Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 42

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 42

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 42

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 42

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 92
Crowdsourcing w biznesie: najpierw strategia, potem platforma

Bez lojalnych konsumentów ciężko o trwały sukces

27 kwietnia 2023 5 min czytania

Produkt wysokiej jakości odpowiadający potrzebom klientów to zaledwie pierwszy krok do budowania szerokiego grona lojalnych konsumentów. Drugi krok wymaga zdecydowanie większego zaangażowania ze strony firmy: powinna ona nie tylko rozumieć styl życia klientów i trendy, którymi się kierują, ale przede wszystkim je współtworzyć.

Około 80% ludzi na całym świecie deklaruje, że regularnie pije kawę. W Polsce ten napój jest jeszcze bardziej popularny, bo do jego spożywania przyznaje się prawie 90% dorosłych Polaków. W Costa Coffee pracujemy więc z produktem wyjątkowym, trafiającym do bardzo szerokiego grona konsumentów. Jak pokazują dane zebrane przez Euromonitor International, najwięcej wciąż wydajemy na kawę wypijaną w domu (ponad 5 miliardów złotych rocznie). Jednakże wraz z dynamicznymi zmianami trendów kawiarnie stają się jednym ze stałych elementów stylu życia Polaków. Według szacunków, już co drugi Polak odwiedza kawiarnię przynajmniej raz w miesiącu. Za popytem w naturalny sposób podąża podaż i polski rynek stosunkowo szybko nasyca się ofertą kawiarni, zarówno sieciowych, jak i tych działających lokalnie na mniejszą skalę. Dlatego sukces biznesowy na rynku kawiarnianym wymaga stworzenia oferty, która pomoże w budowaniu jak najszerszej grupy wiernych klientów.

W Costa Coffee stoimy na stanowisku, że niezmiennie wysoka jakość produktu to podstawa i klucz do sukcesu na konkurencyjnym rynku. Dbamy o to, by w każdej naszej kawiarni na całym świecie klienci mogli napić się takiej samej kawy, parzonej na bazie tej samej mieszanki ziaren. Zależy nam na tym, by klient za każdym razem otrzymywał napój, którego się spodziewał i który spełnia jego oczekiwania. Mieszanka Mocha Italia, przygotowywana w naszej palarni w Londynie, jest dostarczana do każdej kawiarni Costa Coffee niezależnie od tego, czy działa w Dubaju, Paryżu, Warszawie czy w Białymstoku. Jednocześnie każdy z naszych baristów przechodzi serię wymagających szkoleń, w trakcie których uczy się parzyć idealne espresso. Badania prowadzone przez Benoit Monin z Uniwersytetu Stanforda dowodzą, że konsumenci są skłonni lubić to, co znają. Stąd w Costa Coffee staramy się, by klienci zawsze otrzymywali kawę podaną według obowiązujących na całym świecie standardów naszej sieci. Powtarzalność smaku i ta sama jakość oferowanego produktu są jednymi z kluczowych elementów przewagi konkurencyjnej firmy.

Jednak to nie wystarczy, by zbudować trwałą lojalność klientów. Staramy się wyzwolić ich zaangażowanie, premiując członków Coffee Club, przygotowując dla nich cyklicznie promocje i atrakcje. Wychodzimy z założenia, że popularność programu lojalnościowego i stale rosnące grono członków klubu są dowodem wysokiego przywiązania do marki i potwierdzeniem, że klienci cenią korzyści z uczestnictwa w programie.

Dostosowujemy ofertę do zmianiających się gustów klientów #latte #mojaulubionakawa

Najnowsze badania przeprowadzone przez 4P Research Mix pokazują, że dla 42% klientów kawa jest głównym powodem wizyty na stacji benzynowej. Coraz więcej konsumentów oczekuje szybszej obsługi oraz dostępności produktów przez całą dobę. Aby ułatwić klientom dostęp do naszej kawy i poszerzyć grono odbiorców, inwestujemy w punkty Costa Express właśnie na stacjach benzynowych. Nowoczesne maszyny, które serwują napój przygotowywany ze świeżo mielonych ziaren kawy oraz świeżego mleka, pozwalają nam oferować taki sam produkt jak w tradycyjnej kawiarni. Obecnie Costa Express to sieć licząca około 250 kawomatów samoobsługowych.

Reagując w ten sposób na nowe trendy, staramy się dostosować do zmian stylu życia klientów, ale także do nieustannie ewoluujących gustów. Dlatego obok klasyków kawy – takich jak: corto, flat white i caffe latte – stale wprowadzamy nowości sezonowe. Są to zarówno napoje kawowe, które są dostępne jedynie przez określony czas, jak i pozycje, które wchodzą do naszego menu na stałe. Stawiamy na innowacyjność i dopasowanie oferty do potrzeb konsumenta. Poza klasycznymi kawami, przygotowywanymi na miejscu, przekąskami oraz sezonowym menu planujemy również wprowadzenie spersonalizowanych produktów przyrządzanych zgodnie z gustem klienta. Z jednej strony dbamy więc o utrzymanie standardowej oferty spełniającej oczekiwania konsumentów, z drugiej decydujemy się na eksperymenty i wierzymy, że takie działanie może przynieść naszemu biznesowi wymierne korzyści.

W zmieniającym się otoczeniu biznesowym warto dbać o komunikację i wizerunek marki w świecie cyfrowym. Dlatego skupiamy się na tych kanałach, które umożliwiają wzmocnienie relacji. Coraz odważniej sięgamy po media społecznościowe, które naturalnie budują zaangażowanie. Widzimy również ogromny potencjał we współpracy z influencerami.

PRZECZYTAJ TAKŻE: Jak zmienią się w najbliższych latach potrzeby klientów? »

Podążaj za potrzebami klientów 

, Michał H. Mrożek PL

Ewolucja potrzeb i oczekiwań konsumentów stawia przed firmami coraz większe wyzwania.

Tematy

Może Cię zainteresować


Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
Testowy wpis dla magazynow

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Volutpat orci auctor senectus natoque elementum egestas sit sed. Sem faucibus etiam at auctor nisi. Elit dui congue orci eu lorem est. Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis.

Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Czwarty magazyn z nieco dłuższym tytułem dodany, a co tam, niech ludzie czytają.

A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji. Konferencja rozpoczęła się od inspirującego […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Analityka i Business Intelligence
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji.
Podcast
Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy

Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego wzrostu i efektywności firmy. CFO coraz częściej są współodpowiedzialni za wdrażanie technologii, które wspierają cyfryzację finansów.

Współpraca między CFO a CIO jest zatem niezbędna, aby budować efektywną infrastrukturę IT, wspierającą kluczowe procesy finansowe. Automatyzacja i analiza danych, będące fundamentem obecnych trendów t

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy
Transformacja cyfrowa wymaga współpracy na wielu poziomach. Szczególnie istotna jest kooperacja pomiędzy CFO i CIO, która realnie wpływa na realizację strategicznych celów biznesowych i wdrażanie innowacji, które są kluczowe w budowaniu przewag konkurencyjnych. CFO jako lider technologicznych zmian Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego wzrostu […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak deepfake, […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak deepfake, […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. Zwrócenie […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. Zwrócenie […]
Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!