Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 67

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 117
Bez kategorii

CV to nie jest odpowiedź na ofertę pracy. Pięć pytań, które wcześniej warto sobie zadać

27 kwietnia 2023 6 min czytania

Dotknęła cię fala zwolnień spowodowanych przez pandemię COVID‑19? Zanim zaczniesz szukać nowej pracy i poinformujesz o tym na LinkedInie, zatrzymaj się, a sytuację, w jakiej się znalazłeś, potraktuj jako szansę. Z rozsypanych puzzli twojego zawodowego doświadczenia stwórz obraz korzyści dla nowego pracodawcy. Odpowiedz sobie na kilka ważnych pytań i dopiero potem opublikuj post.

Zobrazujmy to przykładem: powiadomienie o nowej wiadomości na LinkedInie. Propozycja współpracy. Nie teraz, raczej w perspektywie kilku miesięcy. Nadawca, dziś pracujący na etacie, chce zyskać niezależnością biznesową i czasową. Szuka nowych możliwości. Wiadomość nie jest krótka. Nie brakuje w niej osobistych spostrzeżeń. Dopytywany o to, w jakim obszarze konkretnie widzi swoją rolę, odpowiada dość ogólnie.

Warto uczyć się empatii. Szukając pracy na LinkedInie czy gdziekolwiek indziej, w pierwszej kolejności należy zbadać potrzeby drugiej strony. Zapytać o nie, być uważnym. To jest empatyczne i przedsiębiorcze jednocześnie – radzi Aleksandra Ślifirska, która jakiś czas temu otrzymała wspomnianą na początku wiadomość. – Pierwszą rzeczą, na którą zwracam uwagę podczas procesów personal brandingowych, jest umiejętność myślenia o potrzebach drugiej strony. To jest podstawa marki osobistej. Nie liczba lajków pod postem czy udostępnień. To przychodzi jako efekt naszej komunikacji – uważa ekspertka i kontynuuje: – Dlaczego jako „zleceniodawca” miałabym być zainteresowana decyzjami, planami, a nawet, jak w tym przypadku, tęsknotami kogokolwiek, na temat których był długi wstęp otrzymanej wiadomości? Ale już tym, co ta osoba mogłaby wnieść do mojej firmy – owszem. Chciałabym o tym przeczytać, poczuć zainteresowanie, porozmawiać – przy obecnych możliwościach nawet na Zoomie. W tym tkwi sekret umiejętności zainteresowania przedsiębiorcy swoją osobą. Zamiast mówić o sobie warto podkreślić to, co wniosłoby się do biznesu przyszłego pracodawcy. Tylko w ten sposób buduje się swoją markę i przewagę nad innymi kandydatami.

Rozsyp puzzle

Pandemia koronawirusa spowodowała, że LinkedIn zalała fala postów tych, którzy stracili pracę. W nowych okolicznościach znaleźli się zarówno specjaliści, menedżerowie średniego i wyższego szczebla, jak i dyrektorzy. Schemat publikowanych treści jest zazwyczaj podobny: informacja o zwolnieniu będącym pokłosiem COVID‑19, podziękowania dla firmy i dotychczasowych współpracowników, przedstawienie obszaru swojej pracy i na koniec prośba o udostępnienie informacji. Reakcją na taką wiadomość jest zazwyczaj kilkadziesiąt komentarzy, w większości z życzeniami powodzenia. Odpowiedzi od nowych potencjalnych pracodawców z reguły brakuje.

Jak stworzyć strategię personal brandingu i skutecznie ją wdrożyć, kreując pożądany, spójny i przekonujący wizerunek zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym? Sięgnij po sprawdzone strategie, techniki i narzędzia, dzięki którym zbudujesz spójną, autentyczną i zgodną ze swoimi wartościami markę osobistą w przestrzeni publicznej!

KUP TERAZ !

Praca nie leży na ulicy, nie wystarczy się po nią schylić. Nawet jeżeli dotychczas w wielu branżach tak było, to epidemia koronawirusa zmieniła tę perspektywę. Stworzenie klasycznego CV, a następnie umieszczenie go w portalu dla profesjonalistów nie wystarczy. To nie jest oferta pracy. Dobre bio to przemyślany dokument, po lekturze którego potencjalny pracodawca będzie znał naszą ofertę wartości. We współczesnym biznesie właśnie tym konkurujesz, oczywiście poza doświadczeniem – radzi Aleksandra Ślifirska.

Od czego zacząć? Potraktuj swoje doświadczenie jak puzzle, z których ułożysz obraz. – Rozpisz swoje dotychczasowe życie zawodowe, przebytą ścieżkę zawodową i edukacyjną, szkolenia i zdobyte certyfikaty. Wymień zrealizowane projekty i przedstaw wyniki, jakie one przyniosły. Postaraj się, aby z opisanych projektów wynikały twoje wartości i styl pracy z ludźmi. Przypomnij sobie momenty, które były dla ciebie najbardziej satysfakcjonujące i rozwojowe. Jak reagowałeś na sytuacje kryzysowe i co z nich wyniosłeś? Przeanalizuj swoje mocne strony, a także obszary, które wymagają poprawy – wylicza Aleksandra Ślifirska.

Kolejnym krokiem jest spojrzenie na poszczególne elementy i wybranie tych, które są atrakcyjne dla potencjalnych pracodawców i mogą wnieść wartość do współpracy z nimi.

Spójrz na siebie z lotu ptaka

Ten etap warto dokładnie przeanalizować. Dać sobie kilka dni na przemyślenie, a jeśli to konieczne, skorzystać ze wsparcia eksperta. – Coach kariery pomoże ci określić twoje talenty, zasoby, wskaże atrybuty. To właśnie na nich budowany jest wizerunek. Istotny jest tu każdy element: twoja wiedza, twój sposób bycia, ton głosu, twoje umiejętności pisania – podkreśla ekspertka personal brandingu.

Kiedy będziesz już mieć przygotowane profesjonalne CV, opublikuj je na LinkedInie. Nie zapomnij o podkreśleniu swoich atutów. Nagłówek powinien być krótki, a jednocześnie od razu wskazywać, w czym jesteś ekspertem. Warto, aby znalazły się w nim tzw. słowa kluczowe. Swoje doświadczenie zawodowe uzupełnij dokładnym opisem obowiązków i osiąganych wyników na każdym stanowisku. To prawdziwa kopalnia wiedzy dla rekruterów. Pochwal się otrzymanymi nagrodami i wyróżnieniami.

Gromadź i pozyskuj nowe rekomendacje. Profil LinkedIn ma możliwość publikowania opinii o tobie. Potencjalni partnerzy biznesowi będą je czytać. To w opiniach o tobie zawarte są najważniejsze elementy budujące twoją markę osobistą: wartości wynikające ze współpracy z tobą, styl, w jakim osiągasz sukcesy. Właśnie tym konkurujesz we współczesnym biznesie. Pamiętaj też o point of view. Dziel się wiedzą i doświadczeniem, komentuj posty innych i artykuły eksperckie ze swojego obszaru zainteresowań. W ten sposób zdobędziesz zainteresowanie innych – podsumowuje Aleksandra Ślifirska.

Pięć pytań, na które powinieneś sobie odpowiedzieć

Markę osobistą buduje się świadomie i powoli. Zanim zaczniesz dopracowywać swoją ofertę, odpowiedz sobie na kilka pytań: Kim jestem? Co stanowi o mojej wartości dla rynku? Dla kogo mogę być ciekawy i pożądany? Dla jakich firm? I dla jakich ludzi? Bądź tam, gdzie oni, i aktywnie włączaj się w komunikację. Informuj, jak pracujesz, dzięki czemu osiągasz sukcesy, jak zarządzasz ludźmi i rozwijasz swoją karierę. I wreszcie: nie zapominaj, że najważniejsze to pokazać swoją skuteczność. Nie ma większej wartości w biznesie. Skuteczny menedżer to ten, który realizuje cele i rozwija zespoły.

Tematy

Może Cię zainteresować


Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
Testowy wpis dla magazynow

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Volutpat orci auctor senectus natoque elementum egestas sit sed. Sem faucibus etiam at auctor nisi. Elit dui congue orci eu lorem est. Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis.

Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Czwarty magazyn z nieco dłuższym tytułem dodany, a co tam, niech ludzie czytają.

A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji. Konferencja rozpoczęła się od inspirującego […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Analityka i Business Intelligence
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji.
Podcast
Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy

Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego wzrostu i efektywności firmy. CFO coraz częściej są współodpowiedzialni za wdrażanie technologii, które wspierają cyfryzację finansów.

Współpraca między CFO a CIO jest zatem niezbędna, aby budować efektywną infrastrukturę IT, wspierającą kluczowe procesy finansowe. Automatyzacja i analiza danych, będące fundamentem obecnych trendów t

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy
Transformacja cyfrowa wymaga współpracy na wielu poziomach. Szczególnie istotna jest kooperacja pomiędzy CFO i CIO, która realnie wpływa na realizację strategicznych celów biznesowych i wdrażanie innowacji, które są kluczowe w budowaniu przewag konkurencyjnych. CFO jako lider technologicznych zmian Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego wzrostu […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak deepfake, […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak deepfake, […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. Zwrócenie […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. Zwrócenie […]
Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!