Więcej w: Rozwój nowych produktów
Analityka i Business Intelligence

Technologie informacyjne szansą na poznanie konsumenta

Nowoczesne technologie otwierają zupełnie nowe możliwości przed przedsiębiorstwami poszukującymi sposobów na poznanie i zaspokojenie potrzeb konsumentów. Szczególny potencjał ma analiza dużych zbiorów danych. Zastanówmy się nad procesem powstania potrzeb człowieka skutkujących dążeniem do ich zaspokojenia. Czy jako organizatorzy rynku konsumenta jesteśmy w stanie precyzyjnie zdefiniować wszystkie przyczyny powstania tych potrzeb i przygotować odpowiednio szybko produkt, który je w pełni zaspokoi? […]

27 kwietnia 2023
Agile

Jak nie stracić na innowacjach

Ten artykuł możesz także odsłuchać! cpLoadScript('https://kaltura.hbrp.pl/p/106/sp/10600/embedIframeJs/uiconf_id/11170334/partner_id/106', function () { mw.setConfig('kaltura.leadwithhtml5', true); […]

27 kwietnia 2023
Etyka w biznesie

Business coaching to wsparcie rozwoju pracowników

Główną wartością działania przedsiębiorstwa są jego pracownicy i ich umiejętności. Z tego powodu firmy coraz częściej szukają nowych praktyk oraz wsparcia ze strony profesjonalistów. Jedną z nich jest business coaching. Według definicji business coaching jest praktyką, która polega na doradztwie i wsparciu przedsiębiorstw lub osób indywidualnych. Ma on na celu poprawę efektywności działania jednostki oraz osiągnięcie celów biznesowych. Dodatkowo pomaga […]

27 kwietnia 2023
Innowacja

Trzymać się strategii czy jednak sprzedawać

Dystrybutor zaawansowanych maszyn budowlanych zdecydował się obrać nowy kierunek rozwoju. Postanowił zawęzić swoją ofertę do samej usługi wypożyczania sprzętu w pakiecie z autorskim systemem telematycznym i serwisem. Jednak gdy pojawiła się możliwość korzystnej sprzedaży, firma zaczęła rozważać odstąpienie od nowo przyjętej strategii. Ośmioletni syn Krzysztofa Witkowskiego niecierpliwie kręcił się na tylnym siedzeniu stojącego w korku auta, co jakiś czas pytając […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

QRshing, czyli phising 2.0? Na kody QR łatwo się nabrać

QRshingowi oszuści mogą czyhać wszędzie – fałszując system opłat parkometru, zachęcając do wsparcia akcji charytatywnej, czy podszywając się pod bank. Ryzyko rośnie wraz ze wzrostem popularności kodów QR, ponieważ stały się one szczególnie popularne w czasie pandemii,  umożliwiając bezdotykowe przekazywanie informacji. Czym jest nowa wersja phisingu i jak można się przed nią uchronić? Sposób działania kodu QR (Quick […]

27 kwietnia 2023
Kultura organizacyjna

Jak uwolnić supermoce pracownika

O budowaniu zaangażowania pracowników opowiada Jacek Kowalski, członek zarządu ds. zasobów ludzkich Orange Polska. Partnerem materiału jest: Jak uwolnić supermoce pracownika Jak ważne dla firmy jest budowanie zaangażowania pracownika i jak je osiągnąć? Zrównoważone organizacje dbają o satysfakcję pracowników na równi z satysfakcją klientów. Efektem takiego podejścia jest wysoka identyfikacja pracowników firmy z marką oraz społecznością, w której pracują. Balans jest niezbędny, choć czasem trudny […]

27 kwietnia 2023
Innowacja

Czego możemy nauczyć się od konstruktorów

Firmy są w stanie wprowadzać innowacje i rozkwitać, jeśli będą pielęgnować „twórczy” sposób myślenia. Bohaterami naszych czasów są przedsiębiorczy innowatorzy. Według niedawnej ankiety YouGov, założyciel Microsoftu, Bill Gates, jest najbardziej podziwianym człowiekiem na naszej planecie; założyciel Alibaby, Jack Ma, zajął w tej konkurencji miejsce dziesiąte. Autor artykułu w czasopiśmie „Wired”, poświęconego pionierowi rzeczywistości rozszerzonej (augmented reality) i założycielowi Magic Leap, Rony’emu […]

27 kwietnia 2023
Automatyzacja i robotyzacja

Praca przyszłości wymaga nauki przez całe życie

Nowe technologie zmieniają oblicze współczesnego rynku pracy, a co za tym idzie – i kompetencji, które będą na nim wymagane. Konieczne okazuje się posiadanie nie tylko umiejętności cyfrowych… Futurystyczna wizja przyszłości, w której mieszkamy w inteligentnych miastach, przemieszczamy się dzięki autonomicznym pojazdom i pracujemy w innowacyjnych przedsiębiorstwach, urzeczywistnia się na naszych oczach. Rewolucja wywołana przez nowoczesne technologie i innowacyjne rozwiązania widoczna jest na […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Nowy algorytm znacznie skuteczniej angażuje klientów przy sprzedaży online

Naukowcy z uniwersytetu w Toronto badali, w jaki sposób zwiększyć poziom zainteresowania klientów przeglądających ofertę sklepów online. Skuteczność nowego zestawu algorytmów była jednak dla nich zaskoczeniem. Osoby sprawdzające ofertę sklepów internetowych to kapryśna i niezwykle wymagająca grupa klientów – sprzedawcy mają zwykle zaledwie około 30 sekund, żeby czymś przykuć ich uwagę i rozpocząć z nimi ścieżkę procesu sprzedażowego. Jeśli się to nie […]

27 kwietnia 2023
Agile

Jesień pod hasłem rozwoju menedżerskiego. Rusza jubileuszowa, XX edycja programu Management.

Już jesienią tego roku rusza jubileuszowa, XX edycja programu rozwoju menedżerskiego ManagementIndeks górny TMTM wspierana zasobami wiedzy i narzędzi „Harvard Business Review Polska”. ICAN Institute, organizator programu, przygotował z tej okazji kilka nowości czekających na uczestników, którzy zdecydują się wziąć udział w najbliższej edycji. Jedną z nich jest wzbogacenie programu o dostęp do Digital Learning Center – unikatowych zasobów wiedzy […]

27 kwietnia 2023

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!