Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 42

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 92
Bez kategorii

Martechowe abecadło, czyli jak technologia zmienia marketing

17 kwietnia 2023 5 min czytania

Transformacje cyfrowe zachodzą w wielu działach marketingu, zarówno w małych firmach, jak i ogromnych korporacjach. Na przestrzeni lat wzrosła świadomość marketerów dotycząca istotności danych, użyteczności technologii, ale także odpowiedzialności, jaka wiąże się z wykorzystywaniem informacji o swoich użytkownikach czy klientach. Martech to znak czasów.

Właściwe wdrożenie martechowych platform i prawidłowe ich użycie pozwala nam na szybszą i efektywniejszą pracę. Jak przystało na XXI wiek, zdecydowanie jest to czas, kiedy kreatywność popiera się danymi i przeplata z technologią. Tę ekscytującą mieszankę wykorzystujemy na każdym etapie kampanii, zaczynając od jej planowania, przechodząc do realizacji i mierzenia efektów, a kończąc na jej optymalizacjiIndeks górny [1].

Narzędzia martechowe pozwalają nam zautomatyzować poszczególne procesy, gromadzić wielopoziomowe bazy danych i umożliwiają ich dokładną segmentację – mamy możliwość dotarcia odpowiednimi kanałami do konkretnych odbiorców. Możliwości gonią okazje, warto więc je wykorzystać.

Dobierz narzędzie do potrzeb

Narzędzi martechowych jest wiele, dlatego przed wyborem należy sprawdzić ich możliwości oraz potencjał wzrostu. W tym celu najlepiej porozmawiać z dostawcą systemu, szczególnie na temat jego aktualizacji i rozwoju w perspektywie kwartału. Pozwoli to na optymalne dostosowanie działań i odpowiednie zarządzanie architekturą cyfrową w firmie. Kompletny zbiór narzędzi martechowych powinien uwzględniać każdy etap cyklu marketingowego: przyciąganie, angażowanie, konwersję, zarządzanie i zrozumienie docelowego klienta.

Z kolei strukturę cyfrową warto podzielić na trzy główne obszary technologiczne, które możemy wydzielić ze względu na poszczególne etapy pracy: na przestrzeni ostatniego dziesięciolecia biznes zdał sobie sprawę z istnienia olbrzymich zbiorów danych oraz zrozumiał, jak bardzo ważne jest ich pozyskanie – stanowią bowiem bardzo ważny zasób dla przedsiębiorstwa. Dlatego tak istotna stała się umiejętność ich przetwarzania.

Narzędzia martechowe pozwoliły na gromadzenie zbiorów big data, by następnie poddać je szczegółowej obróbce. Stąd pierwszy znaczący obszar, który powinieneś wziąć pod uwagę – narzędzia o charakterze analitycznym. Głównym ich celem jest gromadzenie obszernych danych, które umożliwią marketerom dokładną analizę biznesową czy interpretację zachowań klientów.

WSKAZÓWKA: Warto wziąć pod lupę dane nie tylko z prowadzonych kampanii, ale także przyjrzeć się bliżej informacjom pozyskanym ze strony internetowej – to właśnie one pokażą ci, czy twoja witryna jest przyjazna użytkownikowi.

Martech i analityka

Jak do tej pory najbardziej popularnym systemem do prowadzenia analityki webowej jest powszechnie znany i w 100% darmowy Google Analytics. Jest głównie wykorzystywany przez marketerów pracujących w małych i średnich firmach. Natomiast tam, gdzie wymagana jest analiza wielkich zbiorów danych o charakterze globalnym, równie popularny jest Adobe Analytics.

Optymalizacja procesów

Optymalizacja procesów jest równie istotna co analiza. Stanowi ona kolejny etap pracy w dziale marketingu i polega w dużej mierze na wyznaczaniu najlepszego rozwiązania dla danej kampanii. Idealnym przykładem są działania polegające na dostosowaniu kampanii, których celem jest przekierowanie ruchu na stronę internetową i zachęcenie użytkownika do pozostawienia po sobie śladu, np. w postaci adresu e‑mail lub zgody na wysyłkę web pushy.

Bez odpowiedniej optymalizacji tylko 3% użytkowników przychodzących do nas z reklamy online wypełnia formularze i pozostawia adres e‑mail. Optymalizacja konwersji pozwala na podwojenie naszego wyniku, który w tym przypadku wyniesie około 6%. Jednak to nie wszystko – dzięki nieszablonowym kampaniom marketingowym niektóre firmy osiągnęły współczynniki konwersji na poziomie nawet 33% Indeks górny 2

Sprawdzone rozwiązania

By nie tracić czasu oraz nie przepalić budżetu, przyjrzyjmy się zestawowi narzędzi, które pozwalają na efektywną optymalizację:

  • Wordstream, czyli darmowa porównywarka stron docelowych, która w kilka chwil wskaże, jak możemy technicznie poprawić kampanie Ads;

  • Optimzely pozwala przeprowadzać testy A/B na stronach głównych i innych elementach witryny;

  • Unbounce umożliwia tworzenie i testowanie A/B strony docelowej

Trzecim ważnym blokiem technologicznym są narzędzia, które pozwalają zarządzać wszystkimi procesami, czyli łączą ich możliwości w jednym systemie. Są to narzędzia typu marketing automation. Posiadają one rozwinięcia lub wtyczki pozwalające na powiązanie i skonfigurowanie systemów np. do e‑mail marketingu czy SMS.

Marketing automation to wspaniała technologia, która działa w sposób kompleksowy: analizuje dane, pozwala na publikację formularzy online oraz śledzenie tego, co użytkownicy robią na naszej witrynie. Co więcej, umożliwia też personalizowanie treści, zarządzanie kampaniami e‑mailowymi, dokładne targetowanie i daje lepszą perspektywę sprzedaży poprzez nadanie punktacji w kampaniach lead scoring. System posiada jeszcze inne zalety, które charakterystyczne są już dla konkretnych narzędzi i dokładnie opisane na stronach ich wydawców.

Martech i marketing automation

Przykładowe systemy marketing automation:

  • Enterprise: Marketo, Adobe Campaign, Oracle Eloqua, Pardot and ExactTarget (Salesforce), Silverpop (IBM)

  • Małe i średnie przedsiębiorstwa: HubSpot, Act‑On, InfusionSoft, User.com. SAREhub

Rozwiązania martechowe umożliwiają podążanie za zmieniającym się światem, warto się więc postarać, aby technologia stała się naszym przyjacielem zamiast ograniczeniem. Musimy jednak pamiętać, że martech to nie tylko technologia, ale także ludzie, którzy za nią stoją. W centrum zmian zawsze stoi człowiek, jego potrzeby i pomysły.

  1. https://merlinone.com/what‑is‑martech/

  2. http://revenueassociates.biz/sales‑marketing‑best‑practices‑leaders/

Tematy

Może Cię zainteresować


Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
Testowy wpis dla magazynow

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Volutpat orci auctor senectus natoque elementum egestas sit sed. Sem faucibus etiam at auctor nisi. Elit dui congue orci eu lorem est. Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis.

Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Czwarty magazyn z nieco dłuższym tytułem dodany, a co tam, niech ludzie czytają.

A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji. Konferencja rozpoczęła się od inspirującego […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Analityka i Business Intelligence
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji.
Podcast
Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy

Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego wzrostu i efektywności firmy. CFO coraz częściej są współodpowiedzialni za wdrażanie technologii, które wspierają cyfryzację finansów.

Współpraca między CFO a CIO jest zatem niezbędna, aby budować efektywną infrastrukturę IT, wspierającą kluczowe procesy finansowe. Automatyzacja i analiza danych, będące fundamentem obecnych trendów t

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy
Transformacja cyfrowa wymaga współpracy na wielu poziomach. Szczególnie istotna jest kooperacja pomiędzy CFO i CIO, która realnie wpływa na realizację strategicznych celów biznesowych i wdrażanie innowacji, które są kluczowe w budowaniu przewag konkurencyjnych. CFO jako lider technologicznych zmian Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego wzrostu […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak deepfake, […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak deepfake, […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. Zwrócenie […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. Zwrócenie […]
Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!