CZY WIESZ, ŻE: Multimedia to „zło”, przynajmniej w samochodach. Takie wnioski wyciągają autorzy raportu J.D.Power.
Jak przekonują autorzy raportu J.D.Power, spora część usterek samochodowych (16,6%) związana jest z coraz bardziej rozbudowanymi systemami multimedialnymi wbudowanymi w auta. Jako „multimedia” rozumiane są w tym raporcie nie tylko elementy związane z odtwarzaniem muzyki, ale także system GPS, komunikacja, internet itp.
Paradoks polega na tym, że droższe modele samochodów i marki premium mają z reguły na pokładzie więcej różnego rodzaju systemów i rozwiązań multimedialnych. Dlatego – mimo że autorzy badaniasprawdzali również mnóstwo innych elementów aut, związanych z bezpieczeństwem, mechaniką itp. – miało to duży wpływ na ogólny wynik statystyk awaryjności badanych marek.

Marki premium – daleko w tyle
Tylko jedna marka premium – Volvo – znalazła się w pierwszej, najmniej awaryjnej dziesiątce rankingu. Daleko za popularnymi, niezbyt drogimi markami takimi jak Peugeot czy Skoda.