Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 42

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 92
Bez kategorii

Deepfake w reklamie, czyli gdy twarz wygląda znajomo… 

17 kwietnia 2023 6 min czytania

Izraelski start‑up Hour One wdraża nowoczesny projekt – chce tworzyć wierne cyfrowe kopie ludzkich postaci. Mają być one wykorzystywane w edukacji, reklamie i medycynie. Czy to zapowiedź rewolucji deepfake i nowy trend w marketingu?

W połowie sierpnia głośno było o tym, że gwiazdor Hollywood Bruce Willis zagrał w spocie reklamowym rosyjskiej sieci komórkowej MegaFon, choć tak naprawdę nigdy go nie było na planie. Jak to możliwe? Dzięki technologii deepfake.

W scenach z udziałem gwiazdy zagrał inny, anonimowy aktor. A twarz Bruce’a Willisa została wstawiona do spotu na etapie postprodukcji za pomocą technologii deepfake. Wszystko za zgodą gwiazdy Hollywood.

– Nasz zespół przeprowadził rozmowy z Bruce’em Willisem. To był ryzykowny pomysł, ale co zaskakujące nasza rozmowa na temat współpracy była krótka i owocna. Powiedzieliśmy mu o MegaFon i idei, która stała za tym projektem. Aktor zainteresował się naszym brandem i produkcją –  komentował sprawę przedstawiciel MegaFon.