Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the acf domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the wpcf7-redirect domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121
Chce się chcieć - MITSMR

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 96
Kompetencje przywódcze

Chce się chcieć

26 kwietnia 2023 8 min czytania

Działająca w Polsce od ponad 20 lat Pramerica Życie w wyniku przejęcia weszła do amerykańskiej grupy ubezpieczeniowej Unum. Zmiana właściciela i marki to szczególne wyzwanie dla lokalnego lidera, na którego barkach spoczywa odpowiedzialność za utrzymanie pracowników i klientów. O zarządzaniu zmianą, o komunikacji i budowaniu zaangażowania oraz zaufania mówi prezes Unum Życie Aneta Podyma‑Milczarek.

Co dla prezesa firmy działającej na rynku polskim oznacza zmiana właściciela, będąca konsekwencją decyzji podjętych gdzieś daleko poza granicami kraju?

Każda zmiana, która dotyczy całej firmy, a zwłaszcza zmiana właścicielska, jest okresem niełatwej próby zarówno dla prezesa i zarządu, jak i dla całej kadry menedżerskiej. Nagle pojawia się wielka niewiadoma i wiele pytań: czy będzie nadal realizowana dotychczasowa wizja i strategia?, czy obronią się nasze firmowe wartości?, czy utrzymamy nasz budowany przez lata i sprawdzony zespół?.

Szczególnie trudne są początki, gdy informacja o planowanej transakcji musi pozostać poufna. Ten czas warto przynajmniej częściowo poświęcić na przygotowanie komunikacji, zarówno wewnętrznej, jak i zewnętrznej. Zmienia się właściciel, a wraz z nim pojawia się nowa marka, dotychczas nieobecna na rynku polskim. Pojawia się ryzyko utraty zaufania, zarówno ze strony pracowników, jak i klientów. I w tym momencie na barkach lidera spoczywa obowiązek przekonania interesariuszy, że przekształcenie wyjdzie wszystkim na dobre. Ale zarząd sam tego nie przeprowadzi, musi więc zapewnić wszystkich pracowników o pozytywnym kierunku zmiany, zaangażować ich w przeprowadzenie jej i zadbać o utrzymanie wiarygodności w oczach klientów.

Na czym wówczas warto skoncentrować komunikację?

W naszym przypadku doskonałą podstawą okazały się zarówno nasze firmowe wartości, jak i kultura organizacyjna. Rozwój firmy przez lata opieraliśmy na stałych punktach odniesienia, czyli na misji i wizji, które zawsze pozwalały menedżerom i pracownikom podejmować właściwe decyzje. I tak też stało się tym razem. Naszą misją jest pomaganie klientom w osiągnięciu bezpieczeństwa finansowego i spokoju przez ochronę podstawowych wartości, czyli życia i zdrowia. Po wejściu do Grupy Unum ta misja pozostała niezmienna, dlatego przy zmianie marki nie straciliśmy wiarygodności ani w oczach pracowników, ani klientów. Mieliśmy też silne wsparcie ze strony nowych właścicieli, od których nie usłyszeliśmy: „Dobrze, że was kupiliśmy”, tylko: „Mamy zaszczyt dołączyć was do naszej rodziny”. Takie podejście bardzo pomogło budować zaufanie pracowników do nowego właściciela i przekonywać ich do zmiany nazwy firmy.

Umiejętność angażowania pracowników jest ważnym elementem strategii kierowanej przez panią firmy, o czym świadczą liczne nagrody Najlepszego Pracodawcy, w tym ta ostatnia, zdobyta już pod nową marką. Jaka jest pani recepta na skuteczne motywowanie zespołu?

Nagroda Najlepszego Pracodawcy jest dla mnie szczególnie cenna. To wyraz zaufania naszych pracowników i współpracowników do zarządu oraz do menedżerów, przejaw ich wiary w dobrą wspólną przyszłość i dowód, że czują się z nami dobrze. To wyróżnienie jest też wspaniałym podsumowaniem niełatwego roku, w którym przeszliśmy zmianę właścicielską i równocześnie odnotowaliśmy poprawę wyników finansowych. Wszystko to udało się właśnie dzięki zaangażowaniu naszych ludzi, co przełożyło się w pierwszej kolejności na dobre relacje z klientami i na koniec – na wyjątkowe wyniki sprzedaży. Jest to efekt wieloletniej pracy z naszymi pracownikami i współpracownikami na wielu płaszczyznach równocześnie. Jedną z najważniejszych jest transparentna komunikacja, dzięki której ludzie wiedzą, co się dzieje w firmie. Kiedy pracownicy i współpracownicy widzą efekty swojej pracy indywidualnej oraz zespołowej i mają poczucie wpływu na firmę, to wtedy po prostu chce im się chcieć. Duży nacisk kładziemy na podkreślanie roli rodziny, dlatego pomagamy pracownikom w zacieśnianiu więzów rodzinnych, organizując w firmie różnego rodzaju spotkania z dziećmi, pikniki, rodzinne wolontariaty. Dbamy też o nieustanny rozwój naszych ludzi, nie tylko organizując szkolenia; stworzyliśmy także system wzajemnego uczenia się od siebie, krzewimy kulturę uczciwej informacji zwrotnej. Przykład idzie z góry, bo również zarząd jest otwarty na dialog z ludźmi i chętnie udziela informacji zwrotnych oraz przyjmuje je.

Rozwój firmy przez lata opieraliśmy na stałych punktach odniesienia, czyli na misji i wizji, które zawsze pozwalały menedżerom i pracownikom podejmować właściwe decyzje.

Zaangażowanie pracowników jest niewątpliwie trwałym wyróżnikiem każdej firmy, szczególnie cennym w czasach, gdy wszystko można łatwo naśladować i kopiować. Tylko że dziś wszystko da się też porównać, zweryfikować i ocenić, a w takich warunkach jeden wyróżnik to za mało. Na czym Unum opiera swoją przewagę konkurencyjną?

Łatwo popaść w banał, gdy się mówi „najważniejsi są ludzie”. U nas jednak tak to działa – stawiamy na ludzi, zarówno na pracowników, jak i na klientów. Ale nie ograniczamy się do sloganów, tylko stwarzamy ludziom warunki, by pracowali lepiej i skuteczniej niż gdzie indziej. Służą temu cały system firmowych wartości, przyjazna kultura organizacyjna, atmosfera współpracy i pozytywna energia. Nasze wartości powodują, że tworzymy takie produkty, które moglibyśmy z pełnym przekonaniem zaoferować naszym najbliższym. Dzięki temu wierzymy, że oferujemy najlepsze rozwiązania na rynku, a nasi klienci dostrzegają tę wiarę i darzą nas zaufaniem.

To zaufanie budujemy dodatkowo poprzez uczciwe relacje z klientami i wypracowany proces sprzedaży naszych produktów. Każda oferta składana klientowi oparta jest na prawdziwej i rzetelnej analizie potrzeb, a nie tylko na samym procesie sprzedaży. Nasi przedstawiciele są z klientem od momentu sprzedaży przez cały okres ubezpieczenia, co buduje wieloletnie więzi i wiarygodność. Tego nie da się łatwo skopiować ani naśladować, gdyż tkwi to w DNA firmy. Dlatego właśnie zainteresowała się nami Grupa Unum, gdzie do relacji z klientem podchodzi się w sposób bardzo zbliżony do naszego.

Takie relacje będzie coraz trudniej utrzymać, gdyż firmy przechodzą transformację cyfrową i digitalizują co się da, w tym procesy sprzedaży.

Jesteśmy w pełni otwarci na procesy digitalizacyjne, bo jest to znak czasów i szansa na zdobycie kolejnych przewag nad konkurentami. Jednak z całą pewnością nie będziemy digitalizować naszych relacji z klientami. Spotkałam się już z opiniami, że klienci chcą dziś wszystko szybko wyklikać, ale w branży, w której oferuje się bezpieczeństwo finansowe, chroni się życie i zdrowie, pewnych procesów nie da się zautomatyzować. Bezpośredni kontakt doradcy z klientem jest największą wartością, gdyż tylko w takich warunkach można zadać właściwe pytania, wysłuchać odpowiedzi i zrozumieć dobrze rozmówcę, jego intencje czy potrzeby. Właśnie to jest nasz potężny wyróżnik i ogromna wartość dla klienta, która jest niezmienna pomimo nieustannego pośpiechu i załatwiania wszystkiego online.

Od lat jest pani stałym czytelnikiem „Harvard Business Review Polska”. Jakie artykuły czyta pani najchętniej na naszych łamach?

Szukam tekstów, które dotyczą tego, co jest moją pasją zawodową, czyli przywództwa. Szczególnie cenię sobie studia przypadku, które omawiają sytuacje zaczerpnięte z życia biznesu i pokazują interesujące dylematy zarządcze. Często sama się zastanawiam, jak bym postąpiła w opisanej sytuacji i potem czytam opinie ekspertów.

Staram się też dzielić z pracownikami inspiracjami, które znajduję na łamach magazynu. Gdy przeczytam interesujący tekst na temat cyfryzacji, przekazuję magazyn ze stosowną adnotacją do naszego szefa IT, a gdy wyłowię coś ciekawego o tematyce HR, wówczas kieruję pismo do kadr. Takie dzielenie się wiedzą i inspiracjami to też jest element naszej kultury uczenia się i wzajemnej inspiracji.

PRZECZYTAJ TAKŻE: Najważniejsze jest bezpieczeństwo »

Cyfrowy bank, realne wsparcie 

, Filip Szumowski PL, Rafał Antczak PL

Nowoczesne banki mają coraz więcej narzędzi pozwalających firmom mierzyć się z wyzwaniami biznesowymi. Aby tworzyć te rozwiązania, muszą znać klientów i rozumieć trudności, z jakimi się zmagają. 

Pobierz artykuł pdf niezabezpieczony

Pobierz artykuł pdf zabezpieczony

Tematy

Może Cię zainteresować


Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
Testowy wpis dla magazynow

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Volutpat orci auctor senectus natoque elementum egestas sit sed. Sem faucibus etiam at auctor nisi. Elit dui congue orci eu lorem est. Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis.

Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Czwarty magazyn z nieco dłuższym tytułem dodany, a co tam, niech ludzie czytają.

A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji. Konferencja rozpoczęła się od […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Analityka i Business Intelligence
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji.
Podcast
Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy

Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego wzrostu i efektywności firmy. CFO coraz częściej są współodpowiedzialni za wdrażanie technologii, które wspierają cyfryzację finansów.

Współpraca między CFO a CIO jest zatem niezbędna, aby budować efektywną infrastrukturę IT, wspierającą kluczowe procesy finansowe. Automatyzacja i analiza danych, będące fundamentem obecnych trendów t

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy
Transformacja cyfrowa wymaga współpracy na wielu poziomach. Szczególnie istotna jest kooperacja pomiędzy CFO i CIO, która realnie wpływa na realizację strategicznych celów biznesowych i wdrażanie innowacji, które są kluczowe w budowaniu przewag konkurencyjnych. CFO jako lider technologicznych zmian Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. […]
Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!