Więcej w: Innowacja
Innowacja

Różnorodność kluczem do innowacji

O zarządzaniu różnorodnością na uczelniach wyższych opowiada dr Barbara Stepnowska, twórca i dyrektor programu MBA Politechniki Gdańskiej. Jakie doświadczenia z zarządzaniem różnorodnością zdobyła pani podczas realizacji programu biznesowego Politechniki Gdańskiej? Zarządzanie różnorodnością to według mnie umiejętne łączenie wielowymiarowych wartości, które wynikają z różnych doświadczeń zawodowych ludzi, ich wieku, charakteru, wiedzy, umiejętności czy kultury, z której się wywodzą. Tak zespolone wartości przekładają się […]

27 kwietnia 2023
Innowacja

Zwinność na dużą skalę

Ten artykuł możesz także odsłuchać! cpLoadScript('https://kaltura.hbrp.pl/p/106/sp/10600/embedIframeJs/uiconf_id/11170334/partner_id/106', function () { mw.setConfig('kaltura.leadwithhtml5', true); […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Druk 3d i jego niewykorzystany potencjał

Zaginione medale olimpijskie, korona z Gry o tron, wielorazowe słomki, organy ludzkie, butelki, ale też skrzydła samolotów – dzięki odpowiedniej technologii i materiałom wyjściowym drukarki 3D potrafią wyczarować niemal wszystko. Biznes jednak nadal ich nie docenia. O tym, dlaczego warto to zmienić, opowiada Andrzej Burgs, prezes zarządu oraz CEO Sygnis New Technologies. Druk 3D jest dostępny od dziesięcioleci, ale interesuje […]

27 kwietnia 2023
Firma i otoczenie

Jaką powierzchnię można kupić na świecie za 1 milion dolarów?

CZY WIESZ, ŻE: Kupno mieszkania czy biura w Polsce – nawet w prestiżowej lokalizacji – jest relatywnie tanie. W czasach zyskującej na popularności ekonomii współdzielenia (ang. sharing economy) nabywanie czegoś na własność traci na popularności na rzecz wynajmowania i współdzielenia. Dotyczy to także mieszkań, ale… z jednym zasadniczym wyjątkiem. Mieszkania, zwłaszcza te położone w wygodnych bądź prestiżowych lokalizacjach, traktowane są często jako […]

27 kwietnia 2023
Innowacja

Odpowiedzialny biznes dla najmłodszych

CSR powinien zaczynać się od troski o dzieci, które w przyszłości staną się świadomymi konsumentami i pracownikami. PGNiG zdało sobie z tego sprawę i stworzyło program „Być jak Ignacy”, który pozwala odkryć na nowo wielką postać polskiej techniki i historii – Ignacego Łukasiewicza. Partnerem materiału jest PGNiG. Odpowiedzialny biznes dla najmłodszych Działalność PGNiG SA i Fundacji PGNiG nieodłącznie związana jest z surowcami, które wydobywane są z ziemi. […]

27 kwietnia 2023
Agile

Krzysztof Folta: rebranding jest zarówno kontynuacją, ale też zmianą

Sytuacja sieci kawiarni Kawa Waw@ ilustruje sytuację, w jakiej znalazło się lub znajdzie się w przyszłości wielu polskich przedsiębiorców. Po 1990 roku, gdy nastąpiły zmiany systemu gospodarczego, upadło mnóstwo państwowych firm, tworząc próżnię w wielu dziedzinach życia gospodarczego i społecznego. Tę próżnię wypełniła uśpiona wcześniej w Polakach energia i przedsiębiorczość. Na wygłodniałym rynku powstało […]

27 kwietnia 2023
Digitalizacja

Rewolucja cyfrowa i co dalej

Sposób działania firm i preferencje konsumentów radykalnie zmieniła rewolucja cyfrowa. Wraz z rozwojem sieci społecznościowych powstały zupełnie nowe modele prowadzenia biznesu, takie jak zbieranie finansowania dla projektów inwestycyjnych w sieci (crowdfunding), sieciowe pośrednictwo finansowe (financial intermediares), współdzielenia dóbr między konsumentami (shared economy) itd. Jak wskazuje coroczne badanie KPMG Technology Innovation Survey, w ostatnich kilku latach kluczowym trendem technologicznym wpływającym na […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Czy twoi klienci powinni wiedzieć, że rozmawiają z chatbotem?

Pomimo powszechnej automatyzacji procesu obsługi klienta, wciąż wiele osób o woli rozmawiać z człowiekiem, a nie z chatbotem, nawet jeśli oznacza to  konieczność długiego oczekiwania na połączenie. Jak postępować w takiej sytuacji? Rozwój technologii odpowiedzialnych za automatyzację procesu komunikacji z klientami już na takim etapie, że niekiedy trudno jest im od razu rozpoznać, czy mają do czynienia z żywym konsultantem, czy też z dobrze zaprojektowanym […]

27 kwietnia 2023
Etyka w biznesie

PKN Orlen w trosce o środowisko

Jednym z kluczowych filarów społecznej odpowiedzialności PKN Orlen jest środowisko. Cele wyznaczone w tym obszarze sprawiają, że koncern podejmuje szereg inicjatyw służących kształtowaniu wrażliwości ekologicznej, ochronie bioróżnorodności oraz optymalizacji swojego wpływu na środowisko. Nieodzownym elementem realizowanych działań jest komunikowanie ich interesariuszom, a szczególnie społeczności lokalnej. Partnerem materiału jest PKN Orlen. Budowa wrażliwości ekologicznej PKN Orlen zabrał w rejsy przyrodnicze niemal pół […]

27 kwietnia 2023
Innowacja

PPK z polisą ubezpieczeniową

Pracownicze Plany Kapitałowe są programem długoterminowego oszczędzania pomyślanym jako wsparcie emerytalne. To, z jakim skutkiem będą inwestowane środki zgromadzone na kontach uczestników, będzie miarą sukcesu lub porażki PPK. O polityce inwestycyjnej i wdrożeniu PPK w firmach mówi Tomasz Kowalski – dyrektor zarządzający w Warcie odpowiedzialny za wdrożenie projektu PPK. Partnerem materiału jest Warta. PPK to korzystne rozwiązanie dla pracowników, ale też nowe […]

27 kwietnia 2023

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!