Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 42

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 92
Bez kategorii

Czy jesteś gotów, aby spełnić wymagania klientów?

25 kwietnia 2023 4 min czytania

Większość dużych przedsiębiorstw pretenduje do miana coraz bardziej zorientowanych na klientów. Jednak tylko część z nich jest w stanie faktycznie spełnić ich oczekiwania. Przyczyną takiej sytuacji jest często nieodpowiedni model operacyjny. Jak wygląda on w Twojej firmie?

Wiele organizacji stara się dostosować swój model operacyjny do nieustannie zmieniającego się popytu. Nowoczesne technologie doprowadziły do powstania nowych kanałów komunikacji. W efekcie działalność przedsiębiorstwa staje się coraz bardziej złożona. Z drugiej strony, kolejne wynalazki ułatwiają nam szybszy kontakt z klientami oraz umożliwiają uzyskanie od nich informacji zwrotnej. Pozwala to na sprawne wykrycie słabych punktów działalności. W czym zatem problem?

Walka o klienta

Zapewnienie klientowi optymalnej obsługi wymaga jednak więcej niż zrozumienia jego potrzeb i oczekiwań. Przedsiębiorstwo powinno dostosować swój model operacyjny tak, aby wszystkie jego elementy – struktura organizacyjna, podział odpowiedzialności, zarządzanie oraz kluczowe umiejętności – współgrały ze sobą, aby te oczekiwania zaspokoić.

Sięgnij po nowość wydawniczą HBRP »

Kilka lat temu jeden z międzynarodowych banków detalicznych wyznaczył cele lojalnościowe mające odeprzeć presję wywoływaną przez lokalną konkurencję w danym regionie. Przewaga konkurentów widoczna była po analizie kluczowego wskaźnika lojalności klientów, jakim jest Net Promoter Score (NPS), czyli najważniejszy wskaźnik kondycji marki. Wykorzystując wyniki analizy NPS, bank zbadał 11 rodzajów interakcji z konsumentem, takich jak procesy wdrażania czy programy lojalnościowe dla posiadaczy kart kredytowych. Badanie miało na celu dokładne zrozumienie, które z działań banku były dla klienta najbardziej satysfakcjonujące, a które wręcz odwrotnie, i co było tego przyczyną.

Wyniki badań pokazały, że podejście różniło się znacząco w zależności od kraju. Rodziło to niespójności, nie wspominając o wyższych kosztach i zawiłościach w skali lokalnej. Przyczyną takiej sytuacji był brak wprowadzenia przez członków zarządu jasnych wytycznych, w jakich sytuacjach należy przyjąć ogólne, a w jakich indywidualne podejście do klienta.

W odpowiedzi na uzyskane wyniki zarząd podjął decyzję w skali regionu o standaryzacji linii produktowej, działań marketingowych, brandingu produktów, a także witryny internetowej. Jednocześnie, aby utrzymać elastyczność, lokalne oddziały banku zostały upoważnione do indywidualnego wprowadzania takich zmian w placówkach i call center. Pozwoliło to dopasować działania banku do lokalnego popytu. Dzięki temu oddziały w poszczególnych krajach mogły skupić swoją uwagę i zasoby na klientach. Taka zmiana strukturalna, przyłożenie większej wagi do spójnego wizerunku, pobudzanie zaufania i wewnętrzna współpraca organizacji przyczyniły się do wzrostu lojalności konsumentów.

Czy warto centralizować?

Warto jednak pamiętać, że centralizacja działań i procesów decyzyjnych nie zawsze okazuje się być dla przedsiębiorstwa najlepszym rozwiązaniem. Decyzja o centralizacji działalności powinna zostać głęboko przemyślana, ponieważ w wielu przypadkach sprzyja rozmyciu odpowiedzialności. Model operacyjny w pełni skoncentrowany na konsumentach skupia się na definiowaniu odpowiedzialności, tak by pracownicy byli możliwie najbardziej wrażliwi na potrzeby klienta. Przez wiele lat sieć hotelowa Ritz‑Carlton działała według polityki, zgodnie z którą pracownicy recepcji mieli do dyspozycji dodatkowe 2 000 dolarów do wykorzystania na natychmiastowe spełnienie potrzeb niezadowolonego klienta. O sposobie wykorzystania dodatkowych funduszy decydowali samodzielnie. Taka lokalna autonomia przypomina pracownikom o potrzebie szacunku i dbania o wartość, jaką jest każdy klient – bez ograniczania się do sztywnych, czasochłonnych procedur.

Budowanie kultury i organizacji w pełni zorientowanej na klienta angażuje wszystkie ludzkie zasoby przedsiębiorstwa. Każdy z pracowników powinien być świadomy swojego wpływu na klienta. Model operacyjny ma istotny wpływ na budowanie właśnie takiej relacji na płaszczyźnie pracownik–klient. To doskonałe narzędzie motywacyjne, które pobudza kreatywność pracowników i tworzy więź przynależności do jednej organizacji, a przecież o to w tym przede wszystkim chodzi.

Tematy

Może Cię zainteresować


Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
Testowy wpis dla magazynow

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Volutpat orci auctor senectus natoque elementum egestas sit sed. Sem faucibus etiam at auctor nisi. Elit dui congue orci eu lorem est. Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis.

Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Czwarty magazyn z nieco dłuższym tytułem dodany, a co tam, niech ludzie czytają.

A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji. Konferencja rozpoczęła się od inspirującego […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Analityka i Business Intelligence
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji.
Podcast
Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy

Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego wzrostu i efektywności firmy. CFO coraz częściej są współodpowiedzialni za wdrażanie technologii, które wspierają cyfryzację finansów.

Współpraca między CFO a CIO jest zatem niezbędna, aby budować efektywną infrastrukturę IT, wspierającą kluczowe procesy finansowe. Automatyzacja i analiza danych, będące fundamentem obecnych trendów t

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy
Transformacja cyfrowa wymaga współpracy na wielu poziomach. Szczególnie istotna jest kooperacja pomiędzy CFO i CIO, która realnie wpływa na realizację strategicznych celów biznesowych i wdrażanie innowacji, które są kluczowe w budowaniu przewag konkurencyjnych. CFO jako lider technologicznych zmian Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego wzrostu […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak deepfake, […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak deepfake, […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. Zwrócenie […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. Zwrócenie […]
Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!