Więcej w: Modele biznesowe
Agile

Ewa Łabno-Falęcka: Luksus umiera ostatni

Menedżerowie firmy R.Marcobi mogą zmniejszyć zagrożenie wynikające z cenowych posunięć konkurentów przez wzmocnienie komunikacji i podkreślenie atutów oraz wyróżników marki lub przez wprowadzenie nowej i tańszej submarki. Jedyne, czego im nie wolno zrobić, to wziąć udział w wojnie cenowej. Ewa Łabno-Falęcka: Luksus umiera ostatni Trudna sytuacja gospodarcza zwykle nie powoduje zachwiania rynku dóbr luksusowych. Nawet w czasie zawirowań rynkowych pozostaje on stabilny […]

27 kwietnia 2023
Digitalizacja

Zakładanie biura w Warszawie – co warto wiedzieć?

Eksperci Deloitte przeanalizowali warszawski rynek nieruchomości pod kątem realizowanych i planowanych inwestycji dotyczących powierzchni biurowej. Zasoby biurowe stolicy osiągnęły już poziom 5,5 miliona mIndeks górny 22, co stawia Warszawę w gronie takich miast jak Manchester, Dublin i Lizbona, wyprzedzając pod tym względem m.in. Barcelonę i Budapeszt. W budowie jest łącznie 25 projektów o łącznej powierzchni 700 tysięcy mIndeks górny 22. Ponadto, pod […]

27 kwietnia 2023
Innowacja

Lepiej popełniać błędy, niż rezygnować z eksperymentów

W pułapkę utowarowienia wpadają firmy charakteryzujące się podobnymi ofertami. Nie zagraża ona jednak tym organizacjom, które ustalają własne reguły gry. O tym, jak tworzyć unikalną ofertę wartości, z Aleksem Osterwalderem, jednym z czołowych teoretyków biznesu na świecie, rozmawia Agnieszka Węglarz, ekspert i trener ICAN Institute. Lepiej popełniać błędy, niż rezygnować z eksperymentów Na polskim rynku konsumenci wykazują dużą wrażliwość na cenę, dlatego firmy, […]

27 kwietnia 2023
Innowacja

Jak zarabiać na innowacjach?

Dlaczego tak wiele innowacyjnych produktów ponosi porażkę? Jak przekonują autorzy publikacji wydanej przez Harvard Business Review Polska, historie porażek mają najczęściej jeden, wspólny mianownik. Zastanów się, w jaki sposób większość organizacji przekształca swoje pomysły w produkty i usługi. Dzieje się to najczęściej tak: po mniej lub bardziej wnikliwych analizach, wielu wewnętrznych spotkaniach – podejmowana jest decyzja. Problem w tym, że […]

27 kwietnia 2023
Modele biznesowe

Planuj rozważnie, upadaj szybko

Ten artykuł możesz także odsłuchać! cpLoadScript('https://kaltura.hbrp.pl/p/106/sp/10600/embedIframeJs/uiconf_id/11170334/partner_id/106', function () { mw.setConfig('kaltura.leadwithhtml5', true); […]

27 kwietnia 2023
E-commerce

Młodzi klienci są coraz mniej lojalni

Urodzeni po 1984 roku przedstawiciele pokolenia Y, nazywanego też generacją Milenium, stają się coraz bardziej widoczną i odrębną grupą konsumentów, która przeobraża współczesny biznes, co coraz wyraźniej odbija się na sektorze bankowym. Generacja Milenium, woli płacić przez Internet i aplikacje w smartfonach niż za pomocą tradycyjnych kart bankowych i przelewów. To dzięki niej na znaczeniu zyskują serwisy crowdfundingowe, pożyczkodawcy społeczni, […]

27 kwietnia 2023
Klienci i doświadczenia

Nowa definicja WIN-WIN

Prowadzenie działań lojalnościowych zaczyna być kulą u nogi każdej firmy. Skuteczność spada, inwestycja rośnie, oczekiwania sięgają sufitu, a liczba transakcji maleje. Nadszedł czas, aby skończyć z fałszywą grą, w której klienci udają, że będą lojalni, a handlowcy udają, że się za to odwdzięczą. Partnerem materiału jest Agencja Freebee Nowa definicja WIN-WIN My, sprzedawcy, kochamy tych klientów, którzy nie patrzą na cenę, uśmiechają się […]

27 kwietnia 2023
Agile

Prezesi stawiają na technologię i alianse strategiczne

W ciągu najbliższych trzech lat dla rozwoju firm w Polsce i na świecie kluczowe będą strategie technologiczne (39%) oraz nawiązywanie strategicznej współpracy (48%) – tak uważają respondenci biorący udział w badaniu Prognozy szefów firm dotyczące rozwoju, innowacyjności i przywództwa, przeprowadzonym w 2016 roku przez Frost & Sullivan. Jest to drugie badanie (pierwsze przeprowadzono w 2007 roku) poświęcone podejściu prezesów firm i liderów do wyzwań […]

27 kwietnia 2023
Ekspansja zagraniczna

Moda na ekspansję zagraniczną

Polscy przedsiębiorcy nie ustają w poszukiwaniu nowych klientów, dlatego szukają dla siebie miejsca na globalnym rynku. Ekspansja zagraniczna zmusza ich do zmiany modelu działania i większej profesjonalizacji, ponieważ dotychczasowe metody działania już się nie sprawdzają. Polski rynek, choć relatywnie duży na tle reszty Europy, z czasem okazuje się zbyt mały dla szybko rosnących organizacji. Przedsiębiorcy szukają więc miejsc zbytu […]

27 kwietnia 2023
Agile

Potrzebna jest chłodna analiza własnych zasobów

Decyzja o wyborze grupy docelowej jest typowym wyzwaniem, na które trafia wiele przedsiębiorstw B2B, niezależnie od specjalizacji i branży, w jakiej działają. Pracowałem już w firmach reprezentujących siedem branż i z mojego doświadczenia wynika, że trudność w strategicznym wyborze klientów jest raczej regułą niż wyjątkiem. Opisana kancelaria wyraźnie stara się pozyskiwać równocześnie wszystkie grupy klientów – zarówno tych małych, pozwalających jej przetrwać, […]

27 kwietnia 2023

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!