Więcej w: Dane i sztuczna inteligencja
Analityka i Business Intelligence

Co się dzieje, a co zaniedbano w sferze danych, analityki oraz sztucznej inteligencji 

Organizacje nieprzerwanie inwestują w szeroko pojęte dane. W 2023 roku, pomimo wysokiego poziomu niepewności co do sytuacji gospodarczej, większość firm planuje jeszcze więcej inwestować w ten obszar. Jednak ludzki wymiar danych ciągle stanowi wyzwanie dla wielu, a liderom odpowiedzialnym za te działania nie spieszy się do zmiany nastawienia i pochylenia się nad nim. W ciągu ostatniego roku wiele działo się […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Poznaj Dynamics 365 Customer Insights i rozwijaj swój biznes

Jeszcze nigdy personalizacja i skupienie się na doświadczeniach oraz potrzebach klienta nie były tak ważne. To właśnie technologia może pomóc w utrzymaniu i budowie relacji w cyfrowym świecie. Dzięki niej przedsiębiorcy mogą zyskać widok 360 stopni klienta w czasie rzeczywistym i zapewnić skrojoną na miarę potrzeb i oczekiwań obsługę online w każdym kanale. Partnerem materiału jest Microsoft. Obecnie biznes przeniósł się do sieci. Wielu menedżerów […]

27 kwietnia 2023
Dane i sztuczna inteligencja

Potrzeba nowych umiejętności

Ireneusz Borowski, Country Manager na Polskę w Dassault Systemes, rozmawia z redakcją „Harvard Business Review Polska” na temat pracowników przyszłości. Partnerem materiału jest Dassault Systemes. Z wykształcenia jest pan inżynierem, a zawodowo zajmuje się rozwojem biznesu w Polsce. Z tej perspektywy jak – w pana ocenie – będzie wyglądała siła robocza przyszłości? W jakie kompetencje już dziś trzeba wyposażać młodych ludzi, czy nawet nasze dzieci, […]

27 kwietnia 2023
Analiza danych, Big Data

Sztuczna inteligencja zrobi karierę w finansach. 12. Forum Gospodarcze TIME

Jakie technologie będą kluczowe w rozwoju firm przez kolejne trzy do pięciu lat — zapytał respondentów instytut Kantar na zlecenie HSBC, a odpowiedzi opublikował w raporcie „Navigator – now, next and how for business” pod koniec zeszłego roku. Wyniki różnią się od siebie w zależności od regionu. I tak głosami przedsiębiorców z Australii i Oceanii, pierwsze miejsce zajęła sztuczna inteligencja (ang. artificial […]

27 kwietnia 2023
Dane i sztuczna inteligencja

Czy biometryczne CV zrewolucjonizuje branżę HR?

Automatyzacja procesu selekcji kandydatów i dynamiczny rozwój technologii biometrycznych powodują, że na horyzoncie pojawia się nowy trend – biometryczny profil kandydata. Wykorzystanie biometrii behawioralnej może zrewolucjonizować branżę HR i pomóc wyłonić kandydatów o określonych predyspozycjach. Większość definicji, w tym RODO, definiuje dane biometryczne w kontekście weryfikacji lub identyfikacji osób. Zgodnie z art. 4 pkt. 14 Rozporządzenia RODO: „[…] dane biometryczne oznaczają dane osobowe, […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Dane – siła napędowa marketingu

Marketerzy na wyścigi starają się nadążyć za rosnącymi oczekiwaniami klientów co do spersonalizowanych doświadczeń. Aby te oczekiwania spełnić, firmy potrzebują wiedzieć o konsumentach coraz więcej, a co za tym idzie – zbierać maksymalną ilość danych na ich temat. Jest to o tyle istotne, że – jak wynika z analizy Salesforce – klienci bardzo szybko oceniają marki na podstawie doświadczeń, […]

27 kwietnia 2023
Cyberbezpieczeństwo

Pod nieustanną obserwacją

Ponad 70 lat temu George Orwell opublikował powieść Rok 1984. Przedstawił w niej przygnębiającą wizję świata, w którym policja za pośrednictwem dwukierunkowej telewizji bombardowała ludzi propagandą i równocześnie ich obserwowała. Główny bohater, poddany przez władze totalnej inwigilacji, początkowo sprzeciwiał się kontroli, jednak z czasem pogodził się z nią i przestał postrzegać nieustanny nadzór jako problem. Dziś na naszych oczach urzeczywistnia się ta […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Zobacz, jak stworzyć i przetestować koncept produktu finansowego w 4 dni

Kluczowym czynnikiem sukcesu w sektorze finansowym jest dzisiaj szybkość, z jaką rozpoznaje się dynamicznie zmieniające się oczekiwania klientów i umiejętność dostosowania do nich. W każdej branży jest to wyzwaniem, jednak intensywny wzrost popularności sektora FinTech potęguje presję czasu i konieczność wdrażania skutecznych rozwiązań. Przeprowadzenie gruntownych zmian w dużych organizacjach finansowych nie jest jednak łatwym zadaniem. Dynamika rynku i konieczność nadążania za oczekiwaniami klientów […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Widok danych 360

Dane powinny być własnością organizacji, a nie poszczególnych jednostek i departamentów. Niestety w rzeczywistości bardzo często jest na odwrót. O tym jak stać się firmą data‑drive, która podejmuje decyzje w oparciu o dane opowiada Tomasz Stachlewski, CEE Senior Solutions Architecture Manager w Amazon Web Services (AWS). Rozmawia Paulina Kostro. Firmy, które wykorzystują dane, wymieniają szereg korzyści z tym związanych. Jednak, jak podaje Harvard Business Review, […]

27 kwietnia 2023
Analiza danych, Big Data

Jak przewidzieć, którzy pracownicy myślą o zmianie pracy – i ich zatrzymać?

CZY WIESZ, ŻE: można z dużym prawdopodobieństwem przewidzieć, którzy z najcenniejszych pracowników firmy myślą o zmianie pracy. W każdej firmie, niezależnie od branży, rotacja pracowników to źródło dodatkowych problemów i kosztów związanych z szukaniem i szkoleniem następców. Dlatego firmy starają się, by zatrzymać zwłaszcza najzdolniejsze, najcenniejsze osoby, składające się na kapitał intelektualny firmy i budujące jej przewagę konkurencyjną. Dlatego dojrzałe organizacje stosują różnego typu metody […]

27 kwietnia 2023

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!