Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the acf domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the wpcf7-redirect domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121
Ekspansja zagraniczna - MITSMR
Więcej w: Ekspansja zagraniczna
Ekspansja zagraniczna

Polskie inwestycje w Afryce

Rodzime firmy coraz odważniej wkraczają na rynki Afryki Subsaharyjskiej, konkurując z międzynarodowymi korporacjami. Jednak ta ambitna podróż to wyzwanie nawet dla doświadczonych graczy biznesowych ze względu na dystans, zmienne uwarunkowania oraz zupełnie nieoczywiste lokalne realia. Inwestycje na afrykańskich rynkach wymagają cierpliwości, budowania relacji i stworzenia dobrej opowieści o przewagach firmy z dalekiego, nieznanego kraju. W ostatnim dziesięcioleciu kraje Afryki Subsaharyjskiej […]

6 maja 2024
Ekspansja zagraniczna

Ekspansja zagraniczna w cieniu wojny, inflacji i recesji

Wojna za naszą wschodnią granicą nie zniechęciła zagranicznego biznesu do inwestowania w Polsce. Dane makro pokazują, że miniony rok był lepszy od pandemicznych lat 2020‑2021, a trend utrzymuje się także w tym roku. Tę pozytywną tendencję można dostrzec również w przeciwnym kierunku – w obszarze inwestycji polskich firm za granicą. Jednak na ich drodze wciąż stoją niepewność i geopolityka. Z jednej strony […]

29 września 2023
Ekspansja zagraniczna

W pogoni za liderami elektromobilności

Po roku od wejścia w życie ustawy o elektromobilności Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych, największa organizacja branżowa związana z rynkiem e‑mobility w Polsce, analizuje, na jakim etapie znajduje się polski sektor zeroemisyjnego transportu i jakie są perspektywy jego rozwoju. Partnerem materiału jest PSPA. W zależności od rodzaju i wysokości wprowadzonych instrumentów wsparcia w 2025 r. po polskich drogach może poruszać się od 63 do […]

27 kwietnia 2023
Ekspansja zagraniczna

Globalne rozwiązania wspierające lokalną optymalizację

Gdy wyzwania rynkowe i technologiczne nakładają się i wzajemnie wzmacniają, przedsiębiorstwom powinno zależeć na optymalizowaniu zarządzania procesami płacowymi i wydatkami służbowymi. Można dzięki temu zapobiec występowaniu ryzyka zapaści finansowej i zwiększyć bezpieczeństwo firmowych danych. Globalne rozwiązania wspierające lokalną optymalizację Partnerem materiału jest: Wprowadzanie odpowiednich technologii oraz optymalizacja procesów biznesowych pozwalają ograniczyć ryzyko operacyjne oraz zwiększyć wydajność przedsiębiorstwa. Nowe technologie, […]

27 kwietnia 2023
Ekspansja zagraniczna

Inwazja Rosji na Ukrainę oznacza dalsze problemy w dostawach półprzewodników

Zmniejszona dostępność surowców potrzebnych w produkcji układów scalonych powinna skłonić ich producentów do inwestowania w alternatywne strategie zaopatrzenia. Inwazja Rosji na Ukrainę stanowi kolejny poważny wstrząs po wcześniejszym, wyczerpującym dla branży półprzewodników, dwuletnim pandemicznym okresie. Sektor ten wcześniej borykał się z poważnymi problemami związanymi z pandemią COVID‑19 i niewystarczającymi mocami produkcyjnymi, przy ciągle rosnącym popycie. Nowe zagrożenie dla produkcji półprzewodników […]

27 kwietnia 2023
Ekspansja zagraniczna

Czechy, Wegry, Słowacja, a może Polska. Gdzie najlepiej inwestować?

Wybór miejsca pod inwestycje ma kluczowe znaczenie dla każdego menedżera. Przyszłość przedsięwzięcia zależy bowiem od trafnej decyzji, w co jak również gdzie zaangażować swoje fundusze. Szczegółowej analizie poddają więc różnorodne parametry, które mają ułatwić im dobry wybór i jednocześnie zminimalizować ryzyko porażki. Jakie są oczekiwania inwestorów? Jak oceniają konkurencyjność polskiej gospodarki w porównaniu z Czechami, Słowacją i Węgrami, naszymi głównymi […]

27 kwietnia 2023
Ekspansja zagraniczna

Energia słoneczna Plus. Kto skorzysta na słonecznych dniach?

W czasie, gdy globalne ocieplenie przyśpiesza, inwestycje w energię słoneczną zyskują na znaczeniu Polska zmaga się z niezwykle wysoką temperaturą. Padają kolejne rekordy ciepła i ilości słonecznych dni. Więcej słońca może przynieść też pozytywną zmianę w sektorze energetycznym – inwestycja w energię słoneczną staje się coraz bardziej opłacalna. Zmiany klimatyczne napędzają także naukowców. Badacze szukają nowych rozwiązań w sektorze solarnym. Innowacje w połączeniu […]

27 kwietnia 2023
Ekspansja zagraniczna

Kraje rozwijające się jako źródło innowacji i nowych modeli biznesowych

C.K. Prahalad, jeden z najbardziej wpływowych guru zarządzania, mówi o lekcjach dla polskich firm, wynikających z sukcesu innowacyjnych firm z tzw. trzeciego świata. Witold Jankowski: W swojej najnowszej książce The fortune at the bottom of the pyramid twierdzi pan, że kraje rozwijające się mogą być atrakcyjne dla globalnych korporacji nie tylko ze względu na niskie koszty pracy, jak dotąd, ale […]

27 kwietnia 2023
Ekspansja zagraniczna

Joanna Nagadowska: start-upy i korporacje potrzebują się wzajemnie

Startupy wnoszą w dojrzały świat biznesu nie tylko innowacje, ale również zwinność działania, energię do zmian oraz lepsze dopasowanie się do potrzeb klienta – przekonuje Joanna Nagadowska zajmującą się w Google Polska współpracą ze start‑upami. Nasza rozmówczyni będzie gościem konferencji Infoshare 2021, której patronem jest „MIT Sloan Management Review” Polska. Rafał Pikuła: Dlaczego i do czego korporacjom są potrzebne […]

27 kwietnia 2023
Agile

Globalna strategia: jak międzynarodowe firmy budują wartość

Skuteczna strategia globalna ma dwa główne wymiary. Jeden dotyczy konfiguracji, czyli mechanizmu właściwego rozmieszczenia międzynarodowych aktywów firmy, drugi zaś – koordynacji, czyli sposobów zapanowania nad złożonością organizacji. Coca‑Cola jest ikoną międzynarodowego biznesu. Zdaniem wielu badaczy pierwszą firmą, która zdołała osiągnąć status globalny. Świąteczne czerwono‑białe ciężarówki ogromnych rozmiarów, rozwożące colę, pojawiają się w grudniowych reklamach na wszystkich […]

27 kwietnia 2023

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!