CZY WIESZ, ŻE: Henry Ford zbudował potęgę swojej firmy właśnie na innowacyjności. W jaki sposób?
Kiedy w 1924 roku Ford wypuszczał na rynek 10‑milionowy egzemplarz modelu T, aż 90% wszystkich samochodów na świecie stanowiły auta tej marki. Dlatego choć mówi się, że model T „zmotoryzował Amerykę”, uczciwie można rozciągnąć to powiedzenie na cały świat. W sumie wyprodukowano ponad 15 milionów sztuk tego auta – rekord, który został pobity dopiero przez Volkswagena garbusa.
Znasz to drugie powiedzenie?
Niemal każdy, kto słyszał o modelu T, zna też słynne stwierdzenie Henry’ego Forda na jego temat:
Możesz otrzymać samochód w każdym kolorze, pod warunkiem, że będzie to kolor czarny.
Rzeczywiście, w latach 1914–1926 model T produkowany był wyłącznie z karoserią malowaną na czarno i do tej pory stanowi to jeden z ciekawszych przykładów obniżania kosztów produkcji poprzez zmniejszanie liczby dostępnych wariantów i wersji produktu.

Ale jest jeszcze jedno powiedzenie założyciela Ford Motor Company, które także w dzisiejszych czasach stanowić może motto dla osób zorientowanych na wprowadzanie innowacji do swojej firmy:
Gdybym na początku swojej kariery jako przedsiębiorcy zapytał klientów, czego chcą, wszyscy byliby zgodni: chcemy szybszych koni. Więc ich nie pytałem.
Cóż, badania fokusowe i innowacyjność nie zawsze idą ze sobą w parze…