Więcej w: Praca zdalna i hybrydowa
Kultura organizacyjna

5 skutecznych strategii, aby uniknąć plotek w miejscu pracy

Zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego plotki w miejscu pracy rozprzestrzeniają się jak pożar? To nie tylko próżna gadanina; to poważny problem, który może być szkodliwy zarówno dla morale, jak i produktywności każdego zespołu. Plotki mogą tworzyć toksyczne środowisko, obniżać zaangażowanie pracowników i prowadzić do nieporozumień oraz konfliktów. Jak więc możemy poradzić sobie z tym wszechobecnym problemem? Oto pięć skutecznych strategii, które […]

24 czerwca 2024
Kultura organizacyjna

Najemcy. Trochę inna opowieść o organizacjach pracujących w modelu hybrydowym

Praca hybrydowa stała się nową normalnością, dlatego przestrzenie biurowe muszą zostać tak przeprojektowane, by zmiana miejsca wykonywania obowiązków służbowych była prosta, efektywna i przyjemna. Odpowiednia aranżacja i dostosowane rozwiązania technologiczne zapewnią inkluzywne, owocne spotkania. W odpowiedzi na te wyzwania, z którymi musi się zmierzyć większość przedsiębiorców, powstała inicjatywa HWEC – Hybrid Workplace Experience Centre. Dziesięć firm: Bene, Jabra, Lenovo, […]

29 maja 2024
Kompetencje i szkolenia

Jak się zmotywować do nudnych zadań

Nawet jeśli masz szczęście i kochasz swoją pracę, zapewne czasami i tak musisz wykonywać zadania, z którymi ci nie po drodze. Takie, które są dla ciebie nudne, odmóżdżające, męczące i po prostu denerwujące. Jak sprytnie okiełznać niechęć do podejmowania działań, które wydają się bezsensowne, by jak najszybciej mieć je z głowy? Niezależnie od poziomu motywacji każdemu zdarza się wykonywać zadania, na […]

17 maja 2024
Kompetencje i szkolenia

Życzenia wielkanocne

Pełnych radości, spokoju Świąt Wielkiej Nocy oraz wiele pomyślności i zawodowych sukcesów, życzy Państwu redakcja MIT Sloan Management Review Polska. 

29 marca 2024
Kultura organizacyjna

Trzy rzeczy, które warto wiedzieć o różnicach pokoleniowych w miejscu pracy

Młodsi pracownicy mają wysokie oczekiwania wobec siebie, swoich liderów i czasu wolnego. Jaka jest misja przedsiębiorstw i ich wpływ na społeczeństwo? W obliczu politycznych i społecznych podziałów oraz wyzwań w negocjacjach z różnorodnymi grupami pracowników, to zapytanie nabiera szczególnego znaczenia dla liderów biznesu. Badanie przeprowadzone przez Bentley University wspólnie z Gallupem na grupie 5458 Amerykanów ujawnia, jak bardzo postawy i oczekiwania pracowników mogą się różnić […]

25 marca 2024
Kultura organizacyjna

Koniec sporów o powrót do biura, ale nie problemów wynikających z pracy zdalnej

Prezesom znudziło się aktywne nakłanianie ludzi do powrotu do biura, bo przygniatają ich inne wyzwania. Jednak w natłoku priorytetów warto, by kreowali zrównoważony model pracy, który pozwoli im czerpać korzyści z większej wydajności pracowników, a jednocześnie zadbać o ich zdrowie psychiczne. Prezesi próbowali nakłonić ludzi do pełnego powrotu do biur, ale wygląda na to,  że już się poddali. Tylko 6 […]

19 stycznia 2024
Kultura organizacyjna

Czy warto bać się piątku 13?

Strach przed piątkiem 13., znany również jako paraskewidekatriafobia, pojawił się na długo, zanim stał się popularny zabójca w masce hokejowej z filmu „Piątek 13”. I wciąż ma się dobrze. Niektóre z najwcześniejszych źródeł awersji do tego felernego dnia można znaleźć w Biblii: Judasz Iskariota był trzynastym gościem Ostatniej Wieczerzy, a Jezus umarł w piątek. Jednak nawet w czasach przedbiblijnych pewien urzędnik pominął cyfrę 13 […]

21 listopada 2023
Kompetencje przywódcze

Jak przeciwdziałać wypaleniu zawodowemu?

Wypalenie zawodowe dotyka coraz więcej osób. Dla niektórych z nich, szczególnie młodszych, to powód do odejścia z pracy, powodujący nierzadko efekt domina, gdy na ten krok decydują się kolejne osoby z załogi. Pieniądze nie wystarczą, by ich zatrzymać. W tym przypadku walutą staje się komfort psychiczny. Nie od dziś wiadomo, że jednym z najważniejszych zasobów każdej firmy jest know‑how, nierozerwalnie związane […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Bogusz Parzyszek: Efektywne wykorzystanie każdego metra powierzchni

Niezależnie od sektora czy branży oraz charakteru zadań poszczególnych pracowników i zespołów przestrzenie biurowe wymagają zapewnienia miejsc do pracy indywidualnej, jak i grupowej (na przykład w zespołach zadaniowych) oraz sal przeznaczonych do narad i konferencji. latach 2012–2014 dokonaliśmy badań środowiska pracy i jej charakteru w przeszło 70 centralach największych firm w Polsce, Szwecji i Finlandii. Zbadaliśmy kilka sektorów: finansowy, FMCG, energetyczny, IT, mediowy i konsultingowy. […]

27 kwietnia 2023
Kompetencje i szkolenia

Rynek pracownika – to hasło będzie aktualne przez co najmniej 30 lat

„Ech, ta dzisiejsza młodzież…” Tradycyjne narzekanie osób starszych brzmi coraz częściej i mocniej również w kontekście poszukiwania pracowników. To młodzi dyktują dziś warunki na rynku pracy, a te są coraz częściej przez pracodawców akceptowane. Dlaczego? Brakuje rąk (i głów) do pracy – i prawdopodobnie będzie brakować coraz bardziej. Zmiany demograficzne powodują, że na polskim rynku coraz częściej brakować będzie pracowników – […]

27 kwietnia 2023

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!