Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the acf domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the wpcf7-redirect domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121
Zapewniamy unikalne doświadczenia - MITSMR

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 96
Analityka i Business Intelligence

Zapewniamy unikalne doświadczenia

27 kwietnia 2023 7 min czytania

Aby zapewnić stabilny wzrost w długiej perspektywie czasu, Orbis musiał ewoluować zgodnie z najnowszymi trendami technologicznymi i pokoleniowymi.

O tym, jak tego dokonał, opowiada Gilles Clavie, prezes zarządu i dyrektor generalny Orbisu.

Jak wygląda proces tworzenia wartości w firmie Orbis?

Gilles ClavieGilles Clavie
Gilles Clavie

Zacznijmy od wyszczególnienia grup interesariuszy, z których każda jest tak samo ważna. Są to pracownicy, goście, nasi akcjonariusze, partnerzy biznesowi i właściciele hoteli. Aby skutecznie tworzyć dla nich wartość, strategię Orbisu oparliśmy na trzech skorelowanych ze sobą filarach, odpowiadających trzem podstawowym obszarom naszej działalności. Są to: efektywność (performance), ludzie (people) i nasze hotele (portfolio). Rozumiemy przy tym, że aby osiągnąć sukces, musimy aktywnie i spójnie oddziaływać na to, (1) co nazywamy efektywnością (performance), (2) na ludzi i na to, (3) co nazywamy portfelem hoteli (portfolio). Zacznijmy od ostatniego z tych filarów. Zadaniem właściciela nieruchomości jest dążenie do osiągnięcia jak najwyższej wyceny aktywów poprzez właściwe utrzymanie nieruchomości hotelowych i dokonywanie okresowych modernizacji. Chodzi o to, aby wycena rynkowa hoteli odpowiadała ich potencjałowi dochodowemu. Jako właściciel nieruchomości komercyjnych musimy mieć pewność, że ich wartość na rynku oraz poziom generowanych zysków są na akceptowalnym poziomie. Jeżeli poziom zyskowności hotelu jest za niski, powinniśmy dokonać inwestycji albo go sprzedać. Zdobyte w ten sposób środki inwestujemy w inne projekty hotelowe. Właśnie teraz jesteśmy w okresie porządkowania portfela, a uwolnione dzięki temu środki przeznaczymy na nowe projekty budowlane, remonty hoteli i zakup nieruchomości.

Drugim filarem są ludzie, czyli goście i pracownicy. Muszę tu zaznaczyć, że oczekiwania tych pierwszych radykalnie zmieniły się w czasie ostatnich 6–7 lat, co również ma związek z rozwojem branży hotelarskiej. Obecnie utrzymanie wysokich standardów to za mało. Osoby zatrzymujące się w naszych hotelach chcą doświadczyć nie tylko czegoś miłego, ale przede wszystkim unikalnego i wyjątkowego. Aby sprostać tym wymaganiom, działamy w dwóch obszarach: pierwszy z nich dotyczy stosowania nowych technologii. Dziś, między innymi dzięki mediom społecznościowym, coraz łatwiej pozyskiwać informacje, zbierać dane, klasyfikować je i wykorzystywać tak, aby móc zapewnić gościom dokładnie taki poziom i zakres obsługi, jakiego by oczekiwali. Drugi obszar to pracownicy, którzy obsługują gości. Pozytywne, autentyczne hotelarstwo – to jest to, czego oczekują ludzie.

Jak to działa w praktyce?

Wciąż optymalizujemy Le Club Accor‑Hotels – nasz program lojalnościowy, który pozwala czerpać wiedzę, za wcześniej uzyskaną zgodą, na temat oczekiwań gości. Dzięki temu możemy z wyprzedzeniem znać ich upodobania. Wiemy na przykład, w jakich hotelach się zatrzymują, co lubią jadać na śniadanie i jaką piją kawę. Załóżmy, że jest pan uczestnikiem tego programu i podczas pobytu w Novotelu, w Warszawie, zamówił pan podwójne espresso. Następnie jedzie pan do Londynu i zatrzymuje się w hotelu Mercure – na podstawie informacji zgromadzonych podczas poprzedniego pobytu proponujemy panu ten sam rodzaj kawy. Można powiedzieć, że są to zaledwie niuanse, ale to właśnie one sprawiają, że goście czują się dostrzeżeni i zadbani. Będziemy rozwijać te narzędzia, aby jeszcze lepiej spersonalizować dobre doświadczenia i oczekiwania gości. Wierzymy, że czasy, w których jeden model obsługi pasował wszystkim, minęły bezpowrotnie. Jednak stosowanie narzędzi tego typu to zaledwie połowa sukcesu.

Drugi obszar, w którym dokonujemy dużych zmian, dotyczy rekrutacji pracowników. Aby oferować obsługę na najwyższym poziomie, musimy zatrudniać odpowiednie osoby. Jesteśmy świadomi, że te same zmiany pokoleniowe, zmiany mentalności naszych gości dotyczą również naszych pracowników. Przedstawiciele młodego pokolenia pracowników są przyzwyczajeni do korzystania ze wszelkich dobrodziejstw cyfrowego świata, prezentują zgoła inne zachowania niż ich starsi koledzy. Chcą mieć więcej możliwości samodzielnego działania, więcej autonomii, chcą się zachowywać w sposób naturalny, a nie tak, jak my byśmy tego od nich oczekiwali. Młodzi pracownicy zainspirowali nas do przemyślenia roli, jaką pełni u nas kultura organizacyjna. Wyznajemy zasadę, że nowo zatrudnione osoby nie muszą mieć doświadczenia w branży hotelarskiej. To wyłącznie kwestia kwalifikacji zawodowych, których można nauczyć. Wybieramy podczas rekrutacji takich kandydatów, którzy z entuzjazmem podchodzą do kontaktu i pracy z ludźmi, oraz takich, którzy do nas pasują pod względem osobowości – otwarci, komunikatywni, przedsiębiorczy, naturalnie pozytywni. Dzięki temu zachowują oni autentyczność w kontaktach z gośćmi, co w połączeniu z opisanymi przeze mnie narzędziami cyfrowymi pozwala budować unikalne doświadczenia.

Przejdźmy do trzeciego filaru. Jak zwiększają państwo efektywność?

Staramy się optymalizować koszty działalności hoteli poprzez analizowanie potrzeb naszych gości czy skuteczniej zarządzać naszymi restauracjami, żeby zminimalizować marnotrawstwo żywności. Dążymy również do tego, aby dobre doświadczenia były udziałem nie tylko gości, ale również osób, które nie nocują w naszych hotelach. W tym celu rozwijamy nowe koncepty gastronomiczne w hotelowych restauracjach i kawiarniach. Odczucia naszych gości w bardzo dużym stopniu wpływają na reputację hoteli, a ta z kolei przekłada się na efektywność działania, czyli tzw. performance hoteli, który pozwala nam osiągać właściwy poziom przychodów w dłuższej perspektywie. To samo dotyczy zadowolenia pracowników – w ubiegłym roku wskaźnik rotacji obniżył się o 3 punkty procentowe, a poziom zaangażowania wyniósł 68%, co w oczywisty sposób przełożyło się na lepsze wyniki spółki.

Wyniki biznesowe i finansowe za rok 2017 okazały się dla Orbisu rekordowe. Co na nich zaważyło?

Duża w tym rola ogólnych trendów rynkowych. Wzrost PKB jest dość solidny i stabilny we wszystkich państwach regionu, w których działamy. Poza tym wzmacnia się wizerunek Europy Wschodniej jako regionu atrakcyjnego turystycznie – zarówno pod kątem turystyki biznesowej, jak i wypoczynkowej. To efekt dobrej pracy takich rynków, jak choćby Praga czy Budapeszt, a także wielu polskich miast, jak Warszawa, Kraków czy Wrocław. Do tego dochodzą nasze działania prosprzedażowe, na które mamy bezpośredni wpływ. Kiedy trzy lata temu podjęliśmy decyzję o przejęciu wschodnioeuropejskiej sieci hoteli AccorHotels, początkowa reakcja rynku nie była zbyt przychylna. Sprawiliśmy jednak, że zyskowność tej operacji okazała się bardzo wysoka. Udało się zdywersyfikować ryzyko, co było częścią naszych planów. Dzisiaj hotele w Warszawie, Budapeszcie i Pradze generują połowę przychodów całej Grupy Orbis.

Jakie trendy w branży hotelarskiej panują na świecie i czy spółka widzi jakiekolwiek zagrożenie ze strony platform typu sharing economy?

Tak, to zjawisko może stanowić zagrożenie, jeżeli się tego nie dostrzega i na to nie reaguje. Ci, którzy wdrażają u siebie narzędzia oparte na nowych technologiach, jak robi to na przykład Accor‑Hotels, i rozumieją, co się dzieje na rynku, nie tylko utrzymają się na powierzchni, ale będą mieli dobre wyniki. Platformy rezerwacyjne zmusiły branżę hotelarską do tego, by nauczyła się reagować na potrzeby gości i myśleć inaczej niż przedtem. Stąd właśnie większa dbałość o pozytywne doświadczenie gości. Wcześniej broniliśmy zastanej sytuacji, standardów, które dobrze znaliśmy. Dziś, w dobie rozwoju cyfryzacji, wzbogacamy je o dodatkowe, wartościowe elementy, które znajdują uznanie w ocenach naszych gości.

Tematy

Może Cię zainteresować


Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
Testowy wpis dla magazynow

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Volutpat orci auctor senectus natoque elementum egestas sit sed. Sem faucibus etiam at auctor nisi. Elit dui congue orci eu lorem est. Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis.

Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Czwarty magazyn z nieco dłuższym tytułem dodany, a co tam, niech ludzie czytają.

A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji. Konferencja rozpoczęła się od […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Analityka i Business Intelligence
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji.
Podcast
Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy

Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego wzrostu i efektywności firmy. CFO coraz częściej są współodpowiedzialni za wdrażanie technologii, które wspierają cyfryzację finansów.

Współpraca między CFO a CIO jest zatem niezbędna, aby budować efektywną infrastrukturę IT, wspierającą kluczowe procesy finansowe. Automatyzacja i analiza danych, będące fundamentem obecnych trendów t

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy
Transformacja cyfrowa wymaga współpracy na wielu poziomach. Szczególnie istotna jest kooperacja pomiędzy CFO i CIO, która realnie wpływa na realizację strategicznych celów biznesowych i wdrażanie innowacji, które są kluczowe w budowaniu przewag konkurencyjnych. CFO jako lider technologicznych zmian Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. […]
Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!