Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 67

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 117
Bez kategorii

Jak zastosować neuronauki w sprzedaży? [WYWIAD]

27 kwietnia 2023 4 min czytania

Najnowsze odkrycia neuronauk mają wpływ na wszystkie obszary biznesu, w tym sprzedaż. Mimo naukowych dowodów podważających zasadność utartych praktyk dotyczących rekrutacji, handlowców, ich rozwoju czy rozmów sprzedażowych nadal mało firm zmienia swoje podejście. Dlaczego warto się pospieszyć i jak najszybciej skorzystać z dokonań nauki? O tym rozmawiamy z dr. Wouterem van den Bergiemz firmy BrainCompass.

Do niedawna mózg stanowił domenę badań medycznych. Dzisiaj wiemy o nim zdecydowanie więcej, co ułatwia sukces zarówno w wymiarze indywidualnym, jak i zespołowym. Dlaczego nadal tak rzadko tę wiedzę wykorzystuje się w sprzedaży?

Mimo że zweryfikowano już tajniki sukcesu liderów czy handlowców, a także rozszyfrowano ukryte pragnienia klientów, wiedza ta nie dotarła do wszystkich zainteresowanych. Poza tym obecne pokolenie dyrektorów i kierowników sprzedaży wciąż wierzy, że to oni wiedzą najlepiej, więc próbują ukształtować sprzedawców na własne podobieństwo. Większość z nich produkuje własne kopie i uważa, że to, co sprawiło, że oni sami odnieśli sukces, sprawdzi się również w przypadku ich podwładnych.

Nowoczesna sprzedaż wymaga innego podejścia. Sprzedawcy muszą być bardziej niezależni, podejmować własne decyzje, przyspieszać lub zwalniać tempo działania, jeśli uważają, że sytuacja tego wymaga. To trudne, ponieważ sprzedawcy są przyzwyczajeni do proponowania rozwiązań, a nie do rozwiązywania problemów swoich klientów. Powinni zaakceptować, że istnieją wyzwania, na które nie ma gotowej recepty.

W swoich badaniach sporo uwagi po‑święcił pan nowej roli handlowca jako brokera wiedzy. Na czym ona polega i co tak naprawdę jest w niej nowego? Jak ma się ona do neuronauk?

Dystrybucja wiedzy jest jedynym sposobem na to, by stanowić realną wartość. Broker wiedzy tworzy z klientem platformę służącą wymyślaniu innowacji, które pozwolą pokonać wyzwania przyszłości. Różni się to od działania tradycyjnych konsultantów, którzy rozwiązują problemy klienta w sposób sprawdzony w przeszłości.

Aby praca brokera wiedzy była skuteczna, musi on sprawić, że klient podzieli się z nim informacjami. Wymaga to wiarygodności, którą pozwalają zwiększyć metody bazujące na neuronaukach. Sprzedawcy muszą być otwarci, szczerzy, wrażliwi. Nastąpi bowiem moment, w którym nie będą znali odpowiedzi, i muszą umieć powiedzieć to klientowi.

Oczywiście nie zwalnia ich to z ciągłego rozwoju i poszerzania swojej wiedzy. Od tego zaczyna się dystrybucja wiedzy.

Aby doskonalić się zawodowo, nie wystarczy tylko wiedzieć, co i jak należy zrobić. Konieczne jest wypracowanie sposobu myślenia, który faktycznie zapewni realizację zadań. Jak to zrobić?

Dzięki najnowszym osiągnięciom neuronauk wiemy, że powinniśmy postrzegać siebie jako zespół sieci neuronowych, które rozwijają się w momencie zaistnienia określonych warunków i łączą się w coś większego niż poszczególne sieci. Nadszedł czas, aby w dyskusji nad doskonaleniem zawodowym przyjąć podejście biologiczne. Menedżerowie muszą uwzględnić sposób, w jaki nasz mózg wpisuje się w to równanie.

To wymaga jednak zrozumienia najnowszej wiedzy, często łączenia skrawków informacji, zadawania właściwych pytań i ciekawości. Wydaje się trudne, zwłaszcza dla zapracowanego lidera.

Jeśli odkryje on prawdziwą siłę mózgu, wcale takie nie będzie. Często przecież dobrze wiemy, jakie działanie przynosi nam sukces, a mimo to nie zachowujemy się w ten sposób. W BrainCompass zachęcamy ludzi do tego, by przemyśleli, skąd biorą się ich poglądy. Mamy układ oparty na przyzwyczajeniach, doświadczeniach życiowych oraz predyspozycjach genetycznych, odpowiadający za zachowania automatyczne. Z drugiej strony nasz mózg jest wyposażony w korę mózgową. To umysłowy odpowiednik mostka kapitańskiego na statku, gdzie podejmujemy decyzje zgodnie z naszym modelem lub też zmieniamy coś w naszym zachowaniu.

Podczas konferencji „Neurosprzedaż” przeprowadzę prosty eksperyment, który umożliwi uczestnikom zrozumienie tych zjawisk i bardziej świadome modelowanie swoich zachowań. Tę wiedzę można przełożyć na zarządzanie handlowcami oraz projektowanie efektywnych procesów sprzedażowych.

Tematy

Może Cię zainteresować


Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
Testowy wpis dla magazynow

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Volutpat orci auctor senectus natoque elementum egestas sit sed. Sem faucibus etiam at auctor nisi. Elit dui congue orci eu lorem est. Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis.

Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Czwarty magazyn z nieco dłuższym tytułem dodany, a co tam, niech ludzie czytają.

A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji. Konferencja rozpoczęła się od inspirującego […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Analityka i Business Intelligence
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji.
Podcast
Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy

Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego wzrostu i efektywności firmy. CFO coraz częściej są współodpowiedzialni za wdrażanie technologii, które wspierają cyfryzację finansów.

Współpraca między CFO a CIO jest zatem niezbędna, aby budować efektywną infrastrukturę IT, wspierającą kluczowe procesy finansowe. Automatyzacja i analiza danych, będące fundamentem obecnych trendów t

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy
Transformacja cyfrowa wymaga współpracy na wielu poziomach. Szczególnie istotna jest kooperacja pomiędzy CFO i CIO, która realnie wpływa na realizację strategicznych celów biznesowych i wdrażanie innowacji, które są kluczowe w budowaniu przewag konkurencyjnych. CFO jako lider technologicznych zmian Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego wzrostu […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak deepfake, […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak deepfake, […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. Zwrócenie […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. Zwrócenie […]
Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!