Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 67

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 117
Bez kategorii

Nowy wymiar zakupów

27 kwietnia 2023 5 min czytania

Centra handlowe na całym świecie przekształcają się w centra stylu życia przeznaczone nie tylko dla kupujących, ale też dla osób korzystających z oferowanych przez nie usług. Dzięki temu, że proponują różne atrakcje, stają się obecnie ważnymi skupiskami życia społecznego. Ten proces prawdopodobnie przyspieszy, a będą na niego wpływać właśnie styl i tempo życia, a też zmieniające się potrzeby konsumentów. W przyszłości o sukcesie takich miejsc zadecydują szeroka oferta pozahandlowa, dobra komunikacja i wygoda użytkowników.

Gwałtowny rozwój technologii cyfrowych, handlu elektronicznego oraz zmieniający się tryb życia stanowią ogromne wyzwanie dla właścicieli i zarządców obiektów handlowych. Muszą się przystosować do zmian, aby utrzymać pozycję na rynku i odróżnić się od konkurencji. Nic dziwnego, że centra cały czas się przeobrażają. Przestają pełnić tylko funkcje zakupowe – oferują różnego typu usługi, wypoczynek, rozrywkę, kulturę, edukację, integrację i kontakty towarzyskie. Klienci korzystający z ich oferty mogą więc czynnie albo biernie odpocząć, zjeść, nawiązać kontakty towarzyskie i zawodowe, skorzystać na przykład z porady okulisty lub stomatologa, zmierzyć ciśnienie lub zbadać ogólną wydolność organizmu. Mają do dyspozycji nawet miejsca coworkingowe.

Według raportu CBRE „Zakupy przyszłości. Retail 2030”, w niedalekiej przyszłości handel detaliczny stanie się bardziej interaktywny, zarówno w trybie offline, jak i online. Co istotne, w obszarze e‑commerce perspektywy dla Polski są o wiele bardziej optymistyczne niż dla Niemiec, Wielkiej Brytanii czy Stanów Zjednoczonych. Z danych firmy badawczej Forrester wynika, że jedynym czynnikiem, który może spowolnić tendencję rozwojową, jest gospodarka kraju – choć tempo wzrostu PKB w Polsce jest znaczne, dochody do dyspozycji gospodarstwa domowego w porównaniu z wymienionymi krajami są nadal niskie (zobacz ramkę Gotowość do e‑handlu według wskaźnika Forrester).

Zarządzanie sprzedażą

Odkryj zarządzanie sprzedażą na nowo »

Tendencja do robienia zakupów w sieci wyeliminuje z rynku obiekty handlowe zlokalizowane w mało atrakcyjnych miejscach. Zostaną one albo zamknięte, albo diametralnie zmienią swoje funkcje. Te położone w centrach miast, blisko skupisk biurowych lub świetnie z nimi skomunikowane będą miały duże szanse na ściągnięcie wielu konsumentów, pod warunkiem że zaoferują coś więcej niż tylko półki w sklepie. Same zaś sklepy staną się raczej wizytówkami znanych marek, w których klienci będą mogli przede wszystkim zapoznać się z ofertą – dotknąć towar, obejrzeć go, posmakować, przymierzyć etc. Sama sprzedaż będzie miała w takich przypadkach drugorzędne znaczenie, ponieważ konsumenci wybiorą internet jako wygodniejszą formę finalizowania zakupów. W tej sytuacji w kanale online nastąpi jeszcze silniejsza konkurencja. Sklepy internetowe, chcąc wyróżnić się spośród wielu innych podobnych do siebie, wybiorą wąską specjalizację. Będą oferować na przykład określone linie odzieży lub obuwia, unikalne produkty bądź marki niedostępne gdzie indziej.

Na liście priorytetów sprzedawców placówek tradycyjnych i internetowych ciągle będzie się znajdować dbałość o pozytywne doświadczenia zakupowe. Obecnie, dzięki identyfikacji potrzeb konsumentów, handlowcy mogą je uprzedzać, pokonując konkurencję. Analiza dostępnych informacji i dużych zbiorów danych nadal będzie wykorzystywana do określenia oczekiwań klientów i wychodzenia im naprzeciw. Natomiast 85% czynności związanych z obsługą wykona już sztuczna inteligencja – systemy IT ułatwią precyzyjne określenie czasu dostawy, autonomiczne samochody odbiorą zwroty spod wskazanego adresu, a internet rzeczy będzie dostarczał informacji o stopniu zużycia produktów, co pozwoli automatycznie ponowić zamówienie.

Gotowość do e‑handlu według wskaźnika Forrester

Indeks gotowości do e‑handlu

Upowszechni się krótkoterminowy wynajem towarów, dziś wykorzystywany w wąskiej kategorii produktów. Interaktywne ekrany LED zamontowane w witrynach pozwolą na zapoznanie się z ofertą nawet wtedy, kiedy sklep będzie zamknięty. Wirtualne przymierzalnie czy możliwość zamówienia przez touchpad w tradycyjnej przymierzalni ubrania w innym rozmiarze lub kolorze uaktywni te osoby, dla których zakupy są przysłowiową drogą przez mękę. Dzięki nowym metodom autoryzacji znikną kolejki do kas, ponieważ odpowiednia aplikacja w smartfonach nabywców umożliwi automatyczne pobieranie pieniędzy za kupiony towar po wyjściu z danej placówki.

Jak widać, w większości przypadków pozytywne doświadczenia będzie można kreować za pomocą nowych technologii, które przecież już dziś przeobrażają centra handlowe. Zarządzający nieruchomościami i właściciele centrów handlowych szybko i skutecznie wdrażają pojawiające się innowacje. Z kolei angażowanie konsumentów poprzez oferowanie im nowinek technologicznych i wprowadzanie nowych metod sprzedaży pozwoli nie tylko przyciągać kolejnych nabywców, ale też zaspokajać ich indywidualne potrzeby.

Pobierz artykuł pdf niezabezpieczony

Pobierz artykuł pdf zabezpieczony

Tematy

Może Cię zainteresować


Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
Testowy wpis dla magazynow

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Volutpat orci auctor senectus natoque elementum egestas sit sed. Sem faucibus etiam at auctor nisi. Elit dui congue orci eu lorem est. Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis.

Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Czwarty magazyn z nieco dłuższym tytułem dodany, a co tam, niech ludzie czytają.

A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji. Konferencja rozpoczęła się od inspirującego […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Analityka i Business Intelligence
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji.
Podcast
Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy

Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego wzrostu i efektywności firmy. CFO coraz częściej są współodpowiedzialni za wdrażanie technologii, które wspierają cyfryzację finansów.

Współpraca między CFO a CIO jest zatem niezbędna, aby budować efektywną infrastrukturę IT, wspierającą kluczowe procesy finansowe. Automatyzacja i analiza danych, będące fundamentem obecnych trendów t

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy
Transformacja cyfrowa wymaga współpracy na wielu poziomach. Szczególnie istotna jest kooperacja pomiędzy CFO i CIO, która realnie wpływa na realizację strategicznych celów biznesowych i wdrażanie innowacji, które są kluczowe w budowaniu przewag konkurencyjnych. CFO jako lider technologicznych zmian Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego wzrostu […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak deepfake, […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak deepfake, […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. Zwrócenie […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. Zwrócenie […]
Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!