Więcej w: Przełomowe innowacje
Analityka i Business Intelligence

Alibaba a przyszłość biznesu

Ten artykuł możesz także odsłuchać! cpLoadScript('https://kaltura.hbrp.pl/p/106/sp/10600/embedIframeJs/uiconf_id/11170334/partner_id/106', function () { mw.setConfig('kaltura.leadwithhtml5', true); […]

27 kwietnia 2023
Agile

Trzy wewnętrzne bariery przedsięwzięć korporacyjnych w dziedzinie deep tech

Dyrektorzy ds. innowacji muszą się zmierzyć z syndromem „nie wynaleziono tutaj”, niechęcią do podejmowania ryzyka oraz kulturą komunikacji odgórnej, aby skutecznie nawiązać współpracę ze start‑upami deep tech. Przepływ kapitału do start‑upów deep tech zaczyna przypominać rwący strumień. W latach 2016–2020 roczne inwestycje w start‑upy koncentrujące się na komercjalizacji nowych technologii, takich jak biotechnologia, robotyka i obliczenia kwantowe, wzrosły pod względem wartości […]

27 kwietnia 2023
Innowacja

Strategia, której nie dało się przeszczepić

Projekt zespołowego podnoszenia wydajności w zakładach „Wapienniki Kielce” w Janowie okazał się skuteczny: wydajność i morale pracowników szybko osiągnęły wysoki poziom. Dlaczego taki sam program okazał się nieskuteczny w siostrzanych zakładach w Jagodnie? Życie byłoby dużo łatwiejsze, gdyby nie było takie skomplikowane! To samo można powiedzieć o zarządzaniu. Dlatego właśnie menedżerowie bardzo chętnie akceptują nowe teorie i metody, które mają dostarczyć prostych rozwiązań […]

27 kwietnia 2023
Przełomowe innowacje

Michał Popiołek: budowanie wartości firmy to proces ciągły

Michał Popiołek: budowanie wartości firmy to proces ciągły Jak szybko zwiększyć wycenę firmy? Czy wystarczy zatrudnić dyrektora ds. relacji inwestorskich i jego wartość dodana, czyli w tym przypadku 10 milionów złotych, automatycznie zwiększy wycenę firmy? Niestety, to tylko marzenia na szczęście nielicznych właścicieli prywatnych spółek. Budowanie wartości firmy to proces ciągły i z pewnością nie krótkoterminowy. Wartość przedsiębiorstwa może być pojęciem […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Technologie, których oczekują klienci

2020 rok zmienił podejście wielu konsumentów względem nowych technologii. Obecnie liczą oni na szybką dostępność inteligentnych maszyn i rozwiązań. Jakość produktu, niska cena i natychmiastowa dostawa – czy te czynniki wystarczą, aby zdobyć lojalność klientów względem marki? Jeszcze w 2019 roku odpowiedź na to pytanie byłaby twierdząca. Dziś, w pademicznej rzeczywistości, musi być zweryfikowana. Jak wynika z badania „Experience 2030 Pulse […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Projekt Doroty

Choć to kobiety jako pierwsze zajmowały się programowaniem, to ich późniejszy wpływ na cyfrową transformację zmalał. Coraz głośniej i odważniej mówimy o tym, że należy to zmienić i przyciągnąć więcej liderek i specjalistek do obszarów STEM, w tym sektora AI. Jeśli teraz nie zadbamy o kobiety, to w przyszłości możemy się znaleźć pod wpływem bardzo stronniczej sztucznej inteligencji. Kobietom brak silnej reprezentacji w świecie […]

27 kwietnia 2023
Innowacja

Rozmowy o muzyce klasycznej ze sztuczną inteligencją [Mistrzowie Innowacyjnej Transformacji]

IBM udowadnia, że twórczość artystyczna i sztuczna inteligencja mogą iść ze sobą w parze. NOSPR AI, wykorzystujący rozwiązanie IBM Watson i publiczną chmurę IBM, umożliwia internautom zgłębienie wiedzy o muzyce klasycznej poprzez rozmowę z AI. Za ten projekt firma IBM otrzymała tytuł Mistrza Innowacyjnej Transformacji, w kategorii „Cyfrowa organizacja”. Już 21 kwietnia w czasie kongresu MIT Sloan Management Review Polska nastąpi rozstrzygnięcie kolejnej […]

27 kwietnia 2023
Kompetencje i szkolenia

Tim Ferriss testuje narzędzia tytanów [RECENZJA]

Jaki efekt można uzyskać, jeśli na blisko 800 stronach „upchnie się” wywiady z ponad setką wybitnych osób? Tim Ferriss udowadnia, że w ten sposób da się stworzyć prawdziwą biblię praktycznych inspiracji. Tim Ferriss testuje narzędzia tytanów [RECENZJA] Tim Ferriss uznany przez „Fast Company” za „jednego z najbardziej innowacyjnych biznesmanów”, a przez „Forbesa” umieszczony na „liście nazwisk, które trzeba znać” to człowiek […]

27 kwietnia 2023
Innowacja

Byron Sharp: Przełom w marketingu, czyli evidence-based marketing

Dlaczego marketing powinien zwrócić się ku nauce? Które metody marketingowców są przestarzałe i nieskuteczne? W jaki sposób tworzyć w polskich firmach marketing bazujący na dowodach? Odpowiedzi na te i inne pytania 5 września poznali uczestnicy konferencji HBRP i ICAN Institute „Przełom w marketingu”. Gościem specjalnym trzeciej konferencji z cyklu Elite Leadership Program 2016 był dr Byron Sharp – prekursor nurtu evidence‑based w marketingu, który […]

27 kwietnia 2023
Agile

Ewa Łabno-Falęcka: Luksus umiera ostatni

Menedżerowie firmy R.Marcobi mogą zmniejszyć zagrożenie wynikające z cenowych posunięć konkurentów przez wzmocnienie komunikacji i podkreślenie atutów oraz wyróżników marki lub przez wprowadzenie nowej i tańszej submarki. Jedyne, czego im nie wolno zrobić, to wziąć udział w wojnie cenowej. Ewa Łabno-Falęcka: Luksus umiera ostatni Trudna sytuacja gospodarcza zwykle nie powoduje zachwiania rynku dóbr luksusowych. Nawet w czasie zawirowań rynkowych pozostaje on stabilny […]

27 kwietnia 2023

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!