Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 42

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 92
Bez kategorii

Emeryt rzetelnym konsumentem

26 kwietnia 2023 4 min czytania

Pierwszą polską instytucją finansową, która dostrzegła w emerytach dużą grupę atrakcyjnych konsumentów, jest eurobank. Choć zdajemy sobie sprawę z niewielkiej zdolności kredytowej emerytów, premiujemy ich unikalne cechy: stabilność i finansową dyscyplinę.

Emeryci stanowią dużą i – jak pokazują prognozy demograficzne – stale rosnącą grupę społeczeństwa. Ich atrakcyjność jest związana z ogromną siłą nabywczą – każdy z ponad 6 milionów emerytów i rencistów posiada comiesięczne przychody w wysokości średnio 1000 złotych i określone potrzeby oraz wydatki.

Jednak przez wiele lat ta część społeczeństwa, ze względu na niskie dochody, uznawana była przez większość instytucji finansowych za grupę mało atrakcyjnych klientów o wysokim stopniu ryzyka. Emeryt mógł bez większych problemów założyć lokatę w banku, ale uzyskanie kredytu nie było już takie proste.

Wchodząc na bardzo konkurencyjny rynek bankowości detalicznej eurobank zastosował zasadę „szukaj okazji”. Zgodnie z nią przygotowujemy usługi, które klienci mogą dostać szybciej i łatwiej niż w innych bankach oraz tam, gdzie ich naprawdę potrzebują.

Dzięki tej strategii eurobank – poszukując dla siebie nowych segmentów rynku oraz obserwując zmiany demograficzne związane ze starzeniem się społeczeństwa – jako pierwszy dostrzegł niszę składającą się z ogromnej grupy konsumentów‑emerytów. Zaproponował im – zgodnie ze strategią swojej działalności skoncentrowanej na prostych i dostępnych usługach kredytowych – łatwy dostęp do kredytów konsumpcyjnych. Badania pokazały bowiem, że osoby powyżej 60. roku życia mają coraz większe potrzeby, których nie mogą zaspokoić z emerytur wynoszących połowę średniego wynagrodzenia w kraju. Te dość przyziemne potrzeby, takie jak jedzenie, leki i remont mieszkania, muszą więc finansować niewielkimi kredytami.

Większość banków nie miała jednak dla emerytów i rencistów specjalnej oferty. A w porównaniu z dobrze zarabiającymi osobami młodymi ich zdolność kredytowa okazywała się niewystarczająca. W dodatku z badań wynikało również, że osoby starsze niechętnie decydują się na korzystanie z usług bankowych ze względu na zbyt czasochłonne dla nich formalności i skomplikowane procedury.

Z drugiej jednak strony wiadomo było, że starsi konsumenci są niezwykle solidnymi partnerami – doskonale zarządzają swoim domowym budżetem i terminowo regulują swoje zobowiązania.

To wszystko zadecydowało, że eurobank zaproponował emerytom i rencistom specjalną ofertę kredytową ze skróconą i uproszczoną do minimum procedurą udzielania pożyczek. Oferta musiała pogodzić dwa sprzeczne interesy: aby starsza osoba nie musiała wypisywać skomplikowanych wniosków i dostarczać zbyt wielu dokumentów a bank w krótkim czasie mógł odpowiednio oszacować zdolność kredytową klientów i zapewnić sobie nie tylko bezpieczeństwo transakcji, ale także ich finansową opłacalność. Opracowany więc został specjalny system scoringowy (analizujący punktowo wiele różnych kryteriów: w tym cechy klienta i jego możliwości finansowe), który ułatwia szybkie przyznanie kredytu w określonej wysokości.

Wprowadzono też skanowanie wszystkich dokumentów kredytowych tak, by przesyłanie dokumentów papierowych nie opóźniało ich analizy.

Dzięki temu systemowi bank może podjąć decyzję o przyznaniu kredytu w ciągu kwadransa a starszy klient wszystkie sprawy związane z kredytem załatwia od ręki podczas jednej rozmowy z pracownikiem banku. Musi mieć przy sobie dwa dokumenty ze zdjęciem potwierdzające tożsamość, decyzję ZUS‑u o przyznanej emeryturze i ostatni odcinek jej odbioru. Maksymalna wysokość kredytu – podobnie jak w przypadku innych klientów banku – uzależniona jest oczywiście od wielkości dochodów.

W eurobanku emeryci i renciści stanowią ponad 30% klientów. Każdy z ponad 100 000 takich klientów zaciągnął kredyt w wysokości kilku tysięcy złotych. Wybierając eurobank zwracali uwagę przede wszystkim na szybkość i jakość obsługi oraz na lokalizację punktów bankowych w sieciach handlowych, w centrum miast i dużych osiedli. I choć większość starszych klientów nadal preferuje osobisty kontakt i rozmowę z pracownikiem banku, a gotówkę lubi dostawać do ręki, to coraz więcej z nich korzysta z nowych dla siebie usług: kart płatniczych czy spłat rat kredytowych we „wpłatomatach”. W ten sposób swój kredyt spłaca także najstarszy klient banku – blisko 100‑letni mężczyzna.

Tematy

Może Cię zainteresować


Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
Testowy wpis dla magazynow

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Volutpat orci auctor senectus natoque elementum egestas sit sed. Sem faucibus etiam at auctor nisi. Elit dui congue orci eu lorem est. Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis.

Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Czwarty magazyn z nieco dłuższym tytułem dodany, a co tam, niech ludzie czytają.

A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji. Konferencja rozpoczęła się od inspirującego […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Analityka i Business Intelligence
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji.
Podcast
Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy

Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego wzrostu i efektywności firmy. CFO coraz częściej są współodpowiedzialni za wdrażanie technologii, które wspierają cyfryzację finansów.

Współpraca między CFO a CIO jest zatem niezbędna, aby budować efektywną infrastrukturę IT, wspierającą kluczowe procesy finansowe. Automatyzacja i analiza danych, będące fundamentem obecnych trendów t

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy
Transformacja cyfrowa wymaga współpracy na wielu poziomach. Szczególnie istotna jest kooperacja pomiędzy CFO i CIO, która realnie wpływa na realizację strategicznych celów biznesowych i wdrażanie innowacji, które są kluczowe w budowaniu przewag konkurencyjnych. CFO jako lider technologicznych zmian Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego wzrostu […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak deepfake, […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak deepfake, […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. Zwrócenie […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. Zwrócenie […]
Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!