Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the acf domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the wpcf7-redirect domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121
Skuteczne prognozowanie sprzedaży - MITSMR

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 96
Analityka i Business Intelligence

Skuteczne prognozowanie sprzedaży

27 kwietnia 2023 4 min czytania

Skuteczny system CRM pozwala na szybsze i bardziej prawidłowe prognozowanie sprzedaży, a przez to zwiększenie jej wydajności i wzrost przychodów.

Partnerem materiału jest Salesforce.

Wiele firm podchodzi do kwestii prognoz sprzedażowych z dużym dystansem. Z jednej strony jest to działanie konieczne chociażby do tego, by przygotować założenia budżetowe i strategię rozwoju firmy, ale z drugiej tego typu przewidywania traktowane są nieraz jako niepewne. Może nie jest to – zwłaszcza w wykonaniu doświadczonego zespołu sprzedażowego – czyste „wróżenie z fusów”, ale i tak proces ten nie daje zwykle satysfakcjonujących wyników i jest oceniany jako czasochłonny.

Prognozuj, opierając się na danych

Pierwszą kwestią, którą można i warto zmienić, jest bardziej naukowe podejście do prognozowania sprzedaży. Polega ono na wykorzystaniu w procesie tworzenia prognoz znacznie większych zbiorów danych, ale ze świadomością, że łączy się z tym ryzyko ich utrudnionej analizy. Niezbędne jest zatem zapewnienie bardziej przejrzystych sposobów prezentacji danych, tak by były intuicyjnie zrozumiałe dla kadry menedżerskiej przedsiębiorstwa.

Dzięki temu proces prognozowania sprzedaży stanie się z jednej strony bardziej złożony, a nawet bardziej „wyrafinowany”, a z drugiej – znacznie skuteczniejszy. Poszczególne etapy procesów sprzedażowych staną się lepiej zrozumiałe, a trendy – wyraźniej widoczne. Prognozy sprzedażowe zaczną być traktowane przez przedsiębiorstwo nie jako zło konieczne, ale podstawowe narzędzie przygotowywania strategii działania w bliższej i dalszej przyszłości.

Prognozuj szybciej i bardziej szczegółowo

Proces planowania i wdrażania prognoz potrafi zajmować osobom, które są za niego odpowiedzialne, wiele dni roboczych. Nowoczesne, przejrzyste systemy prezentacji pozwalają skrócić te czynności do kilku, kilkunastu minut. Na dodatek prognozy te mogą również być błyskawicznie korygowane zarówno przez tworzących je menedżerów, jak i innych użytkowników ze względu na różnego rodzaju zmienne.

Dodatkowo menedżer sprzedaży może tworzyć nawet cztery różne typy prognoz równocześnie, w zależności od potrzeb poszczególnych działów firmy, rodzajów produktów, kanałów sprzedażowych czy technik sprzedażowych. System pozwala na proste przełączanie się między typami prognoz poprzez wybieranie innych pozycji z podręcznego menu. Każdy typ prognozy powiązany jest też z oddzielnymi danymi dotyczącymi kwot i ewentualnych korekt.

Poszczególni użytkownicy mogą również wyświetlać prognozy i wynikające z nich możliwości według kategorii prognozy dla konkretnego pracownika lub dla wszystkich pracowników, którzy znajdują się poniżej ich stanowiska w hierarchii prognoz. Możliwe jest także dostosowywanie przez pracownika prognoz, które dotyczą bezpośrednio jego samego lub podwładnych na niższym szczeblu hierarchii. Wygodę korzystania z interfejsu użytkownika zwiększa także funkcja szybkiego przeprowadzania połączeń statutowych z innymi działami.

Prognozuj zespołowo

Ważną zaletą współczesnych systemów CRM, oprócz przyśpieszenia procesu prognozowania sprzedaży przy wykorzystaniu większej ilość szczegółowych danych, jest ułatwienie pracy zespołowej nad tym zagadnieniem. Dzięki wspomnianej wyżej dużej elastyczności, a nawet personalizacji, prognozowania zmienia się ono zupełnie swój status w firmie. Z odstręczającego i niezbyt cenionego zadania prognozy stają się pierwszoplanowym, niezbędnym narzędziem sprzedaży opartym na danych.

Właśnie tak działa współczesna sprzedaż, w której skuteczność wiąże się z operowaniem na dużych zbiorach danych i przyśpieszeniem szybkości reakcji na zmieniające się warunki rynkowe. Współcześni liderzy sprzedaży bazują nie tylko na swoim doświadczeniu czy intuicji, ale przede wszystkim wspomagają się rzetelnymi raportami, przedstawionymi w czytelny i łatwy do kontroli sposób przez zaawansowane pulpity nawigacyjne. Tego typu rozwiązania CRM to potężna broń w walce z konkurencją, która nadal może borykać się z problemem opanowania i wykorzystania gromadzonych danych. Jak pokazują badania firmy Salesforce, skuteczny system CRM pozwala na zwiększenie wydajności sprzedaży o 40%, wraz z równoczesnym wzrostem przychodów ze sprzedaży o 32%.

Materiał partnerski

Tematy

Może Cię zainteresować


Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
Testowy wpis dla magazynow

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Volutpat orci auctor senectus natoque elementum egestas sit sed. Sem faucibus etiam at auctor nisi. Elit dui congue orci eu lorem est. Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis.

Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Czwarty magazyn z nieco dłuższym tytułem dodany, a co tam, niech ludzie czytają.

A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji. Konferencja rozpoczęła się od […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Analityka i Business Intelligence
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji.
Podcast
Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy

Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego wzrostu i efektywności firmy. CFO coraz częściej są współodpowiedzialni za wdrażanie technologii, które wspierają cyfryzację finansów.

Współpraca między CFO a CIO jest zatem niezbędna, aby budować efektywną infrastrukturę IT, wspierającą kluczowe procesy finansowe. Automatyzacja i analiza danych, będące fundamentem obecnych trendów t

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy
Transformacja cyfrowa wymaga współpracy na wielu poziomach. Szczególnie istotna jest kooperacja pomiędzy CFO i CIO, która realnie wpływa na realizację strategicznych celów biznesowych i wdrażanie innowacji, które są kluczowe w budowaniu przewag konkurencyjnych. CFO jako lider technologicznych zmian Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. […]
Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!