Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 42

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 92
Bez kategorii

Dynamiczne miasto w biurowcu

26 kwietnia 2023 6 min czytania

Spotkanie zarządu w Sali Kongresowej, konferencja na placu Zbawiciela czy chwila wyciszenia w jednym z domków fińskich na Jazdowie? Firma Workplace Solutions po przeanalizowaniu potrzeb domu mediowego MediaCom – The Content & Connections Agency stworzyła nowoczesne biuro, w którego wnętrzu można poczuć atmosferę Warszawy.

Dynamiczne miasto w biurowcuDynamiczne miasto w biurowcu

Partnerem merytorycznym materiału jest firma Workplace.

Dom mediowy, tworząc strategie i plany komunikacji, opiera się na dogłębnym zrozumieniu potrzeb i zachowań klienta. Podobnie działa zespół Workplace, dlatego współpraca zaowocowała przemyślanym projektem. MediaCom odpowiada za budowanie komunikacji marketingowej i zakup przestrzeni reklamowych, rozwijając i optymalizując content – definiowany jako każda forma komunikacji z klientem. Dzięki przynależności do największego marketingowego holdingu na świecie korzysta ze sprawdzonych, profesjonalnych narzędzi i bogatego doświadczenia specjalistów z branży.

Pomysł na kreatywną aranżację biura stanowił rezultat dwóch miesięcy badań dotyczących sposobu wykorzystania przestrzeni oraz charakteru i kultury pracy w domu mediowym MediaCom. Badania wykazały, że biurka były zajęte tylko w 45%. Okazało się, że nowoczesna firma z bardzo zróżnicowanymi potrzebami w zakresie przestrzeni tkwiła w starym modelu funkcjonowania biur – dominowały tradycyjne miejsca do pracy indywidualnej i zamknięte sale przeznaczone do spotkań. Przestrzeń nie była optymalnie wykorzystywana.

Projekt pilotażowy

Po przeprowadzeniu badań firma Workplace zdecydowała się na trzymiesięczny projekt pilotażowy systemu pracy w MediaCom, oparty na aktywności Activity‑Based Workplace. Według symulacji, biuro miało składać się ze zróżnicowanych i w pełni współdzielonych przestrzeni do pracy zespołowej, w skupieniu, do spontanicznych, kreatywnych oraz formalnych spotkań, a także do przechowywania rzeczy – szafy i lockery mieściły się przy wejściach do różnych stref. W symulacji wzięły udział dwa zespoły o odmiennym charakterze, dział biznesowy – bardzo mobilny, z dużą liczbą spotkań wewnętrznych i zewnętrznych – oraz dział badań, którego członkowie większość czasu spędzają przy komputerach. Projekt wykazał, że oba zespoły odnalazły się w nowym środowisku pracy.

Firma MediaCom w dużej mierze pracuje projektowo, dlatego reorganizacja przestrzeni w nowym biurze miała być łatwa. Każda strefa w nowej siedzibie powinna spełniać potrzeby ludzi pracujących w różny sposób. Wyróżniono następujące style pracy: mobilny (dużo spotkań wewnętrznych), statyczny (praca przy biurku) oraz bardzo mobilny (liczne spotkania poza firmą).

MediaCom obok głównej specjalizacji, czyli planowania i zakupu mediów, wciąż rozwija nowe usługi. Powstają tak zwane jednostki specjalne, w skład których wchodzą: Business Science (analizy statystyczne), Store (shopper‑marketing), Beyond Advertising (zarządzanie contentem) i Response (performance marekting). Dlatego przestrzeń firmy musi być elastyczna.

Dynamiczne miasto w biurowcuDynamiczne miasto w biurowcu

Założenia strategiczne

Zestaw głównych założeń projektowych nowej siedziby MediaCom został opracowany 20 miesięcy przed przeprowadzką. Przeanalizowaliśmy układy przestrzenne trzech wybranych budynków. Tylko jeden w pełni odpowiadał na potrzeby biznesowe firmy, jednak jego budowa dopiero się zaczynała. Wbrew pozorom było to korzystne – umożliwiło stworzenie dodatkowej, wewnętrznej klatki schodowej. Zlokalizowana przy dużej strefie wspólnej, dzięki licznym przypadkowym spotkaniom spowodowała, że znacznie wzrosła wymiana wiedzy między pracownikami.

Założenia projektowe zakładały powstanie elastycznej i funkcjonalnej przestrzeni, umożliwiającej realizację każdego rodzaju zadań. Nowa siedziba miała również wyróżniać się designem, tak aby przyciągnąć pracowników pokoleń Y i Z. Miały powstać elastyczne, duże i wspólne dla całej firmy miejsca socjalno‑networkinowe, z możliwością odbycia spotkania wszystkich pracowników firmy. Strefa zarządu (bez gabinetów) miała mieć duży stół do pracy w zespołowej, oddzielony od komunikacji niewielkimi salami. Zarząd zdecydował się wdrożyć koncepcje desk sharing i clean desk, które zakładają, że pracownicy dzielą się biurkami, a po skończonej pracy sprzątają swoje stanowiska. Po przyjściu do firmy zajmują wolne miejsca, dzięki czemu biurka są optymalnie wykorzystywane. Do głównych celów należał również wyższy standard wykończenia przestrzeni wspólnej.

Design

Dynamiczne miasto w biurowcuDynamiczne miasto w biurowcu

Funkcje, które pełni warszawska przestrzeń miejska (na przykład parki kojarzą się z ciszą, place ze spotkaniami), były dla projektantów źródłem inspiracji. W biurze znalazły się m.in.: plac Zbawiciela (duża przestrzeń networkingowa z kuchnią), pokoje konferencyjne przypominające dworzec Warszawa Centralna, strefy pracy, które tematycznie nawiązują do: Centrum Nauki Kopernik, pasażu Wiecha, Biblioteki Uniwersyteckiej, Soho Factory, oraz strefa pracy projektowej estetycznie nawiązująca do Stadionu Narodowego.

Nowa siedziba MediaCom poza walorami estetycznymi wyróżnia się funkcjonalnością. Ciągi komunikacyjne są oddzielone od stref pracy indywidualnej strefami wsparcia. Strefy te służą do spotkań ad hoc, do pracy zespołowej i rozmów (budki telefoniczne). Naturalną konsekwencją wybranej strategii organizacji przestrzeni pracy było wprowadzenie polityki czystych biurek. Obecnie aż 50% przestrzeni jest współdzielone (sale spotkań, strefy networkingowe oraz socjalne). Chociaż taki współczynnik sprawdził się w wielu przebadanych przez nas organizacjach, to warto podkreślić, że nie każda firma powinna projektować biuro na podstawie wyżej wymienionych założeń ze względu na odmienny charakter pracy i kulturę organizacji.

Optymalizacja kosztów

Nowa siedziba MediaCom znajduje się w dzielnicy biznesowej, tj. poprzemysłowym Służewcu. Paradoksalnie budżet tej inwestycji, mimo zastosowania wielu niestandardowych materiałów i unikalnych elementów wyposażenia, udało się utrzymać na poziomie kosztów standardowego wykończenia oferowanego w budynkach w centrum miasta. To zasługa lidera projektu – dyrektora administracji Grzegorza Gaja, który podpisał umowę z deweloperem dopiero po zakończeniu projektu architektonicznego. Następnie wytrwale negocjował z dostawcami i we współpracy z architektami szukał tańszych zamienników, które pozwolą zachować rezultat oczekiwany przez zarząd.

Pierwsza ankieta ewaluacyjna wykazała, że pracownicy są bardzo zadowoleni z nowej przestrzeni, a średnia deklarowanej przez nich satysfakcji to 82%. Z łatwością zaadaptowali się do nowych zasad funkcjonowania i intuicyjnie wybierają odpowiednie miejsca dostosowane do wykonywania konkretnych zadań. Udało nam się zrealizować wszystkie założenia projektowe. Pracownicy są zadowoleni i dumni z nowego miejsca pracy, chętnie oprowadzają gości po biurze i promują je w mediach społecznościowych.

Ten tekst jest komentarzem eksperta. Przeczytaj tekst główny »

Standard to za mało 

| Aleksander Krakowski PL

Duża dostępność powierzchni biurowych w największych miastach pozwala najemcom oczekiwać rozwiązań precyzyjniej niż dotychczas dopasowanych do ich indywidualnych potrzeb. 

Tematy

Może Cię zainteresować


Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
Testowy wpis dla magazynow

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Volutpat orci auctor senectus natoque elementum egestas sit sed. Sem faucibus etiam at auctor nisi. Elit dui congue orci eu lorem est. Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis.

Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Czwarty magazyn z nieco dłuższym tytułem dodany, a co tam, niech ludzie czytają.

A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji. Konferencja rozpoczęła się od inspirującego […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Analityka i Business Intelligence
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji.
Podcast
Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy

Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego wzrostu i efektywności firmy. CFO coraz częściej są współodpowiedzialni za wdrażanie technologii, które wspierają cyfryzację finansów.

Współpraca między CFO a CIO jest zatem niezbędna, aby budować efektywną infrastrukturę IT, wspierającą kluczowe procesy finansowe. Automatyzacja i analiza danych, będące fundamentem obecnych trendów t

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy
Transformacja cyfrowa wymaga współpracy na wielu poziomach. Szczególnie istotna jest kooperacja pomiędzy CFO i CIO, która realnie wpływa na realizację strategicznych celów biznesowych i wdrażanie innowacji, które są kluczowe w budowaniu przewag konkurencyjnych. CFO jako lider technologicznych zmian Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego wzrostu […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak deepfake, […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak deepfake, […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. Zwrócenie […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. Zwrócenie […]
Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!