Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the acf domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the wpcf7-redirect domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121
"Off is on": płać kartą i bądź jak Kurt Cobain - MITSMR

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 96
Bez kategorii

„Off is on”: płać kartą i bądź jak Kurt Cobain

20 kwietnia 2023 5 min czytania

Wakacje w pełni i to nie tylko w szkołach. Również biznes jakby łapał drugi oddech. Jednak nie wszystkie branże mogą pozwolić sobie na luksus lekko niekontrolowanej inercji. Są firmy, dla których lato to czas wzmożonego wysiłku. Trudno, mają pecha – pomyślisz. Nie przejmuj się, czekały na to cały rok.

Do osób najbardziej zapracowanych w wakacje należą muzycy oraz organizacje obsługujące letnie festiwale. Tu sezon zaczyna się już w czerwcu i trwa aż do jesieni. Oprócz wartości kulturalnej tego typu wydarzenia to także bardzo dobra okazja dla firm, które zostając sponsorem tytularnym albo głównym, chcą zwiększyć zasięg marketingowy oraz sprzedażowy. Działają tak między innymi Heineken, Coca‑Cola, Orange, TAURON czy Play.

OFF Festival

„Off is on”: płać kartą i bądź jak Kurt Cobain"Off is on": płać kartą i bądź jak Kurt Cobain

Byłem ostatnio w Katowicach na organizowanym przez Artura Rojka OFF Festivalu, który jest świetnym przykładem takiej aktywności. To nie tylko impreza muzyczna, ale i sposób na życie, w zgodzie z obowiązującymi trendami, pod prąd nudzie i przeciętności – alternatywne koncerty, plenerowe kino, oryginalna kuchnia, lokalizacja (Dolina Trzech Stawów jest zielonym zakątkiem w sercu przemysłowego Śląska) – wszystko to sprawia, że obietnica marki zostaje spełniona w 100%. Jak jednak firmy mogą wykorzystać to ciekawe wydarzenie w celach marketingowych? Które powinny? Przeanalizujmy 2 przypadki.

mBank

Mecenasem OFF Festivalu jest mBank. Na pierwszy rzut oka połączenie to wydaje się nietrafione. W końcu banki sponsorują zazwyczaj muzykę klasyczną, nie rozrywkową. Jednak kiedy zastanowić się nad tym głębiej, są to wyjątkowo dobrze zainwestowane pieniądze. Dlaczego? Oto 4 powody:

  • Wizerunek oraz wartości. U podstaw marki mBanku leży alternatywa – w tym przypadku – dla tradycyjnego postrzegania instytucji banku: ciężkiego budynku okutego w kraty i marmury, tu zastąpionego lekkością internetu. Podobnie działa OFF Festival, który promuje nieszablonowość i niestandardowość w miejsce przepłacanych gwiazd i radiowego mainstreamu.

  • Zagospodarowanie niszy. Skoro nasza konkurencja nie angażuje się w jakiś obszar, warto wyprzedzić ją i wypełnić pustą przestrzeń. Letnie festiwale sponsorują głównie browary oraz firmy telekomunikacyjne. Trudno zatem nie zwrócić uwagi na wyróżniający się, kolorowy znak mBanku jako jedynej instytucji finansowej w tym gronie.

  • Bliskość klientów. W związku z odświeżeniem logo oraz tym, że już w listopadzie mBank będzie główną marką dla całej Grupy BRE w Polsce (zniknie MultiBank), grupa docelowa ulegnie naturalnemu rozszerzeniu. Jednak w tym momencie mBank wybierają głównie młodzi ludzie otwarci na nowe rozwiązania, którzy… przyjechali na OFF Festival – dokładnie 20 000 takich osób – i przez 4 dni najczęściej oglądanym przez nich logotypem był znak mBanku.

„Off is on”: płać kartą i bądź jak Kurt Cobain"Off is on": płać kartą i bądź jak Kurt Cobain
  • System płatności. Jednym ze sposobów na rozbijanie kolejek do punktów gastronomicznych oraz sprzedażowych na imprezach masowych jest wprowadzenie specjalnych bonów, co znacznie usprawnia również system płatności. W tym roku alternatywą dla papierowych kuponów była wymiana 50 złotych na przedpłaconą kartę MasterCard ze specjalnie zaprojektowaną grafiką OFF Festivalu. Z jednej strony na pewno wpłynie to pozytywnie na upowszechnianie płatności zbliżeniowych, z drugiej prawdopodobnie duża część osób zachowa karty jako pamiątki i użyje ich po zakończeniu imprezy.

Converse

Trampki Converse All Star nosili między innymi: Kurt Cobain, James Dean oraz Mick Jagger. John Travolta tańczył w nich w musicalu Grease. Buty te stały się elementem kultury, a także różnych subkultur. Shoes are boring. Wear sneakers – mówi jedno z haseł. Przestrzeń OFF Festivalu to zatem świetne miejsce na promocję tej marki połączoną z działaniem lojalnościowym. Jak można to osiągnąć?

„Off is on”: płać kartą i bądź jak Kurt Cobain"Off is on": płać kartą i bądź jak Kurt Cobain

W ramach OFF Festivalu przygotowano specjalną strefę Converse, której głównym elementem wystroju były… trampki. Codziennie zapraszano do niej wykonawców odpowiadających na pytania wąskiej grupy fanów. Oprócz tego osoby, które otrzymały specjalny kupon, mogły w wyznaczonym czasie odebrać jako prezent torbę na ramię, a dodatkowo, jeśli miały na sobie oryginalne conversy, otrzymywały zestaw sznurówek. Wydaje się banalne? Być może, jednak to bardzo dobry sposób na wyróżnienie posiadaczy butów, którzy z dużym prawdopodobieństwem kupią kolejne pary (biorę tu pod uwagę własne obserwacje i… decyzje zakupowe).

Jednak to, co okazało się prawdziwym strzałem w dziesiątkę, to przeniesienie akcji promocyjnej do świata wirtualnego. W strefie Converse udostępniono specjalne lustra ze wzorem przypominającym tatuaż. Ustawiając się pod odpowiednim kątem można było zobaczyć rysunek na przykład na swoim ramieniu. Następnie obsługa bądź ktoś znajomy robił zdjęcie przy pomocy aplikacji Instagram. Jeżeli zostało uploadowane i oznaczone tagiem i>#getloud@off_festival, wyświetlało się w specjalnym strumieniu wiadomości, a osoba na zdjęciu mogła odebrać je w drukowanej formie.

Wyróżnij się albo zgiń

Zaangażowanie w działania wizerunkowe podczas letnich festiwali raczej nie rozwiąże wszystkich problemów firm. Natomiast na pewno może stać się inspiracją do niecodziennych akcji promocyjnych, które zmienią sposób patrzenia na biznes oraz zaangażują klientów w nowy, niecodzienny sposób. Czy warto o to walczyć? Cóż, jak powiedział Jack Trout: Wyróżnij się albo zgiń. Wybór należy do Ciebie.


Autorem wszystkich zdjęć jest Piotr Stohnij. W celu ich dalszego wykorzystywania konieczny jest wcześniejszy kontakt z autorem: p.stohnij@hbrp.pl.

Tematy

Może Cię zainteresować


Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
Testowy wpis dla magazynow

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Volutpat orci auctor senectus natoque elementum egestas sit sed. Sem faucibus etiam at auctor nisi. Elit dui congue orci eu lorem est. Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis.

Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Czwarty magazyn z nieco dłuższym tytułem dodany, a co tam, niech ludzie czytają.

A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji. Konferencja rozpoczęła się od […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Analityka i Business Intelligence
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji.
Podcast
Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy

Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego wzrostu i efektywności firmy. CFO coraz częściej są współodpowiedzialni za wdrażanie technologii, które wspierają cyfryzację finansów.

Współpraca między CFO a CIO jest zatem niezbędna, aby budować efektywną infrastrukturę IT, wspierającą kluczowe procesy finansowe. Automatyzacja i analiza danych, będące fundamentem obecnych trendów t

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy
Transformacja cyfrowa wymaga współpracy na wielu poziomach. Szczególnie istotna jest kooperacja pomiędzy CFO i CIO, która realnie wpływa na realizację strategicznych celów biznesowych i wdrażanie innowacji, które są kluczowe w budowaniu przewag konkurencyjnych. CFO jako lider technologicznych zmian Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. […]
Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!