Więcej w: Firma i otoczenie
Analityka i Business Intelligence

Monika Wittchen: klient jest szefem nas wszystkich

Zmiany zachodzące na współczesnym rynku powodują, że producenci i sieci handlowe zmagają się z coraz trudniejszymi wyzwaniami sprzedażowymi. Na wyniki finansowe przedsiębiorstw silnie wpływa dziś niestabilna sytuacja rynkowa, w tym spadek wartości złotego oraz wszelkie wydarzenia, które skłaniają konsumentów do oszczędzania, takie jak wzrost kursu franka szwajcarskiego, niepewna sytuacja polityczna, a nawet strajki. Dzieje się tak, gdyż trudne lata kryzysu […]

27 kwietnia 2023
Firma i otoczenie

Pod presją polityków, klientów i pracowników

Złożone i długie łańcuchy dostaw oraz nieustające turbulencje rynkowe powodują, że sektor TSL działa w coraz trudniejszych warunkach. Pod presją rosnących oczekiwań klientów branża stara się szybko i zwinnie reagować na zachodzące zmiany, co wymaga nieustannej obserwacji otoczenia i wdrażania coraz to nowych rozwiązań. O tym, jak sobie radzą z tymi wyzwaniami operatorzy logistyczni, magazynowi i spedytorzy, rozmawiali eksperci zaproszeni przez redakcję „Harvard […]

27 kwietnia 2023
Firma i otoczenie

13. Kongres Podatków i Rachunkowości KPMG już 7 lutego 2023

KPMG w Polsce zaprasza do udziału w 13. edycji Kongresu Podatków i Rachunkowości, który odbędzie się 7 lutego 2023 roku. Kongres KPMG to ważne wydarzenie na rynku, podczas którego eksperci, liderzy w swoich dziedzinach, omawiają zagadnienia i trendy mające kluczowy wpływ na agendy zarządzających firmami w Polsce oraz osób odpowiedzialnych za funkcje finansowo‑podatkowe. Kongres odbędzie się w formule online. Program Kongresu zostanie […]

27 kwietnia 2023
Firma i otoczenie

Za polskością musi iść jakość

Nie powinniśmy Polaków namawiać do tego, żeby kupowali polski towar wyłącznie z powodu jego polskości. Bazowanie na pochodzeniu produktu paradoksalnie ogranicza działalność polskich firm. Za granicą bowiem nikt nie kupi towaru tylko dlatego, że jest polski. Nasze produkty muszą zatem spełniać najwyższe standardy. Partnerem materiału jest Stowarzyszenie Inicjatywa Firm Rodzinnych. Stowarzyszenie Inicjatywa Firm Rodzinnych prowadzi szeroko zakrojoną działalność […]

27 kwietnia 2023
Firma i otoczenie

Hulajnogi elektryczne są eko? Trują bardziej niż stare autobusy

Lime, Bird i inne firmy, które wypożyczają hulajnogi elektryczne, zachwalają ekologiczne zalety tego rodzaju transportu. Ale nie mówią wszystkiego. Ten tekst ma troje bohaterów: hulajnogi ? elektryczne, ekologię i… decyzje biznesowe. Te ostatnie podejmowane są na podstawie danych, zbieranych według różnorakich metodologii. Przekłada się to na wyniki badań, za którymi kroczą właśnie decyzje – czasami błędne. „Omiń korki […]

27 kwietnia 2023
Firma i otoczenie

Uber, Lime i kryzys. Dlaczego firmy oferujące przewozy i hulajnogi miejskie mają problem?

Najkrótsza historia start‑upu: pomysł, rozwój, sukces (czasem gigantyczny), kryzys. Dlaczego kryzys? Czy da się go uniknąć? Jak tego dokonać? Albo konkretniej: dlaczego hulajnogi miejskie i usługi łączenia przewoźników z klientami powiązane są ostatnio z tak wieloma problemami? Dwie historie, jeden wniosek W tym artykule posłużymy się dwoma historiami nowoczesnych firm, które osiągnęły w ostatnim czasie ogromną popularność. Pierwsza dotyczy start‑upu, który […]

27 kwietnia 2023
Firma i otoczenie

Jaką powierzchnię można kupić na świecie za 1 milion dolarów?

CZY WIESZ, ŻE: Kupno mieszkania czy biura w Polsce – nawet w prestiżowej lokalizacji – jest relatywnie tanie. W czasach zyskującej na popularności ekonomii współdzielenia (ang. sharing economy) nabywanie czegoś na własność traci na popularności na rzecz wynajmowania i współdzielenia. Dotyczy to także mieszkań, ale… z jednym zasadniczym wyjątkiem. Mieszkania, zwłaszcza te położone w wygodnych bądź prestiżowych lokalizacjach, traktowane są często jako […]

27 kwietnia 2023
Firma i otoczenie

Patriotyzm konsumencki jest coraz silniejszy

Polacy coraz bardziej interesują się pochodzeniem kupowanych produktów i marek – wynika z badania Patriotyzm konsumencki Polaków, które po raz drugi przeprowadziła firma Open Research. Aż ? Polaków regularnie sprawdza, w jakim kraju został wyprodukowany nabywany przez nich artykuł, pozostała część uczestników badania sprawdza tę informację rzadko lub wcale. Równocześnie 73% ankietowanych twierdzi, że zachętę do zakupu danego […]

27 kwietnia 2023
Firma i otoczenie

Hubert Laszczyk: kluczem do właściwej strategii jest pomysł

Z mojego doświadczenia wynika, że najlepszą strategią konkurencji w sytuacji znacznej różnicy wielkości jest dla słabszej strony poszukiwanie i eksplorowanie wszelkich możliwych nisz. Na obszernych rynkach, jak rynek modowy, próba konkurowania o masowego klienta ze znacznie silniejszym przeciwnikiem jest raczej skazana na porażkę. W takim przypadku o wygranej jednej ze stron zdecydowałaby po prostu przewaga w dostępnych zasobach finansowych i organizacyjnych. Kolekcje adresowane do […]

27 kwietnia 2023
Firma i otoczenie

Jak unowocześnić zakład i nie stracić pozycji rynkowej

Producent mebli współpracujący z dużą siecią detaliczną spodziewa się presji kosztowej w związku z trendami rynkowymi i kierunkami zmian w branży. Pomocy szuka w technologii. Prezes i założyciel rzeszowskiej fabryki mebli, Zygmunt Raczewski, nareszcie miał chwilę dla siebie. Uzmysłowił to sobie, przyglądając się gładkiej desce, która miała posłużyć do budowy domku dla lalek. Wnuczka miała go dostać na urodziny. Widok świeżo oheblowanego […]

27 kwietnia 2023

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!