Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the acf domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the wpcf7-redirect domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121
Kompetencje przywódcze - MITSMR
Więcej w: Kompetencje przywódcze
Kompetencje przywódcze

Przywództwo w erze inkluzji i transformacji cyfrowej

W dzisiejszym dynamicznym środowisku pracy, przywództwo staje przed wyzwaniem dostosowania się do oczekiwań pokoleń Y i Z, koncentrując się na inkluzji, innowacjach oraz zrównoważonym rozwoju. Ewolucja stylu przywództwa obejmuje nie tylko adaptację do zmieniających się realiów biznesowych, ale także integrację sztucznej inteligencji. O promowaniu post konwencjonalnych wartości i rozwijaniu autentycznych umiejętności kierowniczych opowiada Christine McCarthy, dyrektor generalna TEC Leadership Institute, […]

19 stycznia 2024
Innowacja

Sześć wskazówek dla liderów na rok 2024

W obecnym roku liderzy powinni rozwijać kompetencje z obszaru zarządzania zmianą i inteligencji emocjonalnej. I nawet jeśli kluczowym wyzwaniem jest opracowanie strategii dotyczącej wykorzystania sztucznej inteligencji, nie należy zapominać o wpływie na ludzi, jakie wywierają zmiany wywołane przez AI. Jeśli jesteś liderem firmy, wśród twoich najważniejszych zadań na 2024 rok znajdzie się inspirowanie ludzi i wspieranie ich w automatyzacji procesów biznesowych oraz […]

18 stycznia 2024
Cyfrowe przywództwo

Emocjonalny pejzaż przywództwa

Prezentujemy sześć praktyk, które mogą pomóc liderom regulować nie tylko swoje emocje, ale także emocje członków swojego zespołu. Stawianie pierwszych kroków jako lider przypomina łapanie równowagi podczas chodzenia po linie. Z jednej strony jest zespół, który oczekuje wskazania kierunku i zainspirowania, z drugiej, przełożeni analizujący każdą podjętą decyzję. Ta podróż niesie za sobą nie tylko dodatkowe obowiązki, takie […]

18 grudnia 2023
Kompetencje przywódcze

Demaskowanie makiawelizmu: 3 sposoby radzenia sobie z manipulacją w miejscu pracy

Przezwyciężenie makiawelizmu w miejscu pracy to wieloaspektowe i złożone wyzwanie. Wymaga nie tylko głębokiego zrozumienia ludzkich zachowań, ale także strategicznego podejścia do zarządzania relacjami międzyludzkimi. Termin „machiawelizm” wywodzi się od renesansowego dyplomaty i pisarza Niccolò Machiavellego, który dopuszczał stosowanie manipulacji i nieczystych zagrywek w polityce państwowej. To określenie odnosi się do typu osobowości, którą charakteryzuje manipulacyjne zachowanie, zauważalny brak empatii […]

11 grudnia 2023
Cyfrowe przywództwo

Jak odnaleźć równowagę, gdy rola lidera zaczyna kształtować twoją tożsamość?

Objęcie stanowiska kierowniczego często wiąże się z prestiżem i świadczy o umiejętnościach oraz osiągnięciach danej osoby. Niemniej jednak, gdy poczucie tożsamości zaczyna być nadmiernie uzależnione od statusu zawodowego, to pojawiają się różnorodne wyzwania i zagrożenia. Dobrostan emocjonalny staje się podatny na zmienny charakter sukcesów i porażek organizacyjnych. Ta wrażliwość przekłada się na emocjonalny tumult charakteryzujący się oscylującymi wzlotami i upadkami, zależnymi […]

22 listopada 2023
Kompetencje przywódcze

Co robić, gdy nie cenisz swojego szefa?

Poruszanie się w środowisku zawodowym nie jest łatwym zadaniem, zwłaszcza w obliczu wyzwania, jakim jest zarządzanie różnorodnością w relacjach z przełożonymi. Złożoność niuansów wynikających z rozbieżnej etyki pracy, stylów komunikacji lub różnic osobowościowych może skutkować napięciami w miejscu pracy. Podejście do tej delikatnej kwestii wymaga połączenia introspekcji, taktu i strategicznego myślenia. Podstawowym elementem tej podróży jest introspekcja. Przed uznaniem danej sytuacji za […]

2 listopada 2023
Crowdsourcing w biznesie: najpierw strategia, potem platforma

Strategia jako przywództwo, czyli nowe ramy biznesowej nawigacji

Organizacje funkcjonują obecnie w środowisku, gdzie zdolność do adaptacji nie tylko niesie ze sobą liczne korzyści, ale staje się wręcz kluczowym czynnikiem sukcesu. Przedsiębiorstwa, które nie ewoluują w odpowiedzi na pojawiające się trendy i wyzwania, ponoszą ryzyko pozostania w tyle i stania się mało istotnymi graczami na rynku. Koncepcja „strategii jako przywództwa” zyskuje coraz większe uznanie i znaczenie. Przestała być postrzegana […]

4 października 2023
Kompetencje przywódcze

Jakim liderem był Jeff Bezos? A jakim będzie Andy Jassy?

Ustępujący prezes Amazonu zostawia firmę w bardzo dobrej kondycji, którą amerykański gigant e‑commerce wypracowywał przez lata. Umiejętnością Jeffa Bezosa jest podpatrywanie skutecznych mechanizmów działających u konkurencji i ich ulepszanie. Dzięki temu przez wiele lat jego firma była w stanie przetrwać występujące w ostatnim dwudziestoleciu kolejne kryzysy (w tym również bańkę internetową z początku XXI wieku), z których Amazon wychodził mocniejszy. Co stoi […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Szczęśliwy czy zaangażowany – jakie doświadczenie pracownika chcemy budować?

Jakich pracowników potrzebujemy obecnie w naszych firmach: szczęśliwych czy zaangażowanych? A może i jednych, i drugich? Czy szczęśliwy pracownik jest zawsze zaangażowany – i odwrotnie? Pytania te brzmią nieco filozoficznie, ale odpowiedź na nie może być kluczem do budowania właściwie zaplanowanego i odpowiednio zarządzanego doświadczenia pracownika, czyli employee experience. Znajomość różnicy między satysfakcją a zaangażowaniem ma istotne znaczenie dla organizacji w procesie budowania […]

27 kwietnia 2023
Etyka w biznesie

Krętacze pozostają bezkarni

Badanie Przestępczości Gospodarczej PwC oraz Indeks Percepcji Korupcji Transparency International pokazują, że nadużycia są zjawiskiem powszechnym również w polskich przedsiębiorstwach. Niestety, niewiele firm wyciąga konsekwencje wobec osób dokonujących nadużyć. Co druga polska firma przyznaje, że doszło w niej do nadużyć. Poziom przestępstw gospodarczych w rzeczywistości może być jednak znacznie większy. Z doświadczeń PwC wynika, że wiele organizacji w kraju po […]

27 kwietnia 2023

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!