Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 67

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 117
Bez kategorii

Omnichannel staje się w handlu koniecznością

27 kwietnia 2023 5 min czytania

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Salesforce, aż 69% klientów oczekuje, że sklepy będą prowadzić sprzedaż wielokanałową. To element „nowej normalności”, w jakiej muszą odnaleźć się firmy działające w handlu detalicznym. Jest to wyzwanie, które wymaga odpowiedniej strategii, zwłaszcza w przypadku dużych sieci, mających wiele oddziałów.

W pierwszych miesiącach pandemii obserwowaliśmy gwałtowny wzrost ruchu na stronach sklepów internetowych, co zrozumiałe biorąc pod uwagę ekstremalne warunki, jakie w większości krajów spowodował lockdown. Od kwietnia do czerwca sklepy internetowe oferujące zabawki i przybory naukowe zanotowały wzrost sprzedaży o 181%. Na zdrowie i urodę wydaliśmy w internecie w tym okresie o 138% więcej. Podobny wzrost (o 134%) dotyczy kategorii dom.

Klucz do sukcesu? Spójny wizerunek we wszystkich kanałach

Eksperci Salesforce podkreślają, że dla sprzedawców kluczowe jest stworzenie spójnego wizerunku marki zarówno w fizycznych placówkach, jak i w sieci. Te firmy, które w centrum swoich działań postawią klienta i jego potrzeby, będą miały większe szanse na zbudowanie odpowiedniej więzi i częstsze wizyty, zarówno w wirtualnych jak i stacjonarnych oddziałach.

PRZECZYTAJ TAKŻE » » »

Wzrost dzięki sprzedaży wielokanałowej 

Paweł Kubisiak PL, Marek Andryszak

O tym, jak połączyć sprzedaż w tradycyjnych i internetowych kanałach, opowiada Marek Andryszak, prezes polskiego oddziału TUI.

Aby to się jednak udało, w obu przypadkach użytkownika trzeba traktować w podobny sposób, biorąc pod uwagę różne scenariusze postępowania konsumentów. 30% ankietowanych przyznało, że w pierwszych miesiącach pandemii znacznie częściej kontaktowali się z obsługą klienta. Warto też zwrócić uwagę na to, jakie formy kontaktu preferują różne grupy wiekowe.

Kontakt mailowy – najprostszy i najskuteczniejszy

Klienci, niezależnie od wieku, najlepiej oceniają kontakt mailowy, uważając, że jest najbardziej konkretny i wymierny. Ciągle popularną formą jest infolinia telefoniczna, choć najmłodsi użytkownicy, reprezentujący pokolenie Z, wolą porozmawiać z doradcą na czacie. Ankietowani z tej grupy za najważniejszą cechę obsługi uznali jednak możliwość kontaktu na wiele sposobów. Pod tym względem różnią się od swoich starszych kolegów – millenialsów, którzy cenią przede wszystkim fachowość, a różnorodnym sposobom skontaktowania się ze sprzedawcą przyznali dopiero 6. miejsce. Jednocześnie millenialsi niezbyt chętnie korzystają z rozmów na czacie ze sprzedawcą.

PRZECZYTAJ TAKŻE » » »

Dobra metodologia wspomaga sprzedaż 

Paweł Górecki PL, Michał Andrejczuk PL

Jakie czynniki i jakie działania podejmowane przez zespoły handlowców w największym stopniu wpływają na skuteczność współczesnych przedsiębiorstw? To pytanie, które zadaje sobie każdy szef działu sprzedaży. 

Mimo tych różnic, zarówno millenialsi, jak i przedstawiciele pokolenia Z dobrze radzą sobie z nowymi technologiami. Bardziej konserwatywni pod tym względem są klienci reprezentujący pokolenie wyżu demograficznego (baby boomers), którzy w znacznej większości stawiają na kontakt mailowy bądź telefoniczny. Ponad połowa tej grupy wiekowej (56%) w ogóle nie korzysta z możliwości skontaktowania się ze sprzedawcą za pośrednictwem czatu albo forum internetowego.

Żywy doradca ciągle potrzebny

Z powyższego wynika, że sztuczna inteligencja, choć może istotnie pomóc spersonalizować ofertę, to w wielu wypadkach nie zastąpi kontaktu z doradcą. Wymiana wiadomości czy rozmowa z żywym człowiekiem z jednej strony może zatrzymać klienta na dłużej, zwłaszcza jeśli uda się dopasować ofertę pod konkretne potrzeby.

PRZECZYTAJ TAKŻE » » »

Sposób na efektywną sprzedaż 

, Tomasz Nowak PL, Paweł Bombola PL

Wykonanie siedmiu kroków może pomóc firmom nie tylko w zwiększaniu przychodów, ale równocześnie w podnoszeniu rentowności sprzedaży.

Z drugiej strony, sprzedawcy powinni być aktywnym elementem systemu, a przede wszystkim posiadać informacje o historii zakupowej i preferencjach klienta. O ile takie podejście wydaje się naturalne i intuicyjne, to wiele firm wpada w pułapkę, nie dbając o odpowiedni przepływ informacji między działami, niwecząc tym samym realizację budowy spójnego, wielokanałowego doświadczenia.

Doradca musi mieć dostęp do profilu klienta i historii zakupowej

W praktyce duże przedsiębiorstwa mają tendencję do tworzenia tzw. silosów danych, czyli zamkniętych obszarów, z których kluczowe informacje, mimo że są gromadzone, nie przedostają się do innych działów. Tymczasem nie jest powiedziane, że powracający klient zdecyduje się skorzystać z tej samej ścieżki co poprzednio. Zwłaszcza jeśli mamy do czynienia z użytkownikiem omnichannelowym, korzystającym zarówno z cyfrowych jak i analogowych kanałów sprzedaży. Dlatego projektowane systemy powinny w centrum stawiać przede wszystkim klienta, a dopiero w dalszej kolejności poszczególne oddziały. Pozwoli to uniknąć fragmentacji i izolacji danych, co zwiększy szansę efektywnego wykorzystania zebranych informacji na temat użytkownika i zapewnienia mu dostatecznej uwagi.

PRZECZYTAJ TAKŻE » » »

Cztery obszary skutecznej sprzedaży 

, Mark Roberge , Paweł Górecki PL

Wywiad z Markiem Robergem o tworzeniu zespołów sprzedażowych generujących stabilny wzrost przychodów.

Tematy

Może Cię zainteresować


Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
Testowy wpis dla magazynow

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Volutpat orci auctor senectus natoque elementum egestas sit sed. Sem faucibus etiam at auctor nisi. Elit dui congue orci eu lorem est. Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis.

Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Czwarty magazyn z nieco dłuższym tytułem dodany, a co tam, niech ludzie czytają.

A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji. Konferencja rozpoczęła się od inspirującego […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Analityka i Business Intelligence
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji.
Podcast
Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy

Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego wzrostu i efektywności firmy. CFO coraz częściej są współodpowiedzialni za wdrażanie technologii, które wspierają cyfryzację finansów.

Współpraca między CFO a CIO jest zatem niezbędna, aby budować efektywną infrastrukturę IT, wspierającą kluczowe procesy finansowe. Automatyzacja i analiza danych, będące fundamentem obecnych trendów t

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy
Transformacja cyfrowa wymaga współpracy na wielu poziomach. Szczególnie istotna jest kooperacja pomiędzy CFO i CIO, która realnie wpływa na realizację strategicznych celów biznesowych i wdrażanie innowacji, które są kluczowe w budowaniu przewag konkurencyjnych. CFO jako lider technologicznych zmian Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego wzrostu […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak deepfake, […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak deepfake, […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. Zwrócenie […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. Zwrócenie […]
Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj