Więcej w: Modele biznesowe
Agile

Wiktoria Brzozowska: Polskie, czyli europejskie

Dążenie do utrzymania dynamicznego tempa wzrostu sprawia, że eksport naszych produktów na kolejne rynki stał się naturalnym kierunkiem rozwoju Laboratorium Kosmetycznego Dr Irena Eris. Sześć lat temu przyjęliśmy strategię wejścia na rynki Bliskiego Wschodu i Afryki, a dwa lata później byliśmy gotowi do jej wdrożenia i rozpoczęcia ekspansji. Dziś nasze marki mają coraz silniejszą pozycję w krajach Zatoki Perskiej, […]

27 kwietnia 2023
Innowacja

Przyszłość należy do mobilności

Coraz większa liczba klientów prywatnych i firmowych chce jeździć nowymi samochodami, płacąc jak najmniej i otrzymując jak najwięcej. Jednocześnie zmienia się ich pojęcie mobilności – nie muszą już mieć auta na własność, tylko chcą z niego swobodnie korzystać, realizując swoje potrzeby czy cele biznesowe. Katalizatorem tych zmian są nowoczesne produkty finansowe i rozwijające się technologie. Partnerem materiału jest Volkswagen […]

27 kwietnia 2023
Kompetencje przywódcze

Wzrost w niepewnych czasach

Każde zawirowanie, a nawet kryzys gospodarczy, ma swoją dobrą stronę. Ktoś wygrywa! Niezależnie od stagnacji część firm rośnie i zdobywa udziały rynkowe. O tym, jak znaleźć się wśród zwycięzców, rozmawialiśmy z prezesami Lux Med‑u, Banku Pocztowego i Synthos firm, które w ostatnich latach rozwijały się bardzo szybko. Uczestnikiem debaty „Harvard Business Review Polska” był również Chris Zook, światowy ekspert w dziedzinie rozwoju biznesu. Witold […]

27 kwietnia 2023
Etyka w biznesie

CSR: sposób na długofalowe odróżnianie się

Strategia zrównoważonego rozwoju realizowana przez LafargeHolcim, światowego lidera w produkcji materiałów budowlanych, zakłada nie tylko działania na rzecz ochrony środowiska naturalnego, ale również wspieranie lokalnych społeczności. O tym, jak szukać efektywnych rozwiązań i budować lepszy świat, mówią przedstawiciele firmy. Partnerm materiału jest: CSR: sposób na długofalowe odróżnianie się W jaki sposób idea odpowiedzialnego biznesu została wdrożona do strategii firmy? Federico Tonetti: Społeczna odpowiedzialność […]

27 kwietnia 2023
Innowacja

Rozwiązania logistyczne szyte na miarę

O trendach na rynku logistycznym i sposobach na zdobycie przewagi konkurencyjnej opowiada Teodor Kula, dyrektor zarządzający ESA logistika. Partnerem materiału jest ESA logistika. Z jakimi wyzwaniami wiązało się wejście na polski rynek firmy logistycznej z siedzibą w Czechach i z japońskim kapitałem? Początki naszej działalności w Polsce to rok 2009, tuż po załamaniu gospodarczym. Choć w naszym kraju skutki kryzysu nie były bardzo odczuwalne, to inne państwa […]

27 kwietnia 2023
Automatyzacja i robotyzacja

Bezzałogowy biznes

Pojawiły się w wojsku i jak to z militarnymi wynalazkami bywa, szybko trafiły do świata cywilnego. Początkowo były dość drogimi zabawkami, z czasem stały się sprzętem do prowadzenia poważnego biznesu. Bezzałogowy biznes Dziś najprostsze modele dronów są już dostępne za kilkaset złotych w sieciówkach ze sprzętem elektronicznym. Bardziej zaawansowane urządzenia wraz z niezbędnym osprzętem można znaleźć w specjalistycznych sklepach internetowych. Nieduża kwota inwestycji, dostępność i łatwość […]

27 kwietnia 2023
Ekspansja zagraniczna

Jak wybrać kierunek ekspansji

Ten artykuł możesz także odsłuchać! cpLoadScript('https://kaltura.hbrp.pl/p/106/sp/10600/embedIframeJs/uiconf_id/11170334/partner_id/106', function () { mw.setConfig('kaltura.leadwithhtml5', true); […]

27 kwietnia 2023
Innowacja

Nieustanne wymyślanie firmy na nowo

Panuje kult innowacji. Tymczasem źle wprowadzane mogą być one pułapką dla firmy. Nieustająco poprawiając ofertę, firma rozbudza tylko oczekiwania klientów spodziewających się wciąż więcej za tę samą cenę. Tym bardziej że konkurencja robi to samo. O tym, jak uciec przed tą pułapką, Witold Jankowski, redaktor naczelny „Harvard Business Review Polska”, rozmawia z profesorem Richardem d’Avenim, jednym z największych światowych […]

27 kwietnia 2023
Innowacja

Proste innowacje dają olbrzymie korzyści

Sieć drogerii Rossmann od lat aktywnie stosuje standardy GS1, dotyczące identyfikowania towarów. Aby zintegrować proces zarządzania zasobami i usprawnić dostawy towarów, firma zdecydowała się wdrożyć etykiety logistyczne GS1 również u swoich dostawców. Partnerem materiału jest GS1 Polska. Proces optymalizacji działań logistycznych u dostawców sieci drogerii zakładał realizację dwóch celów: ograniczenie liczby błędów podczas wprowadzania danych logistycznych w czasie przyjęcia towaru i skrócenie […]

27 kwietnia 2023
Modele biznesowe

[SYLWETKA] Rewolucjonista z Utah. Czytajcie Christensena w kryzysie

Clayton M. Christensen, twórca teorii przełomowej innowacji, zmarł 23 stycznia 2020 roku. Jego idea pozostaje żywa i inspiruje kolejnych przedsiębiorców. Szczególnie w czasie kryzysu warto wrócić do myśli słynnego profesora Harvard Business School. Obecnie, gdy pandemia koronawirusa demoluje kolejne gospodarki i wywraca biznesowe ekosystemy do góry nogami, wizja koniecznej destabilizacji, która stworzył Christensen wydaje najbardziej aktualna. Teraz, gdy technologia […]

27 kwietnia 2023

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!