, tworząc miejsca oddzielone od biurowego zgiełku. Dodatkową zaletą jest również mobilność oraz optymalizacja kosztów – kabiny można dowolnie przestawiać, a po przeprowadzce do innej lokalizacji ponownie wykorzystać. Kabiny Hush są wyposażone w udogodnienia, takie jak gniazdka elektryczne i internetowe czy regulowana wentylacja i oświetlenie, dzięki czemu są komfortowym i funkcjonalnym miejscem do wideokonferencji, rozmów telefonicznych czy pracy wymagającej skupienia.

W „nowej normalności” zalecane jest zagospodarowywanie dostępnej przestrzeni w taki sposób, aby każdy zespół posiadał własne mikrobiuro – dzięki temu można ograniczyć ryzyko rozprzestrzeniania się wirusa w firmie.

Wykorzystanie kabin o wysokich parametrach akustycznych pozytywnie wpływa na organizację pracy. Oddzielenie w ten sposób mikrozespołów pomaga zachować skupienie zarówno ich członkom, innym osobom pracującym w biurze, a także rozmówcom uczestniczącym w wideokonferencjach, które nie są zakłócane hałasami z otoczenia. Osiągnięcie takich warunków w inny sposób byłoby trudne i kosztowne, a mobilność kabin z serii Hush sprawia, że możemy praktycznie dowolnie przeorganizować przestrzeń w taki sposób, aby spełniała określone w danym momencie oczekiwania.

W ofercie Hushoffice znajdziemy różne rozmiary kabin akustycznych, od zajmujących niewiele miejsca oraz przeznaczonych dla pojedynczych pracowników (hushPhone czy hushWork), przez podwójne (hushTwin), aż po przestrzenie do spotkań w większym gronie, dla nawet 8 osób (hushMeet.L).

Bezpieczeństwo przede wszystkim

W dobie COVID‑19 kluczowe jest zapewnienie bezpieczeństwa zarówno pracownikom, jak i gościom, którzy odwiedzają siedzibę przedsiębiorstwa, o czym trzeba pamiętać, decydując się na powrót do biura w realiach „nowej normalności”. Wspomniane wcześniej produkty z linii Hush są pokryte specjalną powłoką, aktywowaną światłem, która eliminuje wszelkie wirusy, bakterie i drobnoustroje. Dodatkowo system wentylacji jest na tyle wydajny, że zapewnia całkowitą wymianę powietrza w budce telefonicznej w ciągu 1,5 minuty, a w czteroosobowej kabinie w niecałe 2,5 minuty.

PRZECZYTAJ GŁÓWNY RAPORT POŚWIĘCONY TEMATYCE BIUROWEJ »

Nowe funkcje biur w normalności 2.0 

, Tomasz Kulas PL

Na początku musimy zdać sobie sprawę z podstawowego faktu – powrót do biur takich, jakie znamy i pamiętamy jeszcze z początku 2020 roku, nie nastąpi już nigdy. Nawet jeśli zapewnimy pracownikom pełne bezpieczeństwo sanitarne czy zaszczepimy całe społeczeństwa, powrót do biur przeszłości stał się po prostu niemożliwy. Dlatego powinniśmy jak najlepiej przygotować się do przekształcenia tradycyjnych pomieszczeń w prawdziwe biura przyszłości.

Indeks górny 1 Gensler U.S. Work from Home Survey 2020, https://www.gensler.com/uploads/document/695/file/Gensler‑US‑Work‑From‑Home‑Survey‑2020‑Briefing‑1.pdf. Indeks górny koniec

Tematy

Może Cię zainteresować


Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
Testowy wpis dla magazynow

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Volutpat orci auctor senectus natoque elementum egestas sit sed. Sem faucibus etiam at auctor nisi. Elit dui congue orci eu lorem est. Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis.

Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Czwarty magazyn z nieco dłuższym tytułem dodany, a co tam, niech ludzie czytają.

A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji. Konferencja rozpoczęła się od inspirującego […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Analityka i Business Intelligence
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji.
Podcast
Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy

Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego wzrostu i efektywności firmy. CFO coraz częściej są współodpowiedzialni za wdrażanie technologii, które wspierają cyfryzację finansów.

Współpraca między CFO a CIO jest zatem niezbędna, aby budować efektywną infrastrukturę IT, wspierającą kluczowe procesy finansowe. Automatyzacja i analiza danych, będące fundamentem obecnych trendów t

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy
Transformacja cyfrowa wymaga współpracy na wielu poziomach. Szczególnie istotna jest kooperacja pomiędzy CFO i CIO, która realnie wpływa na realizację strategicznych celów biznesowych i wdrażanie innowacji, które są kluczowe w budowaniu przewag konkurencyjnych. CFO jako lider technologicznych zmian Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego wzrostu […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak deepfake, […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak deepfake, […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. Zwrócenie […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. Zwrócenie […]
Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!