Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 42

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 92
Bez kategorii

Sortownia komunikacji

25 kwietnia 2023 4 min czytania

Pomiędzy zarządem i top menedżerami a zwykłymi pracownikami jest bardzo ważna grupa, która przekazuje i interpretuje komunikaty biegnące z góry na dół i z dołu na górę, tłumacząc je z korporacyjnego na nasze. Przyjrzyjmy się bliżej komunikacji między menedżerami średniego szczebla.

Przypomnijcie sobie ostatni ważny komunikat od zarządu firmy i sprawdźcie, jaką drogę przebył od oficjalnego zaprezentowania u góry do finalnego odbiorcy na dole. Pomiędzy zarządem i top menedżerami a odbiorcami końcowymi jest bardzo ważna grupa, która nie tylko przekazuje, ale przede wszystkim negocjuje interpretacje komunikatów biegnących z góry na dół i z dołu na górę, próbując być pomiędzy i tłumaczyć z korporacyjnego na nasze.

To właśnie „sortownia”, w której królują menedżerowie średniego szczebla, np. funkcyjni czy regionalni (szczególnie w sprzedaży i w produkcji). To oni właśnie wyłuskują najistotniejsze informacje dla swoich zespołów. Otwierają każdy list, żeby nie przeoczyć czegoś ważnego, zapoznają się z zawartością i sprawdzają, czy treść jest istotna dla ich pracowników. To oni decydują, czy, w jaki sposób i z jaką interpretacją wiadomość dotrze do adresata.

PRZECZYTAJ TAKŻE: Co uwzględnić w firmowych tekstach? »

Jak pisać teksty komunikacji wewnętrznej 

Magdalena Różycka PL

Jedną z niezbędnych umiejętności niezbędnych do pracy w obszarze komunikacji wewnętrznej jest pisanie. Poznaj kilka wskazówek praktyka.

Wybierz mnie, wybierz mnie!

Firmowa walka o uwagę tej właśnie grupy jest niezwykle zacięta. Dział komunikacji pakuje listy w kolorowe koperty z odpowiednim firmowym brandingiem. Dział marketingu oprócz oprawy wizualnej dodaje sample produktowe, zaproszenie na wydarzenie… Na kopercie od zarządu widnieje czerwony stempel PRIORYTET. Dział finansów żąda potwierdzenia odbioru. Dział sprzedaży do listu z celami sprzedażowymi dołącza telegram informujący, jakiej procentowo premii można się spodziewać, jeśli założenia z listu zostaną zrealizowane. Dział IT zazwyczaj zostawia awizo i menedżerowie do nich sami przychodzą po odbiór swojej poczty. Wszędzie pokusy!

Pracownicy oczekują bardziej ludzkiej komunikacji

Ale wróćmy do menedżera w komunikacyjnej „sortowni”.

  • To on dokonuje wyboru, na które listy najpierw zareaguje.

  • To on decyduje, które z tej góry wiadomości zostaną przekazane w dół – do członków podległego mu zespołu.

  • To on decyduje, jaką interpretację nadać przekazywanej informacji.

Menedżerskie tłumaczenie symultaniczne

Po przesortowaniu listów i wyborze tych, które zostaną przesłane dalej, menedżer zastanawia się nad formą. Czy będzie to zwykłe przekaż dalej, czy dopisanie kilku słów od siebie, czy może przygotowanie skrótu informacji do ustnego przekazania.

Często niedbale przełożona wiadomość będzie w konsekwencji wyglądała jak pochodząca z automatycznego tłumacza, gdzie wszyscy wiedzą, o co chodzi (wystarczy, żeby zrozumieć i zadziałać), ale ta treść jest jakaś taka kanciasta i mało angażująca.

Szukasz inspiracji? Poznaj najlepsze książki biznesowe »

Z drugiej strony spędzenie dużej ilości czasu nad tłumaczeniem też nie wchodzi w grę. Zastanawianie się nad każdym słowem jest niepotrzebnie czasochłonne. Co zatem robić? Recepta jest prosta: najlepiej sprawdza się precyzyjne, ludzkie tłumaczenie. Mówienie, pisanie intuicyjnym językiem.

Jak wspierać menedżerów w sortowni?

Dlatego działy wspierające powinny skoncentrować swoje siły na pomocy w przekazywaniu kluczowych dla rozwoju biznesu wiadomości przez zorganizowanie firmowej sortowni, przygotowanie info packów, gotowych do użycia slajdów, listowej preselekcji, ludzkiej komunikacji (żeby menedżer jak najkrócej przekładał wiadomość na lokalny lub funkcyjny kontekst).

Kolejne niezbędne elementy to zapewnienie świadomości i inspiracji do sortowania, a docelowo wychodzenie z kultury kaskadowania, która obecnie sprawia, że światło w „sortowni świeci” się często do późnych godzin nocnych… Znasz je wszystkie? Potrafisz ich używać? Zacznij już dziś.

PRZECZYTAJ TAKŻE: Nie wszystko złoto… »

Jak celebryta może pomóc w komunikacji marketingowej? 

Krzysztof Ratnicyn PL

Celebryta sam w sobie nie sprawi, że produkt bądź usługa zyskają przewagę rynkową.

Tematy

Może Cię zainteresować


Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
Testowy wpis dla magazynow

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Volutpat orci auctor senectus natoque elementum egestas sit sed. Sem faucibus etiam at auctor nisi. Elit dui congue orci eu lorem est. Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis.

Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Czwarty magazyn z nieco dłuższym tytułem dodany, a co tam, niech ludzie czytają.

A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji. Konferencja rozpoczęła się od inspirującego […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Analityka i Business Intelligence
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji.
Podcast
Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy

Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego wzrostu i efektywności firmy. CFO coraz częściej są współodpowiedzialni za wdrażanie technologii, które wspierają cyfryzację finansów.

Współpraca między CFO a CIO jest zatem niezbędna, aby budować efektywną infrastrukturę IT, wspierającą kluczowe procesy finansowe. Automatyzacja i analiza danych, będące fundamentem obecnych trendów t

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy
Transformacja cyfrowa wymaga współpracy na wielu poziomach. Szczególnie istotna jest kooperacja pomiędzy CFO i CIO, która realnie wpływa na realizację strategicznych celów biznesowych i wdrażanie innowacji, które są kluczowe w budowaniu przewag konkurencyjnych. CFO jako lider technologicznych zmian Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego wzrostu […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak deepfake, […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak deepfake, […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. Zwrócenie […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. Zwrócenie […]
Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!