Więcej w: Innowacja
Analiza danych, Big Data

Anna Szmilewska: boiska, hotele i zwierzęta w firmie, czyli odpowiedź deweloperów na potrzeby klientów

Jak budować zaangażowanie wśród pracowników? Które z motywatorów są skuteczne, a których efektywność równa się niemal zeru? To pytania, na które menedżerowie i działy personalne firm stale szukają odpowiedzi. Tym pilniej, im większe mają problemy ze znalezieniem wartościowych pracowników. Jednym z bardzo ważnych, a jeszcze do niedawna kompletnie niedocenianych elementów budowania zaangażowania jest miejsce pracy. Warunki, w jakich pracownicy spędzają większą część dnia, […]

27 kwietnia 2023
Akceleratory biznesu

Akceleratory biznesu w Polsce – czy warto z nimi współpracować?

Ekosystem start‑upów w Polsce ma się dobrze i ciągle ewoluuje. W związku z tym pojawia się coraz więcej nowych możliwości dla osób planujących stworzenie własnego przedsiębiorstwa. Wystarczy mieć dobry pomysł – wszystkie inne bariery, takie jak brak wiedzy stricte biznesowej czy też problem z finansowaniem, stały się mniej znaczące. W ich ominięciu mogą pomóc na przykład akceleratory biznesu. W naszym kraju kwitnie moda […]

27 kwietnia 2023
Digitalizacja

Jak technologia zmienia branżę filmową

Sławomir Idziak, autor zdjęć do filmów „Helikopter w ogniu”, „Harry Potter i Zakon Feniksa”, „Król Arthur” i „Gattaca” mówi o wpływie powszechnej cyfryzacji na przyszłość produkcji filmowej. MIT: Hollywood od lat pozostaje synonimem superprodukcji filmowych, a Ameryka miejscem, w którym spełniają się marzenia o aktorstwie i sławie. Czy powszechność nowych technologii może wkrótce zmienić ów stan rzeczy? Sławomir Idziak: Wpływ kultury amerykańskiej na inne narody […]

27 kwietnia 2023
Innowacja

Byron Sharp: Przełom w marketingu, czyli evidence-based marketing

Dlaczego marketing powinien zwrócić się ku nauce? Które metody marketingowców są przestarzałe i nieskuteczne? W jaki sposób tworzyć w polskich firmach marketing bazujący na dowodach? Odpowiedzi na te i inne pytania 5 września poznali uczestnicy konferencji HBRP i ICAN Institute „Przełom w marketingu”. Gościem specjalnym trzeciej konferencji z cyklu Elite Leadership Program 2016 był dr Byron Sharp – prekursor nurtu evidence‑based w marketingu, który […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

SPEEDGATE – PIERWSZA GRA ZESPOŁOWA WYMYŚLONA PRZEZ SZTUCZNĄ INTELIGENCJĘ

Lubisz sporty zespołowe? A może oglądanie meczy lub granie w piłkę nożną czy siatkówkę zaczęło cię już nudzić? Jeśli tak, mamy dobrą wiadomość… Na początku wersja oficjalna: Speedgate to gra zespołowa przyszłości, opracowana od zera przez sztuczną inteligencję, która wcześniej przeanalizowała ponad 400 różnych odmian sportu i zaproponowała ultranowoczesny ekstrakt tego, co w nich najlepsze. Opracowanie dokonane przez AI jest […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Przewodnicy cyfrowej transformacji

Tomasz Kulas: Umówmy się na chwilę, że jestem przedsiębiorcą, który usłyszał o transformacji cyfrowej i jest wstępnie zainteresowany tym tematem. Od czego powinienem zacząć? Piotr Darwaj: Przede wszystkim warto na początku ocenić własną motywację, co jest głównym celem firmy, w jakim kierunku chciałbym podążać, dokonując transformacji firmy. Następnym pytaniem, które należy sobie zadać jest: „Jak tego dokonać?”. W tym momencie […]

27 kwietnia 2023
Innowacja

Lepiej popełniać błędy, niż rezygnować z eksperymentów

W pułapkę utowarowienia wpadają firmy charakteryzujące się podobnymi ofertami. Nie zagraża ona jednak tym organizacjom, które ustalają własne reguły gry. O tym, jak tworzyć unikalną ofertę wartości, z Aleksem Osterwalderem, jednym z czołowych teoretyków biznesu na świecie, rozmawia Agnieszka Węglarz, ekspert i trener ICAN Institute. Lepiej popełniać błędy, niż rezygnować z eksperymentów Na polskim rynku konsumenci wykazują dużą wrażliwość na cenę, dlatego firmy, […]

27 kwietnia 2023
Innowacja

Jak zarabiać na innowacjach?

Dlaczego tak wiele innowacyjnych produktów ponosi porażkę? Jak przekonują autorzy publikacji wydanej przez Harvard Business Review Polska, historie porażek mają najczęściej jeden, wspólny mianownik. Zastanów się, w jaki sposób większość organizacji przekształca swoje pomysły w produkty i usługi. Dzieje się to najczęściej tak: po mniej lub bardziej wnikliwych analizach, wielu wewnętrznych spotkaniach – podejmowana jest decyzja. Problem w tym, że […]

27 kwietnia 2023
E-commerce

Młodzi klienci są coraz mniej lojalni

Urodzeni po 1984 roku przedstawiciele pokolenia Y, nazywanego też generacją Milenium, stają się coraz bardziej widoczną i odrębną grupą konsumentów, która przeobraża współczesny biznes, co coraz wyraźniej odbija się na sektorze bankowym. Generacja Milenium, woli płacić przez Internet i aplikacje w smartfonach niż za pomocą tradycyjnych kart bankowych i przelewów. To dzięki niej na znaczeniu zyskują serwisy crowdfundingowe, pożyczkodawcy społeczni, […]

27 kwietnia 2023
Cyberbezpieczeństwo

Nowe podejście do bezpieczeństwa IT

Do niedawna osoby odpowiedzialne za zarządzanie bezpieczeństwem IT przyjmowały, że jest ono możliwe tylko i wyłącznie w przypadku, gdy ma się pełną kontrolę nad serwerami, nośnikami danych, aplikacjami, łączami, czyli wszystkim, co wiąże się z systemami informatycznymi przedsiębiorstwa. Takie podejście skutkowało modelowaniem wszelkich mechanizmów bezpieczeństwa i ochrony z założeniem pełnej kontroli i własności wykorzystywanych zasobów. Tymczasem dynamiczny rozwój internetu oraz rozwiązań informatycznych […]

27 kwietnia 2023

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!