Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 42

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 92
Bez kategorii

Czy warto mówić dobrze?

25 kwietnia 2023 4 min czytania

Wyobraźmy sobie świat, w którym gazety, obok wiadomości o rynku, drodze do kariery wielkich menedżerów, artykułów społeczno‑politycznych, zamieszczają informacje o dobrych praktykach organizacji o komercyjnym profilu. Wyobraźmy sobie, że media piszą o akcjach społecznych inicjowanych przez firmy, instytucje i organizacje pozarządowe. Czy świat nie byłby odrobinę lepszy?

Z drugiej strony, kiedy taki pozytywny artykuł (który nie byłby sponsorowany) ostatnio widzieliśmy? Nie zdarza się to często, prawda?

Spotkałam się niedawno z pytaniem, czy autorski projekt Nestlé – Europejska Inicjatywa na rzecz Zatrudniania Ludzi Młodych – Nestlé needs YOUth – zakładający zatrudnienie do 2016 roku 10 000 osób poniżej 30. roku życia na różnego rodzaju stanowiskach w oddziałach firmy w całej Europie oraz dodatkowo 10 000 miejsc na płatnych stażach i praktykach zawodowych, to autentyczna troska, czy tylko PR? Jak się okazuje – aż strach się tym chwalić!

Bardzo mnie to zdziwiło, gdyż chyba wszyscy wiemy, jaka jest sytuacja na rynku pracy. Problem dotyczy całej Europy. W Polsce co czwarty młody człowiek nie jest zatrudniony. W Hiszpanii czy Grecji bezrobocie dotyka ponad 50% społeczeństwa pośród osób do 25. roku życia. Z drugiej strony firmy cały czas potrzebują młodych talentów, które ukształtują na nowo tożsamość organizacji w perspektywie kolejnych lat.

Pomyślmy o przyszłości

Inicjatywę na rzecz Zatrudnienia Ludzi Młodych – Nestlé needs YOUth ogłosiliśmy w listopadzie 2013 roku. Działała – w całej Europie – do sierpnia 2014 roku wzięło w niej udział już ponad 7 000 młodych ludzi. A przecież to dopiero początek! I tu pojawia się nieobca żadnemu menedżerowi, o przynajmniej minimalnym poczuciu pokory, zagwozdka. Z jednej strony chcemy, żeby informacje o naszych działaniach dotarły do jak największej liczby studentów i absolwentów, aby mogli oni wziąć udział w praktykach, warsztatach i szkoleniach, podnieść swoje kwalifikacje, ponadto chcemy zachęcać partnerów biznesowych i inne firmy do podobnych działań. Z drugiej strony najprościej powiedzieć, że to tylko PR – przy czym, z tego, co wiem, są tańsze i nie tak pożyteczne dla wszystkich metody budowania dobrego wizerunku.

I tak źle, i tak niedobrze?

I tu, zastanawiając się, media powinny być największym sprzymierzeńcem firm. Zgodnie z pełnioną funkcją, to właśnie media mają największą szansę na dotarcie do młodzieży i poinformowanie jej o możliwościach, jakie oferują różne organizacje. Jednocześnie, media poprzez rozprzestrzenianie dobrych wzorców mogą również pomóc w zachęceniu innych firm do wspierania w zatrudnienia młodych. Niestety takie podejście nie zawsze zwycięża w wyścigu za kolejnymi niusami. Czasem, z nie do końca zrozumiałych dla mnie przyczyn, media bronią się przed informowaniem o pozytywnych działaniach biznesu. I tu koło się zamyka. Kiedy firmy nic nie robią – jest niedobrze, bo jednak firma, zwłaszcza duża, ma pewne obowiązki; jeśli już coś robią – też niedobrze – bo to czysty PR i chwalenie się, więc raczej nieszczególnie media chcą o tym pisać.

Dwie strony medalu

Nasuwają się tu pytania, czy inicjatywy z obszaru zarządzania zasobami ludzkimi czy CSR ukierunkowane są na rozwiązywanie realnych problemów gospodarczych, jak np. bezrobocie młodzieży? Czy mają szansę na pozytywny odbiór społeczny w aspekcie medialnym? Gdzie tu sens?

Czy wiadomość, że Nestlé chce stworzyć szanse zatrudnienia dla 20 000 młodych Europejczyków, jest w tym przypadku istotna? A może informacja o udzieleniu wsparcia poprzez bezpłatne warsztaty i szkolenia prowadzone na uczelniach w całym kraju? Albo ta o zainicjowaniu Sojuszu dla Młodych przy wsparciu UE? Może jednak warto czasem, zamiast szukać drugiego dna, dostrzec korzyści społeczne niektórych działań firm?

Zacznijmy wspólnie działać na rzecz rozwiązywania problemów. Naprawdę potrzebujemy siebie nawzajem i to się nam wszystkim opłaci. Szukajmy współpracy, nie zaś dziury w całym.

PRZECZYTAJ TAKŻE: Wyzwania młodego menedżera »

Wyzwania młodego menedżera: jak poradzić sobie w nowej roli? 

, Ewelina Sierocińska PL, Marek Gliwny PL

Zostałeś szefem zespołu. Cieszysz się, że szef ci zaufał, ale masz obawy, czy sobie poradzisz. Jak odpowiednio przygotować się do nowej roli? 

Tematy

Może Cię zainteresować


Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
Testowy wpis dla magazynow

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Volutpat orci auctor senectus natoque elementum egestas sit sed. Sem faucibus etiam at auctor nisi. Elit dui congue orci eu lorem est. Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis.

Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Czwarty magazyn z nieco dłuższym tytułem dodany, a co tam, niech ludzie czytają.

A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji. Konferencja rozpoczęła się od inspirującego […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Analityka i Business Intelligence
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji.
Podcast
Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy

Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego wzrostu i efektywności firmy. CFO coraz częściej są współodpowiedzialni za wdrażanie technologii, które wspierają cyfryzację finansów.

Współpraca między CFO a CIO jest zatem niezbędna, aby budować efektywną infrastrukturę IT, wspierającą kluczowe procesy finansowe. Automatyzacja i analiza danych, będące fundamentem obecnych trendów t

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy
Transformacja cyfrowa wymaga współpracy na wielu poziomach. Szczególnie istotna jest kooperacja pomiędzy CFO i CIO, która realnie wpływa na realizację strategicznych celów biznesowych i wdrażanie innowacji, które są kluczowe w budowaniu przewag konkurencyjnych. CFO jako lider technologicznych zmian Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego wzrostu […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak deepfake, […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak deepfake, […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. Zwrócenie […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. Zwrócenie […]
Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!