Więcej w: Rozwój nowych produktów
Innowacja

Aranżacja wnętrz – tak to robi Mindspace!

Mindspace to globalny operator butikowych, elastycznych przestrzeni biurowych dla firm dowolnej wielkości, który na nowo definiuje doświadczenie w miejscu pracy. Założycielom Mindspace od początku zależało na tym, aby stylowe i funkcjonalne wnętrza oraz spersonalizowany poziom usług sprzyjały silnemu poczuciu wspólnoty oraz pozytywnie wpływały na to, w jaki sposób ludzie pracują, uczą się i rozwijają. W efekcie takiego podejścia, dzisiaj każdy […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Lato 2020 – nowy numer MIT Sloan Management Review Polska

Przełomowa innowacja (disruptive innovation) to pojęcie, które od lat nieustannie zyskuje na znaczeniu. Oznacza proces, w wyniku którego powstaje nowy, niedrogi produkt lub usługa, najczęściej stworzone przez młodą technologiczną firmę. Coś, co burzy status quo i całkowicie zmienia układ sił na rynku. Najnowszy, letni, numer „MIT Sloan Management Review Polska” poświęcamy właśnie przełomowej innowacji. Okazuje się bowiem, że […]

27 kwietnia 2023
Marketing i sprzedaż

Ile powinien kosztować nowy produkt?

Wprowadzanie nowego produktu na rynek to długotrwały i skomplikowany proces. Jednym z istotnych jego elementów jest ustalenie ceny. Niestety często zdarza się, że wyzwanie to nie jest odpowiednio adresowane, a strategia monetyzacji jest rozważana dopiero wtedy, gdy produkt jest już gotowy do wprowadzenia na rynek. W trakcie rozwoju nowego produktu popełnianych jest wiele błędów związanych z wyceną, które później skutkują rozczarowującymi […]

27 kwietnia 2023
Innowacja

Czerwona małpka, czyli innowacyjność wyzwolona

Firma to dżungla, a „pomysły” walczą ze sobą na śmierć i życie. Tak o korporacyjnej rzeczywistości mówi Jef Staes, autor koncepcji Red Monkey Innovation. Jef Staes jest zażywnym pięćdziesięciolatkiem, mówcą i trenerem biznesowym z ponad 25‑letnią praktyką. Podczas swoich wystąpień najczęściej ubrany jest w czerwoną koszulę. Trudno go jednak podejrzewać o komunistyczne sympatie. Dla Staesa czerwień jest kolorem zmiany i innowacji, ale takiej innowacji, […]

27 kwietnia 2023
Kompetencje przywódcze

Dlaczego hierarchia w miejscu pracy ma znaczenie dla rozwoju umiejętności?

Nowe badania pokazują, że hierarchia w miejscu pracy może utrudniać proces uczenia się. Istnieją jednak pewne strategie, które zwiększają szanse na sukces inicjatyw szkoleniowych. Wraz z rosnącą dostępnością zaawansowanej analityki, sztucznej inteligencji i robotyki, liderzy przebudowują swoje kadry, aby sprostać zmieniającym się wymaganiom technicznym. Według Światowego Forum Ekonomicznego do 2022 roku 54% wszystkich pracowników będzie musiało znacznie podnieść swoje […]

27 kwietnia 2023
Innowacja

Powody do dumy

Grupa Boehringer Ingelheim jest jedną z 20 wiodących firm farmaceutycznych na świecie. Firma założona w 1885 roku pozostaje nieprzerwanie własnością rodziny Boehringer. W działalności skupia się na pracach badawczo‑rozwojowych, których wynikiem jest produkcja i sprzedaż innowacyjnych leków o wysokiej wartości terapeutycznej, przeznaczonych do stosowania w leczeniu ludzi i zwierząt. O innowacjach w leczeniu chorób cywilizacyjnych i nadziejach pacjentów, a także o wpływie idei, odkryć czy informacji z różnych […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Chcesz wyróżnić się na rynku? Stwórz unikalną formułę gwarancji

Firmy prześcigają się w zapewnianiu klientów o skuteczności swoich produktów i usług. Niewiele z nich wychodzi jednak poza deklaracje. Te, które idą krok dalej i gwarantują to, co inne jedynie obiecują, wyróżniają się na rynku i przyciągają nieufnych klientów. Dlaczego? Wiele osób doświadczyło rozczarowania po wizycie u fryzjera, remoncie mieszkania, udziale w szkoleniu czy skorzystaniu z porady prawnej. Mimo wcześniejszych zapewnień o jakości oferowanych usług – […]

27 kwietnia 2023
Innowacja

Przemysław Chojecki: musimy być odważni

Warto ryzykować z nowymi przedsięwzięciami, bo tylko tak możemy się uczyć – przekonuje współzałożyciel Bring.ai. W kolejnej odsłonie cyklu Spotkania mniej formalne rozmawiamy z Przemysławem Chojeckim, współzałożycielem Bring.ai – asystenta logistycznego na życzenie. Spotkania mniej formalne to cykl wywiadów z wybranymi przez redakcję HBRP.pl polskimi przedsiębiorcami, którym zadajemy te same pytania – o to, co ich fascynuje w biznesie, jak wygląda ich dzień, […]

27 kwietnia 2023
Kompetencje przywódcze

Jak poznać i wykorzystać kompetencje pracowników

Dobry menedżer poznaje i docenia wyjątkowe umiejętności swoich pracowników. Wykorzystuje ich mocne strony i dostosowuje środowisko pracy do okoliczności, w jakich się obecnie znajdują. Wnikliwe poznanie osób, z którymi się współpracuje, może się wydawać bardzo pracochłonne. Jednak jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że dzięki lepszemu wykorzystaniu wyjątkowych kompetencji poszczególnych pracowników tak naprawdę zaoszczędzimy czas, gra okazuje się warta świeczki. Jak to […]

27 kwietnia 2023
Automatyzacja i robotyzacja

Nowe technologie w starych sklepach

Zakupy online i zakupy stacjonarne to dwa zupełnie różne światy? Nic bardziej mylnego. Cyfrowe rozwiązania wprost napędzają sprzedaż tradycyjną. Nie kupujemy wyłącznie w sieci. Pomimo niekończącej się pandemii i galopującej inflacji szał zakupowy w sklepach stacjonarnych nie zmalał. Jak wynika z badania Deloitte „New Year & Christmas Spending Survey 2021” aż 70% konsumentów regionu EMEA świąteczne prezenty zamierza kupić zarówno przez […]

27 kwietnia 2023

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!