Więcej w: Przełomowe innowacje
Przełomowe innowacje

Praktyczne podejście do odpowiedzialności

Firmy globalne powinny być świadome swojego wpływu na otoczenie i podejmować działania zmierzające do poprawy warunków życia lokalnej społeczności. Inicjatywy przedsiębiorstw są najbardziej skuteczne wtedy, gdy są przemyślane i zgodne ze strategią zrównoważonego rozwoju. Ustalając działania z obszarów społecznej odpowiedzialności biznesu, zrównoważonego rozwoju i tworzenia wartości wspólnej, warto przeanalizować globalne wyzwania dotyczące branży, w której się działa i zadania, które firma może […]

27 kwietnia 2023
Ekspansja zagraniczna

Energia słoneczna Plus. Kto skorzysta na słonecznych dniach?

W czasie, gdy globalne ocieplenie przyśpiesza, inwestycje w energię słoneczną zyskują na znaczeniu Polska zmaga się z niezwykle wysoką temperaturą. Padają kolejne rekordy ciepła i ilości słonecznych dni. Więcej słońca może przynieść też pozytywną zmianę w sektorze energetycznym – inwestycja w energię słoneczną staje się coraz bardziej opłacalna. Zmiany klimatyczne napędzają także naukowców. Badacze szukają nowych rozwiązań w sektorze solarnym. Innowacje w połączeniu z odpowiednim […]

27 kwietnia 2023
Ekspansja zagraniczna

Kraje rozwijające się jako źródło innowacji i nowych modeli biznesowych

C.K. Prahalad, jeden z najbardziej wpływowych guru zarządzania, mówi o lekcjach dla polskich firm, wynikających z sukcesu innowacyjnych firm z tzw. trzeciego świata. Witold Jankowski: W swojej najnowszej książce The fortune at the bottom of the pyramid twierdzi pan, że kraje rozwijające się mogą być atrakcyjne dla globalnych korporacji nie tylko ze względu na niskie koszty pracy, jak dotąd, ale – […]

27 kwietnia 2023
Dane i sztuczna inteligencja

Jesień 2019. Nowy numer MIT Sloan Management Review Polska

Sztuczna inteligencja, ale biznes prawdziwy. Jesienny numer naszego kwartalnika jest już dostępny. Z czasem Google zamieni się w formę sztucznej inteligencji, która będzie rozumiała wszystko, co dzieje się w sieci. W lot złapie, czego szukasz, i znajdzie to dla ciebie. Jeszcze nie jesteśmy w tym punkcie, ale zbliżamy się do niego z każdym dniem – powiedział Larry Page, jeden ze współtwórców najpopularniejszej […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Yareal rusza z budową ostatnich etapów kompleksu biurowego LIXA

Yareal podpisał umowę z generalnym wykonawcą ostatnich etapów flagowego kompleksu LIXA. FineTech Construction wybuduje w pobliżu Ronda Daszyńskiego dwa biurowce o łącznej powierzchni 29 000 mkw. Wcześniej w ramach projektu LIXA powstało już prawie 49 000 mkw. powierzchni biurowej, w tym najnowszy – oddany niedawno do użytku – budynek C, do którego już wkrótce będą wprowadzać się pierwsi […]

27 kwietnia 2023
Cyberbezpieczeństwo

Co to jest deepfake?

Słowo deepfake powstało dopiero pod koniec 2017 roku. Ale to zjawisko już zmienia świat – i biznes. Samo słowo deepfake pochodzi od dwóch angielskich zwrotów: deep learning (głębokie uczenie) oraz fake (fałsz, podróbka). I już to dobrze tłumaczy, czym jest deepfake – obróbką dźwięku i obrazu, która ma na celu utworzenie fałszywych obrazów i dźwięków przy użyciu technik z zakresu sztucznej […]

27 kwietnia 2023
Digitalizacja

Oczy są zwierciadłem ciała. O technologiach diagnostyki oka

Międzynarodowe Centrum Badań Oka, które stworzył prof. Maciej Wojtkowski, to nie tylko innowacyjny ośrodek badawczy, ale także przykład, jak uprawiać naukę i współpracować na globalną skalę. Partnerem publikacji jest Międzynarodowe Centrum Badań Oka Projekt Międzynarodowe Centrum Badań Oka (MAB/2019/12) jest realizowany przez Instytut Chemii Fizycznej PAN w ramach programu Międzynarodowe Agendy Badawcze Fundacji na rzecz Nauki Polskiej, współfinansowanego […]

27 kwietnia 2023
Innowacja

Dlaczego koncepcja 360 może zrewolucjonizować małe biznesy?

Badanie New Voice Media pokazuje, że prawie trzy czwarte konsumentów oczekuje od firm zrozumienia ich potrzeb i oczekiwań? Zarazem jednak tylko 47% klientów twierdzi, że firmy spełniają te oczekiwania. Partnerem materiału jest Salesforce. Poznanie j realnych, faktycznych, a nie tylko deklaratywnych potrzeb klienta to podstawa dobrze prowadzonej komunikacji, skutecznego marketingu, a także – szerzej –  gwarancja rozwoju biznesu, niezależnie od jego […]

27 kwietnia 2023
Ekspansja zagraniczna

Joanna Nagadowska: start-upy i korporacje potrzebują się wzajemnie

Startupy wnoszą w dojrzały świat biznesu nie tylko innowacje, ale również zwinność działania, energię do zmian oraz lepsze dopasowanie się do potrzeb klienta – przekonuje Joanna Nagadowska zajmującą się w Google Polska współpracą ze start‑upami. Nasza rozmówczyni będzie gościem konferencji Infoshare 2021, której patronem jest „MIT Sloan Management Review” Polska. Rafał Pikuła: Dlaczego i do czego korporacjom są potrzebne […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Podsumowanie Kongresu Consumer Finance

Tegoroczny Kongres Consumer Finance, obył się formule online 10 grudnia 2020. Kongres współorganizowany był już po raz szesnasty przez Centrum Myśli Strategicznej, Gdańską Akademię Bankową oraz Związek Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce. Paneliści Kongresu Consumer Finance rozmawiali o: Wpływie Covid na branżę consumer finance – stan obecny Uwarunkowaniach regulacyjnych – czy i jak wpłyną na rynek CF w perspektywie roku 2021? Post‑Covid – […]

27 kwietnia 2023

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!