Więcej w: Modele biznesowe
E-commerce

Omnichannel: ważniejsza odmiana wielokanałowości

Nie wystarczy sprzedawać wielokanałowo, trzeba skutecznie zintegrować kanały, tak by zapewnić klientowi spójne doświadczenie zakupowe, a firmie najbardziej efektywne zarządzanie informacjami o produktach i konsumentach. Omnichannel: ważniejsza odmiana wielokanałowości Partnerem materiału jest: Jeszcze kilkanaście lat temu sprzedaż detaliczna odbywała się za pośrednictwem jednego, tradycyjnego kanału sprzedaży, czyli sklepów stacjonarnych. Wraz z rozwojem nowych technologii, zwłaszcza tych wykorzystujących Internet, sytuacja zmieniła się diametralnie. […]

26 kwietnia 2023
Automatyzacja i robotyzacja

Najem aut optymalizuje wydatki na firmową flotę

Szukając sposobów na obniżenie wydatków związanych z zakupem i utrzymaniem floty samochodowej w firmie, coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się na wynajem. Głównym atutem tego rozwiązania są stałe, przewidywalne koszty, co pozwala trzymać je w ryzach i w razie konieczności optymalizować. Najem aut optymalizuje wydatki na firmową flotę Partnerem materiału jest: Sposób finansowania samochodów należących do firmy powinien być dostosowany do specyfiki jej działalności, potrzeb […]

26 kwietnia 2023
Innowacja

Jak zmniejszyć obciążenia podatkowe, inwestując w nieruchomości

Wyobraźmy sobie sytuację: inwestor zamierza kupić budynek biurowy od dewelopera, który jest jego właścicielem poprzez spółkę celową (z ang. SPV – special purpose vehicle), co jest powszechnie przyjętą praktyką. W takiej sytuacji inwestor może spotkać się z ofertą nabycia nie samego budynku, lecz 100% udziałów w spółce. Na pierwszy rzut oka wydaje się, że nie stanowi to dużego problemu. […]

26 kwietnia 2023
Agile

Łowcy i farmerzy

Rozwój nowych technologii powoduje, że konsumenci mogą czerpać coraz więcej korzyści z użytkowania przedmiotów bez konieczności ich posiadania. Tym samym na popularności zyskują produkty leasingowe. Od firm wymagają one modelu sprzedaży nastawionego na dbanie o relacje z klientem i budowanie jego lojalności wobec marki. O tym, jak radzić sobie z nowymi wyzwaniami, mówi Mikołaj Woźniak, prezes zarządu Volkswagen Bank Polska. Partnerem materiału […]

26 kwietnia 2023
Crowdsourcing w biznesie: najpierw strategia, potem platforma

Marcin Macieszczak: powodzenie transakcji M&A jest pochodną wielu czynników

Marcin Macieszczak: powodzenie transakcji M&A jest pochodną wielu czynników Wycena firmy, a zwłaszcza wycena dokonana przez rynek kapitałowy (w przeciwieństwie do niektórych inwestycji branżowych, gdzie wyceniane być mogą również unikalne synergie właściwe dla danego układu biznesowego),jest pochodną fundamentalnych wskaźników finansowych danego przedsiębiorstwa (EBITDA, zysk, przychody etc.). Wskaźniki te oceniane są w odniesieniu do chwili obecnej oraz do przewidywanej […]

26 kwietnia 2023
Ekonomia

Wciąż rośnie i rośnie

Internet już dziś generuje pokaźną część światowego obrotu gospodarczego. Oto przewidywania dotyczące wzrostu jego udziału w gospodarce państw grupy G‑20 w nadchodzących latach. W ciągu ostatnich dwóch dziesięcioleci internet przeobraził wiele branż i stał się potężnym motorem wzrostu gospodarczego. Według analizy przeprowadzonej przez Boston Consulting Group (BCG), w niektórych państwach internet odpowiada aż za 7 lub 8% PKB w każdym państwie zaś […]

26 kwietnia 2023
Innowacja

Tomasz Pawlikowski: Sukces firmy zajmującej się organizacją eventów zależy od powtarzalności i kreatywności

Tomasz Pawlikowski: Sukces firmy zajmującej się organizacją eventów zależy od powtarzalności i kreatywności Odnosząc się do wyzwania, przed którym stanęli menedżerowie Turbo Event, warto zwrócić uwagę na specyficzne warunki prowadzenia biznesu takiej firmy. Agencje eventowe mają charakterystyczną strukturę, ponieważ zwyczajowo zatrudniają dużo więcej wolnych strzelców i podwykonawców niż pracowników na etatach. Ta proporcja wynosi nawet 20 do 1, co […]

26 kwietnia 2023
Modele biznesowe

Firma mądra przed szkodą

Polska gospodarka rozwija się dynamicznie. Firmy stawiają sobie ambitne cele biznesowe, zdobywają nowe rynki i nowych klientów, inwestują. Co jednak niepokojące – opóźnienia w płatnościach zmniejszyły się w niewielkim stopniu się. Ostatnie badanie Coface wskazuje, że 99% przedsiębiorstw odnotowuje opóźnienia w spływie należności. Średnia zaległości płatniczych sięga ok. 60 dni. Opóźnienia płatnicze wpływają nie tylko na płynność finansową firmy, ale […]

26 kwietnia 2023
Innowacja

Drążki pogo – hulajnogi elektryczne będą miały konkurencję

Każdego roku pojawiają się miliony nowych startupów, przy czym bardziej konkretna liczba zależy od tego, jak dokładnie zdefiniujemy to pojęcie. Wśród tych milionów pojawiają się zaś pomysły, które zdecydowanie warto zauważyć i obserwować – takie jak szwedzki startup Cangaroo, który chce wypożyczać mieszkańcom miast… drążki pogo. Są co najmniej dwa powody, dla których właśnie ten startup wydaje […]

26 kwietnia 2023
E-commerce

Korzyści z wdrożenia omnichannel w branży modowej

Marka odzieżowa QUIOSQUE, obsługująca sieć 145 salonów i stronę e‑commerce, zdecydowała się na wdrożenie strategii omnichannel. Krok ten pozwolił zwiększyć przychody o 500%. Partnerem materiału jest Fast White Cat. QUIOSQUE to polska marka odzieżowa obecna na rynku od ponad 15 lat. Ma sieć 145 salonów działających w mniejszych i większych miastach w Polsce oraz platformę e‑commerce (zbudowaną z wykorzystaniem sytemu Magento), która od […]

26 kwietnia 2023

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!