Więcej w: Kultura organizacyjna
Kompetencje przywódcze

Co robić, gdy nie cenisz swojego szefa?

Poruszanie się w środowisku zawodowym nie jest łatwym zadaniem, zwłaszcza w obliczu wyzwania, jakim jest zarządzanie różnorodnością w relacjach z przełożonymi. Złożoność niuansów wynikających z rozbieżnej etyki pracy, stylów komunikacji lub różnic osobowościowych może skutkować napięciami w miejscu pracy. Podejście do tej delikatnej kwestii wymaga połączenia introspekcji, taktu i strategicznego myślenia. Podstawowym elementem tej podróży jest introspekcja. Przed uznaniem danej sytuacji za problematyczną, […]

2 listopada 2023
Kultura organizacyjna

Jak prowadzić efektywne spotkania

Służbowe spotkania oraz ich profesjonalny charakter przechodzą transformację. Pojawienie się mentorów w miejscach pracy zajmujących się poprawą efektywności spotkań świadczy o tym, że mamy do czynienia ze zmianą paradygmatu w kulturze organizacyjnej. Od chwili powstania funkcji takich jak badacze interakcji czy lekarzy interakcji, którzy zyskują na znaczeniu, po rosnące zainteresowanie się środowisk akademickich tym tematem, staje się oczywiste, […]

27 października 2023
Kultura organizacyjna

Zarządzanie nieprzewidywalnością. Nowy numer magazynu

Gdy trzy lata temu świat ogarnęła pandemia, niewiele firm było przygotowanych na lockdown, zarządzanie stresem i pracę zdalną. Gdy rok temu Rosja napadła na Ukrainę, mało która organizacja przewidziała dwucyfrową inflację i zawirowania na rynkach surowcowych. Znaleźli się jednak liderzy, którzy potrafili pokierować swoimi przedsiębiorstwami w taki sposób, by te budowały wartość zarówno w okresie hossy, jak i obecnej bessy. Do […]

2 października 2023
Kultura organizacyjna

Jak zbudować trwale wygrywającą organizację?

Biznes powinien rozwijać strategie i modele biznesowe, które biorą pod uwagę długi horyzont, a nie jedynie natychmiastowe zyski. Wywiad z Wojciechem Szapielem, Prezesem Zarządu Inventity Foundation. Co to jest Growing Pains? „Bóle wzrostowe” (ang. Growing Pains) to efekty nieadekwatnego rozwoju organizacyjnego w stosunku do skali biznesu oraz jego złożoności. Stanowią one objaw tego, że rozwój firmy nie przebiega prawidłowo, a jednocześnie stanowią […]

29 września 2023
Kompetencje przywódcze

Jakim liderem był Jeff Bezos? A jakim będzie Andy Jassy?

Ustępujący prezes Amazonu zostawia firmę w bardzo dobrej kondycji, którą amerykański gigant e‑commerce wypracowywał przez lata. Umiejętnością Jeffa Bezosa jest podpatrywanie skutecznych mechanizmów działających u konkurencji i ich ulepszanie. Dzięki temu przez wiele lat jego firma była w stanie przetrwać występujące w ostatnim dwudziestoleciu kolejne kryzysy (w tym również bańkę internetową z początku XXI wieku), z których Amazon wychodził mocniejszy. Co stoi […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Szczęśliwy czy zaangażowany – jakie doświadczenie pracownika chcemy budować?

Jakich pracowników potrzebujemy obecnie w naszych firmach: szczęśliwych czy zaangażowanych? A może i jednych, i drugich? Czy szczęśliwy pracownik jest zawsze zaangażowany – i odwrotnie? Pytania te brzmią nieco filozoficznie, ale odpowiedź na nie może być kluczem do budowania właściwie zaplanowanego i odpowiednio zarządzanego doświadczenia pracownika, czyli employee experience. Znajomość różnicy między satysfakcją a zaangażowaniem ma istotne znaczenie dla organizacji w procesie budowania silnej […]

27 kwietnia 2023
Kompetencje i szkolenia

Efektywna praca zespołowa – 5 inspiracji dla liderów

Zarządzanie pracą zespołów, tak by były efektywne, kreatywne i otwarte na kontakty z resztą organizacji, zawsze było wyzwaniem dla liderów. W modelu pracy hybrydowej ta kwestia jeszcze bardziej zyskała na znaczeniu. Jak organizować dziś pracę zespołów? Przypominamy pięć popularnych tekstów przynoszących odpowiedź na to pytanie. 1. Dni bez spotkań – sposób na produktywność Aby zmniejszyć obciążenie pracowników związane z udziałem w telekonferencjach, […]

27 kwietnia 2023
Kompetencje przywódcze

Jak przeciwdziałać wypaleniu zawodowemu?

Wypalenie zawodowe dotyka coraz więcej osób. Dla niektórych z nich, szczególnie młodszych, to powód do odejścia z pracy, powodujący nierzadko efekt domina, gdy na ten krok decydują się kolejne osoby z załogi. Pieniądze nie wystarczą, by ich zatrzymać. W tym przypadku walutą staje się komfort psychiczny. Nie od dziś wiadomo, że jednym z najważniejszych zasobów każdej firmy jest know‑how, nierozerwalnie związane […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Aleksandra Krawsz-Kubica: biuro to dziś jedno z narzędzi do zarządzania

Koncepcja Activity‑Based Working to odpowiedź na wyzwania współczesnego środowiska pracy. Zgodnie z nią przestrzeń biurowa powinna przede wszystkim odpowiadać potrzebom jej użytkowników. W ciągu ostatniej dekady bardzo zmienił się styl naszej pracy. Wpływ na to miał przede wszystkim postęp technologiczny i związana z nim mobilność. W konsekwencji zmianie uległo (lub powinno ulec) również miejsce wykonywania codziennych zadań. Częściej niż samodzielnie […]

27 kwietnia 2023
Kompetencje przywódcze

Czy warto czytać kolejną książkę o negocjacjach? [RECENZJA]

Negocjacje to temat nieco oklepany. Wydawać by się mogło, że w tej kwestii nie można nic nowego ani powiedzieć, ani napisać. A jednak dr Daniel Shapiro z Harvardu odkrywa zupełnie nieznane sposoby rozwiązywania konfliktów. Czego dowiesz się z jego książki? Daniel Shapiro to uznany ekspert w dziedzinie negocjacji i psychologii konfliktów, któremu zawdzięczamy sukces wielu pokojowych rozmów, m.in. w Azji czy na Bliskim […]

27 kwietnia 2023

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!